Britney Spears

Vissa psykiska sjukdomar har ju som ett symptom att en slutar ta sin medicin så fort en mår bra. Sen börjar symptomen komma tillbaka, personen vägrar ta medicin, symptomen förvärras, in på tvångsmedicinering. Mår bra, kommer ut, slutar ta sin medicin....Har sett det på nära håll många gånger.
Ja men det är ju ändå inte fog för omyndigförklaring.
 
Googla på "Arne Gavelin". Han är en gammal man men har en sak gemensam med Britney - båda är rika! (Arne kanske inte är riktigt lika rik som Britney). Så det är inte bara i USA man kan råka illa ut.
 
Kollade på kampen i Britney för någon vecka sedan, och där sade någon då att det finns två(?) Typer av förmyndarskap i USA, och att den typ som Britney är satt under vanligtvis inte är den typ man använder när någon är sjuk (t.ex. dement).
Är det någon som är mera insatt som kan ge en for dummies förklaring på de olika förmyndarskapen?

Oavsett, det är ju hemskt vad hon utsatts för. Vet ju att det är tanken att väcka känslor och tankar med dokumentären, men där mot slutet när det var någon som sa att ingen som blivit satt under sådant förmyndarskap slipper någonsin ur det (det är för mycket pengar inblandade), usch, känns ju hemskt att det kan vara så i ett s.k. fritt land idag.
 
Ah, så hon var en amerikansk världsstjärna? Självklart behövde hon hjälp, men att omyndigförklaras är knappast rätt väg? Hade det handlat om hennes hälsa hade hon ju knappast turnerat under den perioden, i och med att det garanterat var kändisskapet och förföljelsen som drev henne till allt.

En googling på "misshandlat paparazzi" ger mig träffar med rubriker som innefattar bl.a. David Beckham, Kanye West och Sean Penn. Helt ärligt har jag full förståelse för att de gör det också, med tanke på hur de beter sig. Att inte ens kunna ta sig fram på gatan för att det står horder med folk för att fotografera en får väl vem som helst att bli galen? Att fysiskt agera i ett sånt läge kallar jag knappast psykbryt. Vad gäller droger är det väl enklare att räkna upp stjärnor på den nivån som inte brukar dem.

Det finns ju liksom massor av kändisar som kraschat och gjort allt möjligt utan att bli omyndigförklarade. Jag tror inte ett skit på att det var för hennes skull, ens från början. Vård hade hon kunnat få på annat sätt.

Exakt, tvångsvård är ju möjligt utan en omyndigförklaring.

Men då är vi tillbaka på ruta ett, familjen behöver sin kassako... :grin:
 
Jag tror inte alls att det är själva "raka av håret och misshandla paparazzi" som är problemet per se. Jag gissar att hon har någon form av kronisk, svårskött psykiatrisk diagnos (svår schizofreni tex)

Det är ju inte alla med schizofrenidiagnos som blir hjälpta av sin medicin. Då kan jag absolut se att en pappa (om än överdrivet hysterisk sådan) vill kontrollera sin dotter så att hon inte fuckar up totalt.

Sen, om jag tycker pappan har rätt, är en helt annan sak. Men jag kan samtidigt förstå ATT han vill kontrollera. Men inte tycka att det är okej. (tex att hennes spiral sitter kvar. Hon säger att hon vill gifta sig och skaffa babysar. Det är ju möjligtvis ett helt totalt galet beslut, även om man tycker att hon har rätt till det)

De videosnuttar jag sett på hennes typ Insta eller så så verkar hon ju helt borta.
 
Jag tror inte alls att det är själva "raka av håret och misshandla paparazzi" som är problemet per se. Jag gissar att hon har någon form av kronisk, svårskött psykiatrisk diagnos (svår schizofreni tex)

Det är ju inte alla med schizofrenidiagnos som blir hjälpta av sin medicin. Då kan jag absolut se att en pappa (om än överdrivet hysterisk sådan) vill kontrollera sin dotter så att hon inte fuckar up totalt.

Sen, om jag tycker pappan har rätt, är en helt annan sak. Men jag kan samtidigt förstå ATT han vill kontrollera. Men inte tycka att det är okej. (tex att hennes spiral sitter kvar. Hon säger att hon vill gifta sig och skaffa babysar. Det är ju möjligtvis ett helt totalt galet beslut, även om man tycker att hon har rätt till det)

De videosnuttar jag sett på hennes typ Insta eller så så verkar hon ju helt borta.
Har svårt att se hur hon skulle fixa att uppträda osv med svår och svårmedicinerad schizofreni? Och även om hon skulle klara att uppträda så lär det väl knappast vara särskilt bra för henne isf med tanke på stress osv. Hon säger ju att hon tvingas uppträda.
 
Jag tror inte alls att det är själva "raka av håret och misshandla paparazzi" som är problemet per se. Jag gissar att hon har någon form av kronisk, svårskött psykiatrisk diagnos (svår schizofreni tex)

Det är ju inte alla med schizofrenidiagnos som blir hjälpta av sin medicin. Då kan jag absolut se att en pappa (om än överdrivet hysterisk sådan) vill kontrollera sin dotter så att hon inte fuckar up totalt.

Sen, om jag tycker pappan har rätt, är en helt annan sak. Men jag kan samtidigt förstå ATT han vill kontrollera. Men inte tycka att det är okej. (tex att hennes spiral sitter kvar. Hon säger att hon vill gifta sig och skaffa babysar. Det är ju möjligtvis ett helt totalt galet beslut, även om man tycker att hon har rätt till det)

De videosnuttar jag sett på hennes typ Insta eller så så verkar hon ju helt borta.
En person som blivit gaslightad och levt i förtryck i 13 år och tvingats ta tunga mediciner som Lithium...Ja jag förstår att man kan verka ”borta” då. Hon verkade ju knappast borta när hon talade i rätten, tvärtom har jag aldrig hört henne prata med så stark och kraftfull röst förut.

Jag tycker det är vidrigt att hon inte får bestämma över sin egen kropp och allt hon blivit utsatt för under dessa år. Jag tycker att det är starkt att hon äntligen vågar träda fram och tala för sin sak.
 
Jag tror inte alls att det är själva "raka av håret och misshandla paparazzi" som är problemet per se. Jag gissar att hon har någon form av kronisk, svårskött psykiatrisk diagnos (svår schizofreni tex)

Det är ju inte alla med schizofrenidiagnos som blir hjälpta av sin medicin. Då kan jag absolut se att en pappa (om än överdrivet hysterisk sådan) vill kontrollera sin dotter så att hon inte fuckar up totalt.

Sen, om jag tycker pappan har rätt, är en helt annan sak. Men jag kan samtidigt förstå ATT han vill kontrollera. Men inte tycka att det är okej. (tex att hennes spiral sitter kvar. Hon säger att hon vill gifta sig och skaffa babysar. Det är ju möjligtvis ett helt totalt galet beslut, även om man tycker att hon har rätt till det)

De videosnuttar jag sett på hennes typ Insta eller så så verkar hon ju helt borta.

Det resonemanget håller inte. Varför tvinga (eller låta, beroende på vem man anser är mest trovärdig) henne uppträda om hon är så pass dålig i tex schizofreni? Det gör man inte av omtanke om henne utan för att casha in.
 
Det resonemanget håller inte. Varför tvinga (eller låta, beroende på vem man anser är mest trovärdig) henne uppträda om hon är så pass dålig i tex schizofreni? Det gör man inte av omtanke om henne utan för att casha in.
Men jag har aldrig sagt att det är rätt?
Jag tycker det är för jävligt. Och jag tycker pappan verkar helt psyko.

@MiniLi jag ser inte varför hon inte skulle kunna göra det? Sjukdomen behöver ju inte vara så himla jämn. Ibland är det sämre och ibland bättre. Jag har jobbat många år med schizofrena i olika åldrar (men dock på rehab och akuta delning så lite annorlunda förstås) samt har en vän med diagnosen.

Vad jag har svårt att tro är att man på basen av typ en eller två incidenter får igenom allt detta. Det är en hel massa som döljs för publiken nu

Edit: alltså jag bara slängde ur mig schizofreni. Det kan ju vara vad som helst? Svåra maniska perioder där folk säljer sina hus och gör helt galna saker är ju ingen höjdare, speciellt om man är en känd (rik!) person.
 
Det resonemanget håller inte. Varför tvinga (eller låta, beroende på vem man anser är mest trovärdig) henne uppträda om hon är så pass dålig i tex schizofreni? Det gör man inte av omtanke om henne utan för att casha in.
Det är detta jag tycker är det som avslöjar allt mest egentligen, att allt handlar om pengar. Det är detta också som gör att jag tycker det är så konstigt att det ens är lagligt, att tvinga en person som mår såpass dåligt som det påstås att uppträda med sådana avancerade extrema shower och dessutom mot hennes vilja. Hon får ju inte ha ens ha en åsikt hur showen eller dansen ska vara osv, det borde vara så olagligt.

Det är som hon själv sa "In California, the only similar thing to this is called sex trafficking," Spears said.

Det måste ju verkligen ske en förändring, jag tror inte faktiskt att hon är särskilt sjuk alls, iallafall inte mer sjuk än någon annan, förutom sammanbrotten då hon hade vilket var fullkomligt förståeligt.
 
De videosnuttar jag sett på hennes typ Insta eller så så verkar hon ju helt borta.
Men är det verkligen så konstigt? Tänk själv att ha levt så otroligt många år och knappt få ha en egen åsikt ens om hur man ska bete sig och agera och vara så extremt styrd som hon har varit. Det är inte konstigt att hon tillslut blir galen av den otroliga isolation och kontrollerande av omgivningen.
 
Men jag har aldrig sagt att det är rätt?
Jag tycker det är för jävligt. Och jag tycker pappan verkar helt psyko.

@MiniLi jag ser inte varför hon inte skulle kunna göra det? Sjukdomen behöver ju inte vara så himla jämn. Ibland är det sämre och ibland bättre. Jag har jobbat många år med schizofrena i olika åldrar (men dock på rehab och akuta delning så lite annorlunda förstås) samt har en vän med diagnosen.

Vad jag har svårt att tro är att man på basen av typ en eller två incidenter får igenom allt detta. Det är en hel massa som döljs för publiken nu

Edit: alltså jag bara slängde ur mig schizofreni. Det kan ju vara vad som helst? Svåra maniska perioder där folk säljer sina hus och gör helt galna saker är ju ingen höjdare, speciellt om man är en känd (rik!) person.

Jag var visst otydlig, det jag främst svarade på var att du verkade uttrycka en viss förståelse för att en beskyddande far vill ha kontroll över sin dotter. Det kan jag också se (men inte nödvändigtvis stödja som det sker här) men inte att han låter/tvingar henne stå på scen om nu hennes sjukdom är så svår. Dvs jag är ytterst tveksam att den huvudsakliga motivationen från hans sida är omtanke.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
716
Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
466
Senast: Myrten
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 195
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 658
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp