Bruksprovet 2020

Kommer reklamera tjänsten att se live-sändning. PINSAMT dåligt. Följer fel häst, så dåligt ljud att det inte går att höra speakern.

Trots att jag sitter på 250/100-Lina laggar det vartannat språng.

SÅååå oprofessionellt 🤬

Tur att jag inte köpte en månad! Hade tänkt det när jag blev sängliggandes, men så hade jag så mycket annat att läsa/titta på/lyssna på, så jag lät bli.

Himla trist när all annan rapportering är så knaper. :(
 
Kommer reklamera tjänsten att se live-sändning. PINSAMT dåligt. Följer fel häst, så dåligt ljud att det inte går att höra speakern.

Trots att jag sitter på 250/100-Lina laggar det vartannat språng.

SÅååå oprofessionellt 🤬
Konstigt jag bor ute mitt i djupa smålandskogarna , inget bredband och här funkar det finns. Jag är döv på ett öra och hör ändå ;)
 
någon som vill prata om hingstarna? Av hopphingstarna gillade jag Dom Perignon :). Vacker, fint hopp och cool. Capriolo väldigt fin teknik men för svår för min smak. Everton var också fin! Sorrento bland treåringarna var en trevlig bekantskap, såg ut att kunna hoppa!
 
Alltså, har jag missat något - ska El Barone 111 Z och Hometown inte visas alls? De står inte med som strukna på Ridsport men de verkar inte vara där? Eller är jag helt bakom flötet?
 
Kommer reklamera tjänsten att se live-sändning. PINSAMT dåligt. Följer fel häst, så dåligt ljud att det inte går att höra speakern.

Trots att jag sitter på 250/100-Lina laggar det vartannat språng.

SÅååå oprofessionellt 🤬

På plats gick det inte heller att höra speakern idag. Igår lät det jättebra men idag var en katastrof.
 
Inte ofta man läser att en hingst inte rekommenderas till fas 2 och sen blir godkänd, men VÄLDIGT glad för Cujo och deras ägare !!!!


Nu kommer det nog inte bli såååå mkt avel för honom då han tävlas så får väl se hur de tänker lägga upp deras verksamhet kring honom ... Och hoppas de tar nya bilder ;) Håller med om att den på Equipe är INTE snygg...
 
Var inte imponerad av någon av dressyrhingstarna efter att ha sett alla momenten, men däremot tyckte jag mycket om årets testryttare i dressyr - De får gärna komma igen som duo.
 
Jag var på plats igår och idag och tittade på hopphingstarna. Jag gillade alla som blev godkända utom Capriolo - den har fina språng ibland men för spooky för min smak och igår rev den samma hinder tre gånger - rättade sig icke, det gillar inte jag, plus då att han gick i väldigt låg form, då blir det svårt att reglera hästen tänker jag. I övrigt blev jag lite rörd över att Cujo blev godkänd - inte jätteimponerande igår men idag var han riktigt fin.

Jag trodde Dom Perignong eller Enelzky som bruksvinnare med DP som favorit, han var så fokuserad och intresserad av sin uppgift. Det blev den andra, min gissning att härstamningspoängen vägde över för honom kanske. Egentligen var Everton mest i min smak - kvick och mjuk.
 
Senast ändrad:
Jag var där idag och igår och såg ingen hingst som blev en riktig favorit. Det som gav mig mest i år var att se hur olika ryttare hanterade olika situationer. En testryttare fick en sprättig hingst (som inte blev godkänd) att sluta med det på kanske fem minuter. Mest givande var att se hur Rolf-Göran Bengtsson hanterade situationer med C-Future, många hade skyggat för publiken men han red rakt fram till läktaren och därefter till ett hinder som flera skyggat för. Han fick sin häst att känna sig trygg inne på banan. Dessutom red han hästen i en trevlig, fri form.

Av hopphingstarna tilltalade Dom Perignon mig mest och jag hade trott på honom som bruksprovsvinnare. Det kändes inte som någon överraskning att de som inte godkändes inte gick igenom.

Jag tippade Fortnite som vinnare bland dressyrhingstarna, rörlig och av trevlig modell. Hade en femåring kunnat bli det hade King Olymbrio varit den självklara vinnaren, jag tyckte att han höll en klass för sig. Bland en samling hingstar som alla var av riktigt god kvalitet var han snäppet bättre.
 
Jag var där idag och igår och såg ingen hingst som blev en riktig favorit. Det som gav mig mest i år var att se hur olika ryttare hanterade olika situationer. En testryttare fick en sprättig hingst (som inte blev godkänd) att sluta med det på kanske fem minuter. Mest givande var att se hur Rolf-Göran Bengtsson hanterade situationer med C-Future, många hade skyggat för publiken men han red rakt fram till läktaren och därefter till ett hinder som flera skyggat för. Han fick sin häst att känna sig trygg inne på banan. Dessutom red han hästen i en trevlig, fri form.

Av hopphingstarna tilltalade Dom Perignon mig mest och jag hade trott på honom som bruksprovsvinnare. Det kändes inte som någon överraskning att de som inte godkändes inte gick igenom.

Jag tippade Fortnite som vinnare bland dressyrhingstarna, rörlig och av trevlig modell. Hade en femåring kunnat bli det hade King Olymbrio varit den självklara vinnaren, jag tyckte att han höll en klass för sig. Bland en samling hingstar som alla var av riktigt god kvalitet var han snäppet bättre.
Kommer resultaten/omdömena imorgon?
 

Liknande trådar

Avel Ridsport har nyligen publicerat detta: Resultat från årets rådgivande bedömningar Lövsta har köpt in Racoon (Hero - De Niro), en...
17 18 19
Svar
365
· Visningar
45 384
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 050
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 770
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 381
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp