Britney Spears

Jo de har tvångsvård. Först en 72-timmars utvärdering och om personen sen anses för sjuk för att släppas hem så förlängs det.
Där får även, vad jag förstått, privata vårdgivare utföra tvångsvård. I Sverige får ju bara regionerna göra det.
Jag antog det. Då fattar jag fortfarande inte varför omyndigförklaring skulle vara nödvändigt i ett sånt akut skede.
 
Jag förstår absolut att hon blev omyndighetsförklarad från första början, om man läser på var hon riktigt sjuk och betedde sig helt galet.
Så förstår absolut beslutet, men då var ju tanken att hon skulle få vård och bli frisk så hon kunde ta hand om sig själv, eftersom vården i alla dessa år inte hjälp henne skulle jag absolut ifrågasätta om dem verkligen vill att hon ska bli frisk...
Tvångsvård kanske hade varit mer lämpligt i det läget istället för att ta ifrån en sjuk person alla rättigheter för åratal (kanske för alltid) framöver. Det är tråkigt när hon beskrivs som galen eller att hon betett sig galet när det handlar om en väldigt utsatt, då ung person med psykiska problem.
Jag tycker att det är helt galet vad hon blir utsatt för och hur det talats och skrivits om henne.
 
Jag förstår absolut att hon blev omyndighetsförklarad från första början, om man läser på var hon riktigt sjuk och betedde sig helt galet.
Så förstår absolut beslutet, men då var ju tanken att hon skulle få vård och bli frisk så hon kunde ta hand om sig själv, eftersom vården i alla dessa år inte hjälp henne skulle jag absolut ifrågasätta om dem verkligen vill att hon ska bli frisk...
Fast näe, man får ha sammanbrott och må dåligt även i usa utan att bli omyndigförklarad, det är ingen ursäkt. I hennes fall så handlar det förmodligen tyvärr bara om pengar. Hade hon inte haft så mycket pengar och en girig familj så hade hon förmodligen inte hamnat i den här situationen.

Hon drevs till det beteendet på många sätt och folk omkring henne utnyttjade det. Det är bara tragiskt.
 
Tvångsvård kanske hade varit mer lämpligt i det läget istället för att ta ifrån en sjuk person alla rättigheter för åratal (kanske för alltid) framöver. Det är tråkigt när hon beskrivs som galen eller att hon betett sig galet när det handlar om en väldigt utsatt, då ung person med psykiska problem.
Jag tycker att det är helt galet vad hon blir utsatt för och hur det talats och skrivits om henne.
Om du läser på vad som hände innan hon blev omyndighets förklarad så förstår du varför "galen" är ett passande ord. Hon hade inte bara ett sammanbrott, hon var jätte sjuk, vilket inte skulle lösas med 1 månads tvångsvård eller liknande, eftersom hon slutade med vården så fort hon kom ut, hon behövde en metod som tvingade henne till fortsatt vård under en längre tid.

Men om du läser min kommentar ordentligt så ifrågasätter jag den långa omyndighetsförklaringen och om ansvariga personer ens vill att hon ska bli frisk. Jag hade tyckte att redan efter 2-3 år borde hon ha varit frisk och kunnat myndighets förklarats igen. Att det hållit på såhär länge är sinnessjukt.
 
Fast näe, man får ha sammanbrott och må dåligt även i usa utan att bli omyndigförklarad, det är ingen ursäkt. I hennes fall så handlar det förmodligen tyvärr bara om pengar. Hade hon inte haft så mycket pengar och en girig familj så hade hon förmodligen inte hamnat i den här situationen.

Hon drevs till det beteendet på många sätt och folk omkring henne utnyttjade det. Det är bara tragiskt.
Hon hade inte bara ett sammanbrott och mådde lite dåligt, hon hade tappat det totalt. Och även om man gav henne tvångsvård slutade hon såfort hon kom ut, hon behövde en metod som tvingade henne till fortsatt vård under en lång tid.

Så i början tror jag att tanken var god, men hade man gett henne rätt vård borde hon ha varit frisk efter 2-3 år och klarat att ta hand om sig själv. Att dem höll på såhär länge känns som dem ville att hon skulle vara sjuk för att kunna fortsätta kontrollera och tjäna pengar på henne.
 
Hon hade inte bara ett sammanbrott och mådde lite dåligt, hon hade tappat det totalt. Och även om man gav henne tvångsvård slutade hon såfort hon kom ut, hon behövde en metod som tvingade henne till fortsatt vård under en lång tid.

Så i början tror jag att tanken var god, men hade man gett henne rätt vård borde hon ha varit frisk efter 2-3 år och klarat att ta hand om sig själv. Att dem höll på såhär länge känns som dem ville att hon skulle vara sjuk för att kunna fortsätta kontrollera och tjäna pengar på henne.
Jag vet det och ser man hur otroligt förföljd och trakasserad hon blev så förstår jag henne fullt ut. Dom utnyttjade situationen helt enkelt och såg möjligheten att få pengarna. Jag tror faktiskt inte om man har läst på om hennes pappa att det fanns goda intentioner där från början. För honom har det handlat om pengar verkar det som sedan starten och där fick han chansen att leva gött på henne helt enkelt.

Ingen vet väl allt men det är iallafall den uppfattningen jag har fått av allt jag har sett när det gäller intervjuer osv.
 
Hon hade inte bara ett sammanbrott och mådde lite dåligt, hon hade tappat det totalt. Och även om man gav henne tvångsvård slutade hon såfort hon kom ut, hon behövde en metod som tvingade henne till fortsatt vård under en lång tid.

Så i början tror jag att tanken var god, men hade man gett henne rätt vård borde hon ha varit frisk efter 2-3 år och klarat att ta hand om sig själv. Att dem höll på såhär länge känns som dem ville att hon skulle vara sjuk för att kunna fortsätta kontrollera och tjäna pengar på henne.
Du låter väldigt säker på din sak - vad innebär "tappat det totalt" i detta sammanhanget? Vad grundar du det på, dela gärna med dig vad du vet som uppenbarligen inte framkommit tidigare? 🤔
 
Du låter väldigt säker på din sak - vad innebär "tappat det totalt" i detta sammanhanget? Vad grundar du det på, dela gärna med dig vad du vet som uppenbarligen inte framkommit tidigare? 🤔
Känner mig inte bekväm att dra upp vad hon gjorde för så många år sedan och sitta och skriva det här, är man intresserad kan man söka den informationen själv. Men saker som bl.a bidrag till att hon "tappade det" är droger, mycket alkohol och förlorade vårdnaden av sina barn.

Kan även lägga till att hon själv skrev in sig flera ggr på rehab/behandlingshem för att försöka få hjälp, men skrev snabbt ut sig själv igen efter bara timmar/ett par dagar. Så hon försökte söka hjälp på egen hand flera ggr.
 
Känner mig inte bekväm att dra upp vad hon gjorde för så många år sedan och sitta och skriva det här, är man intresserad kan man söka den informationen själv. Men saker som bl.a bidrag till att hon "tappade det" är droger, mycket alkohol och förlorade vårdnaden av sina barn.
Med andra ord inga större konstigheter och som definitivt inte kräver sådana åtgärder. Hon har fel folk omkring sig som utnyttjat hennes situation helt enkelt.
 
Känner mig inte bekväm att dra upp vad hon gjorde för så många år sedan och sitta och skriva det här, är man intresserad kan man söka den informationen själv. Men saker som bl.a bidrag till att hon "tappade det" är droger, mycket alkohol och förlorade vårdnaden av sina barn.

Kan även lägga till att hon själv skrev in sig flera ggr på rehab/behandlingshem för att försöka få hjälp, men skrev snabbt ut sig själv igen efter bara timmar/ett par dagar. Så hon försökte söka hjälp på egen hand flera ggr.
Men det finns ju gott om folk som tar droger, missbrukar alkohol, blir av med jobbet och till och med blir hemlösa på grund av psykisk ohälsa i USA. De personerna blir ju inte omyndigförklarade. Vad skiljer dem? Pengar och varumärket såklart. Mer materiellt att förlora.
 
Med andra ord inga större konstigheter och som definitivt inte kräver sådana åtgärder.
Några små saker hon gjorde var att klä av sig till underkläder på en nattklubb, slå sönder en bil, misshandla en paparazzi, låsa in sig i badrummet i 3 TIMMAR med sitt yngsta barn, börja gråta under vanliga intervjuer, hon checkade in 3 ggr på rehab/behandlingshem under 1 månad, detta var några små saker hon gjorde, dem större grejerna vill jag inte gå ut med.
Hon drogade och drack alkohol nästan varje dag, hon mådde extremt dåligt, hade man inte agerat hade hon nog inte levt idag, hon hade stora problem, mådde extremt dåligt och behövde verkligen hjälp.
 
Känner mig inte bekväm att dra upp vad hon gjorde för så många år sedan och sitta och skriva det här, är man intresserad kan man söka den informationen själv. Men saker som bl.a bidrag till att hon "tappade det" är droger, mycket alkohol och förlorade vårdnaden av sina barn.

Kan även lägga till att hon själv skrev in sig flera ggr på rehab/behandlingshem för att försöka få hjälp, men skrev snabbt ut sig själv igen efter bara timmar/ett par dagar. Så hon försökte söka hjälp på egen hand flera ggr.

Okej, generellt tror kanske att du ska vara lite källkritisk när du söker och läser "information" på world wide web".
De saker du nämner är inte någon ny information, det är ganska väl känt.
 
Men det finns ju gott om folk som tar droger, missbrukar alkohol, blir av med jobbet och till och med blir hemlösa på grund av psykisk ohälsa i USA. De personerna blir ju inte omyndigförklarade. Vad skiljer dem? Pengar och varumärket såklart. Mer materiellt att förlora.
Och gott om folk som dör pga droger, missbruk och psykisk ohälsa. Skillnaden är att hon är känd, därför agerar man, medans andra med problem får klara sig själva. Rättvist? nej, men det är inget jag kan påverka.
Och hon ville ha hjälp, hon ville bli frisk och få börja träffa sina barn igen. Hon sökte bl.a hjälp på rehab 3 ggr under 1 månad.
 
Okej, generellt tror kanske att du ska vara lite källkritisk när du söker och läser "information" på world wide web".
De saker du nämner är inte någon ny information, det är ganska väl känt.
Om du även känner till dem värre sakerna hon gjort, hur rehab/behandlingshem inte hjälpte henne. Så borde du också förstå att hon var allvarligt sjukt och tvångsvård var inte tillräckligt för att hjälpa henne.
 
Skillnaden är att Britney är tjej. Charlie sheen robert Downey jr och Axel rosé har alla varit långt ute och gjort liknande saker drogberoende misshandel och vandalisering av hotellrum mm. Ingen har omyndigförklarat dem. Om hon vore dement hur kan man fixa en hel show i Las Vegas? Koreografi och text?
 
Och gott om folk som dör pga droger, missbruk och psykisk ohälsa. Skillnaden är att hon är känd, därför agerar man, medans andra med problem får klara sig själva. Rättvist? nej, men det är inget jag kan påverka.
Och hon ville ha hjälp, hon ville bli frisk och få börja träffa sina barn igen. Hon sökte bl.a hjälp på rehab 3 ggr under 1 månad.
Men jag har väldigt svårt att förstå varför man behöver omyndigförklara henne för att hjälpa.
 
Om du även känner till dem värre sakerna hon gjort, hur rehab/behandlingshem inte hjälpte henne. Så borde du också förstå att hon var allvarligt sjukt och tvångsvård var inte tillräckligt för att hjälpa henne.
Du verkar ju veta någonting som inte går att läsa om, känner du henne väl? Eller vad skulle du veta som inte går att läsa om någonstans? För jag tycker jag har följt henne lång lång lång tid och sett förfallet och ingenting av det tycker jag kräver en omyndigförklaring.
 
Om du även känner till dem värre sakerna hon gjort, hur rehab/behandlingshem inte hjälpte henne. Så borde du också förstå att hon var allvarligt sjukt och tvångsvård var inte tillräckligt för att hjälpa henne.
Eftersom ingen utanför Britneys egen sfär faktiskt vet vad som hänt eller inte så ska man alltid vara kritisk till allt man läser och ger information om, om man inte är väldigt insatt i just det fallet och - det landets system och lagar. Jag tror faktiskt inte att någon i denna tråd är det, inte jag inte du och ingen annan som skrivit här heller.
 
Några små saker hon gjorde var att klä av sig till underkläder på en nattklubb, slå sönder en bil, misshandla en paparazzi, låsa in sig i badrummet i 3 TIMMAR med sitt yngsta barn, börja gråta under vanliga intervjuer, hon checkade in 3 ggr på rehab/behandlingshem under 1 månad, detta var några små saker hon gjorde, dem större grejerna vill jag inte gå ut med.
Hon drogade och drack alkohol nästan varje dag, hon mådde extremt dåligt, hade man inte agerat hade hon nog inte levt idag, hon hade stora problem, mådde extremt dåligt och behövde verkligen hjälp.
Ah, så hon var en amerikansk världsstjärna? Självklart behövde hon hjälp, men att omyndigförklaras är knappast rätt väg? Hade det handlat om hennes hälsa hade hon ju knappast turnerat under den perioden, i och med att det garanterat var kändisskapet och förföljelsen som drev henne till allt.

En googling på "misshandlat paparazzi" ger mig träffar med rubriker som innefattar bl.a. David Beckham, Kanye West och Sean Penn. Helt ärligt har jag full förståelse för att de gör det också, med tanke på hur de beter sig. Att inte ens kunna ta sig fram på gatan för att det står horder med folk för att fotografera en får väl vem som helst att bli galen? Att fysiskt agera i ett sånt läge kallar jag knappast psykbryt. Vad gäller droger är det väl enklare att räkna upp stjärnor på den nivån som inte brukar dem.

Det finns ju liksom massor av kändisar som kraschat och gjort allt möjligt utan att bli omyndigförklarade. Jag tror inte ett skit på att det var för hennes skull, ens från början. Vård hade hon kunnat få på annat sätt.
 
Ah, så hon var en amerikansk världsstjärna? Självklart behövde hon hjälp, men att omyndigförklaras är knappast rätt väg? Hade det handlat om hennes hälsa hade hon ju knappast turnerat under den perioden, i och med att det garanterat var kändisskapet och förföljelsen som drev henne till allt.

En googling på "misshandlat paparazzi" ger mig träffar med rubriker som innefattar bl.a. David Beckham, Kanye West och Sean Penn. Helt ärligt har jag full förståelse för att de gör det också, med tanke på hur de beter sig. Att inte ens kunna ta sig fram på gatan för att det står horder med folk för att fotografera en får väl vem som helst att bli galen? Att fysiskt agera i ett sånt läge kallar jag knappast psykbryt. Vad gäller droger är det väl enklare att räkna upp stjärnor på den nivån som inte brukar dem.

Det finns ju liksom massor av kändisar som kraschat och gjort allt möjligt utan att bli omyndigförklarade. Jag tror inte ett skit på att det var för hennes skull, ens från början. Vård hade hon kunnat få på annat sätt.
Jag håller med!
Gud, så många det är som uppfört sig så som Britney gjort. Kända stjärnor som vanliga Svenssons.
Jag hade mått fruktansvärt illa av att ständigt förföljas av paparazzis, fans, anställda etc. Och att allt man gör, även då man mår ren skit(framför allt då tom) ska skrivas om i pressen.
Och hur folk har behandlat henne genom åren sedan hon var så pass ung. Det vore ju mer konstigt om hon inte spårade ur någon gång. Jag tycker hennes liv låter som en mardröm på många, många plan.
Och har man det så tufft utan att på något sätt kunna fly, som hon ju inte kunnat från paparazzis/fans/reportrar som går över gränserna i intervjuer/det som skrivs om henne/alla som utnyttjar henne/den box hon placerats i etc etc så fattar jag att man kan försöka fly via alkohol och droger tex.
Men hade hon behövt fly om hon fick styra sitt liv mer själv? Kanske hade hon mått bättre.. Det vet man ju inte.

Jag tycker det är väldigt märkligt att man måste just omyndigförklara henne. Isf finns det ju en uppsjö andra artister som också borde bli omyndigförklarade. Jag är ju inte så klart inte insatt helt. Men det är ngt som känns väldigt off i det här. Tyvärr!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
737
Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
482
Senast: Myrten
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 266
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 703
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp