Bruksprovet 2020

På lördagen gillade jag Everton och Enelzkey bäst. De glänste lite mer.
Enelzkey tyckte jag kanske var bäst för dagen.
Därefter Dom Perignon och C-Future, de gjorde sitt jobb okomplicerat och noggrannt. DP var oskodd bak, vilket jag tycker är trevligt att se på unghästar.
Var lite ledsen över Laidback Luke, men han visade sig ju inte alls för dagen.
Förvånad att Capriolo kom igenom.
Blev förälskad i Cujo., det var ju som att se Irco Marco igen!
Fortnite stod ut av de jag hann se.

Maten och fikat var helt outstanding! Bra priser, gott, och snabbt gick det.
Jag räcker upp handen för Grevagården nästa år igen!
Så mycket folk har jag aldrig sett på bruksprovet i Flyinge. Skön stämning!
 
På lördagen gillade jag Everton och Enelzkey bäst. De glänste lite mer.
Enelzkey tyckte jag kanske var bäst för dagen.
Därefter Dom Perignon och C-Future, de gjorde sitt jobb okomplicerat och noggrannt. DP var oskodd bak, vilket jag tycker är trevligt att se på unghästar.
Var lite ledsen över Laidback Luke, men han visade sig ju inte alls för dagen.
Förvånad att Capriolo kom igenom.
Blev förälskad i Cujo., det var ju som att se Irco Marco igen!
Fortnite stod ut av de jag hann se.

Maten och fikat var helt outstanding! Bra priser, gott, och snabbt gick det.
Jag räcker upp handen för Grevagården nästa år igen!
Så mycket folk har jag aldrig sett på bruksprovet i Flyinge. Skön stämning!

Håller med dig!

Och lägger tilll att C-Future var helt oskodd om jag inte såg alldeles galet. Tror det var nån mer som var oskodd bak åtminstone.
Jag blev också förvånad över att Capriolo blev godkänd - river samma hinder tre gånger utan att rätta sig.

Laidback Luke är verkligen ett mysterium. Han ser jättestabil ut på marken och vissa gånger mot hinder om ryttaren håller honom på mattan ser han fin ut oich sprången blir superfina, men får han lite friare tillvaro blir det verkligen pannkaka och sprattel efter hindret efter usla språng. Han ser snarare besvärad ut än att det är glädjesprång.
 
Maten och fikat var helt outstanding! Bra priser, gott, och snabbt gick det.
Jag räcker upp handen för Grevagården nästa år igen!
Så mycket folk har jag aldrig sett på bruksprovet i Flyinge. Skön stämning!

Håller med dig om det underbara fikat, men i övrigt tyckte jag det var dåligt för publiken.

Tre rader med bänkar utan ryggstöd. Endast en ingång i kortändan av läktaren vilket gjorde att det tog lång tid att ta sig till och från platserna längst in. Väldigt trångt. Väldigt kallt. Såg ut som att det fanns infra men den var inte igång.
Hästarna kom väldigt nära, flera reagerade på publiken och man vågade knappt röra sig om man satt på nedersta raden vilket vi gjorde under testridningen. Flera ryttare blev irriterade på publiken vilket jag har förståelse för. Flera i publiken ansträngde sig inte alls utan studsade upp och ner från sina platser när hästarna passerade. Vi satt bredvid en som började harkla sig precis när en fladdrig häst var nedanför oss.

Jag röstar för Strömsholm nästa år ;)
 
Håller med dig om det underbara fikat, men i övrigt tyckte jag det var dåligt för publiken.

Tre rader med bänkar utan ryggstöd. Endast en ingång i kortändan av läktaren vilket gjorde att det tog lång tid att ta sig till och från platserna längst in. Väldigt trångt. Väldigt kallt. Såg ut som att det fanns infra men den var inte igång.
Hästarna kom väldigt nära, flera reagerade på publiken och man vågade knappt röra sig om man satt på nedersta raden vilket vi gjorde under testridningen. Flera ryttare blev irriterade på publiken vilket jag har förståelse för. Flera i publiken ansträngde sig inte alls utan studsade upp och ner från sina platser när hästarna passerade. Vi satt bredvid en som började harkla sig precis när en fladdrig häst var nedanför oss.

Jag röstar för Strömsholm nästa år ;)

Fast jämfört med Flyinge så är ju inget av det där någon skillnad utöver värmen.
 
Såg också Capriolos rivningar, dock tror jag han försökte han rätta sig men då rev han med fram istället för bak eller om det var tvärtom
 
Va? Flyinge har ju betydligt fler platser, fler ingångar till läktaren och stolar med ryggstöd?

Fast ont om platser var det då inte när jag var på Grevagården iaf. På Flyinge brukar det vara jätteödsligt på läktarna! Ja ok det finns ingångar under läktaren också.

Läktaren är väl precis lika nära ridbanan där.
 
Fast ont om platser var det då inte när jag var på Grevagården iaf. På Flyinge brukar det vara jätteödsligt på läktarna! Ja ok det finns ingångar under läktaren också.

Läktaren är väl precis lika nära ridbanan där.

På testridningen var det fullsatt, jag uppfattade det som att folk fick stå upp bakom översta raden.

På Flyinge kan man ju snabbt ta sig från en ingång till en ledig plats, här skulle man ta sig förbi alla som satt på nedersta raden för att komma längst in.

När jag var på Flyinge senast för två år sen var läktarraderna närmast ridbanan avstängda.
 
Håller med dig!

Och lägger tilll att C-Future var helt oskodd om jag inte såg alldeles galet. Tror det var nån mer som var oskodd bak åtminstone.
Jag blev också förvånad över att Capriolo blev godkänd - river samma hinder tre gånger utan att rätta sig.

Laidback Luke är verkligen ett mysterium. Han ser jättestabil ut på marken och vissa gånger mot hinder om ryttaren håller honom på mattan ser han fin ut oich sprången blir superfina, men får han lite friare tillvaro blir det verkligen pannkaka och sprattel efter hindret efter usla språng. Han ser snarare besvärad ut än att det är glädjesprång.
Det kan nog stämma. Växlade mellan lösbrillor och utan och då är det svårt att se skoningen alla gånger. Men härligt att se att de slipper skor och att de har hållbara fötter.
Dubbelenig på de andra. :)
Capriolo såg inte komma fram till handen? Magnus har matchat honom väldigt bra, men jag förstår ändå inte hans G.
Luke hade jag stora förhoppningar på. Ser ut att han behöver ett par år på sig att växa i kostymen.
 
Fast ont om platser var det då inte när jag var på Grevagården iaf. På Flyinge brukar det vara jätteödsligt på läktarna! Ja ok det finns ingångar under läktaren också.

Läktaren är väl precis lika nära ridbanan där.

Vi hade ju UngSWB träff under lördagen, det var avspärrat med plastband på läktaren för oss men då vi hade föreläsning och årsmöte under lunchen hann vi inte dit till första gruppen hopphingstar. Så när vi kom ner hade någon tagit sig friheten att riva ner avspärrningarna och det var helt fullt på läktaren. Förutom allra längst bort, men dit hördes inte högtalarna så då valde vi att ställa oss bakom istället för att börja köra bort 20-30 pers.
 
På testridningen var det fullsatt, jag uppfattade det som att folk fick stå upp bakom översta raden.

På Flyinge kan man ju snabbt ta sig från en ingång till en ledig plats, här skulle man ta sig förbi alla som satt på nedersta raden för att komma längst in.

När jag var på Flyinge senast för två år sen var läktarraderna närmast ridbanan avstängda.
Det stämmer och man satt tätt på bänkarna.
Men på vår kant hade vi mycket trevligt i trängseln och var eniga i att så mycket folk har vi inte sett på Flyinge, större läktare till trots.
De hingstägare jag pratade med, var väldigt nöjda med upplägget för hingstarna.
 
Vi hade ju UngSWB träff under lördagen, det var avspärrat med plastband på läktaren för oss men då vi hade föreläsning och årsmöte under lunchen hann vi inte dit till första gruppen hopphingstar. Så när vi kom ner hade någon tagit sig friheten att riva ner avspärrningarna och det var helt fullt på läktaren. Förutom allra längst bort, men dit hördes inte högtalarna så då valde vi att ställa oss bakom istället för att börja köra bort 20-30 pers.

Jag kan ju hälsa att denna någon var definitivt inte en random person utan någon av funktionärerna inne på banan eller rent av din kollega från mina trakter ;) minns inte exakt vem, men jag satt precis bredvid avspärrningarna och plötsligt sa nån till att de skulle bort.

I övrigt tycker jag de hade gjort så gott det gick för publiken och det var bra. För hästarna är det mer som ett vanligt ridhus jämfört med Flyinges gryta.
 
Jag kan ju hälsa att denna någon var definitivt inte en random person utan någon av funktionärerna inne på banan eller rent av din kollega från mina trakter ;) minns inte exakt vem, men jag satt precis bredvid avspärrningarna och plötsligt sa nån till att de skulle bort.

I övrigt tycker jag de hade gjort så gott det gick för publiken och det var bra. För hästarna är det mer som ett vanligt ridhus jämfört med Flyinges gryta.

Då var det någon som missuppfattat. Under löshoppningen satt domarna där inne, men den var egentligen inte uppsatt för dem utan för oss (stod också en lapp med "Ung SWB"), domarna hade de nog glömt bort... men eftersom det inte var fullt då så gick det ju bra ändå. Men tanken var definitivt att de skulle vara kvar under testridningen.

Nästa år ska vi skriva tider på lapparna också så det är tydligt när det är reserverat...
 
Då var det någon som missuppfattat. Under löshoppningen satt domarna där inne, men den var egentligen inte uppsatt för dem utan för oss (stod också en lapp med "Ung SWB"), domarna hade de nog glömt bort... men eftersom det inte var fullt då så gick det ju bra ändå. Men tanken var definitivt att de skulle vara kvar under testridningen.

Nästa år ska vi skriva tider på lapparna också då det är tydligt när det är reserverat...

Det stod att det var reserverat för Ung SWB på lappar - men som sagt någon funktionär såg till att de togs bort.
 
Det stod att det var reserverat för Ung SWB på lappar - men som sagt någon funktionär såg till att de togs bort.

I vilket fall som så var poängen att det fanns färre sittplatser än folk som ville både sitta och höra, annars hade de säkert inte börjat plocka bort banden.
 

Liknande trådar

Avel Ridsport har nyligen publicerat detta: Resultat från årets rådgivande bedömningar Lövsta har köpt in Racoon (Hero - De Niro), en...
17 18 19
Svar
365
· Visningar
45 025
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
7
· Visningar
784
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 344
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 284
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp