Bukefalos 28 år!

Bröllop-klädkod sommarfin

Lilla

Trådstartare
Jag är bjuden på bröllop där klädkoden är Sommarfin.
Frågan är, måste man bära klänning som tjej?
Jag känner mig aldrig bekväm i det men vill ju inte vara respektlös.
 
Nä det skulle jag inte tro, sommar fin är ju inte en officiell klädkod så tänker man klär sig fint i sommar kläder dvs måste väl kunna va lite vad som, ljusa jeans, fin topp lr byxa och kavaj i ljusa färger, lr fina shorts och skjorta lr vad som tänker jag. Har du någon speciell outfit i tankarna?
 
Jag är bjuden på bröllop där klädkoden är Sommarfin.
Frågan är, måste man bära klänning som tjej?
Jag känner mig aldrig bekväm i det men vill ju inte vara respektlös.
Nej, det är ingen officiell klädkod. Klä dig som du brukar på sommaren, men tänkt lite finare och kanske inte crocs, jeansshorts och t-shirt.

Jag och min sambo var på ett bröllop med den klädkoden. Jag bar klänning men min sambo trivs inte i det och bar en finare kortärmad blus/skjorta och vida byxor. Folk som var där hade allt från kavaj och långklänning till lite kortare kjol, chinos, vida byxor och blus/linne/skjorta.
 
Nä det skulle jag inte tro, sommar fin är ju inte en officiell klädkod så tänker man klär sig fint i sommar kläder dvs måste väl kunna va lite vad som, ljusa jeans, fin topp lr byxa och kavaj i ljusa färger, lr fina shorts och skjorta lr vad som tänker jag. Har du någon speciell outfit i tankarna?
Jag är värdelös på kläder öht tyvärr men avskyr verkligen klänning.
 
Mycket kan också göras med lite roliga accessoarer. Snygga skor, lite roligare smycken eller liknande. Snygga ljusa jeans går faktiskt bra om man gillar det, något med klack, matchat med snygg kavaj/skjorta och någon kul detalj. Annars lite vidare byxor, eller en byxdress som den som länkades till ovan.
 
Absolut inte klänning om du inte trivs i det. Men ett par ljusa byxor och en fin topp? Blå jeans känns lite för mycket vardag på ett bröllop, i övrigt kan du köra på.vad du trivs i!
 
Jag är värdelös på kläder öht tyvärr men avskyr verkligen klänning.
Jag tvivlar starkt på att brudparet vill att du kommer dit och känner dig obekväm, att du har kläder du avskyr osv! Så, precis som andra skriver: ta på dig sommarkläder som du känner dig fin i och som är hela och rena så blir det säkert bra. Om du ändå känner dig osäker så kanske du kan be om tips från brudparet eller någon du känner som också ska på bröllopet.
 
Instämmer i kören, det är ingen officiell klädkod (och även där finns visst utrymme på vissa koder att inte behöva ha klänning), så kör något du är bekväm i!
 
Man behöver inte, det går jättebra med dressade byxor och en somrig blus eller kofta.

Men - om du någon gång blir lite sugen på att testa vill jag bara säga att jag tror att du skulle vara jättefin i klänning, jag tror att du skulle vara skitsnygg i en kortärmad trekvartslång skjortklänning med krage eller en v-ringad klänning.
 
Man behöver inte, det går jättebra med dressade byxor och en somrig blus eller kofta.

Men - om du någon gång blir lite sugen på att testa vill jag bara säga att jag tror att du skulle vara jättefin i klänning, jag tror att du skulle vara skitsnygg i en kortärmad trekvartslång skjortklänning med krage eller en v-ringad klänning.
Jag har haft klänning många gånger och jag är inte ful i det direkt men jag vantrivs.
 
För mig är det just den sortens klädkod man sätter för att man VILL att gästerna ska komma i något de är bekväma i, så att de inte ska känna att de måste ta på sig en klänning för sakens skull. Jag tycker absolut att kostym, jumpsuit eller finare byxor med blus och kavaj funkar utmärkt.
 
Där finns ju lite olika plagg man kan ha, beroende på vad du gillar :)

kostym-bro%CC%88llop.jpg


jumpsuit_brollop_blommig.jpg


Tycker även byxorna och toppen som hon har på denna bilden är väldigt fint på Bröllop om det är lite mer avslappnad:

b3434-img_80841.jpg
 
För mig är det just den sortens klädkod man sätter för att man VILL att gästerna ska komma i något de är bekväma i, så att de inte ska känna att de måste ta på sig en klänning för sakens skull. Jag tycker absolut att kostym, jumpsuit eller finare byxor med blus och kavaj funkar utmärkt.
Jumpsuit har jag funderat på.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 232
Senast: cirkus
·
Kläder & Bli fin Nu är panik! Jag har sökt in på en utbildning och är så glad när jag kom in på den! Utbildningen är 3 veckor. Sista veckan är det...
Svar
10
· Visningar
1 244
Kläder & Bli fin Allvetande o allsmäktige Buke, jag behöver hjälp att tänka! Min autistiska hjärna gillar inte luddiga begrepp och otydliga klädkoder...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 998
Kläder & Bli fin Ska på bröllop i sommar :love: och hittar ingen klänning som känns helt rätt, så nu tänkte jag damma av symaskinen och försöka ge mig...
Svar
18
· Visningar
1 269
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundbeteende
  • Äter hundar småfåglar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp