Bruksprovet 2020

Det är spännande med ett nytt ställe, men det är trångt på läktaren som är bänkar utan ryggstöd och väldigt kallt. Det ser ut som att det finns infra men den var inte på igår.
 
Aces star tycker jag är en snygg fullblodshingst som borde passa halbvlodsaveln! Tycker en hel del fullblod med tråkig exteriör visats förut. Donato är en väldigt trevlig hingst i hanteringen. Cujo ser ut att vara både rakhasig och bockbent men det kan vara bilden som luras? Capriolo? Höger fram? Furst Sinclair är high and low på alla hovarna. Iaf vad man kan se från bilderna som är tagna, de kanske visar hästarna helt orättvisa vad vet jag.
 
Blev förtjust i Aces star, mycket bättre trav nu än när han visades för fullblodsaveln men ser ut att ha lite temperament:)
 
Det lät märkligt att det saknades information om Cujo. Det är väl hingstägarna själva som ansvarar för att skicka in det?
 
Det lät märkligt att det saknades information om Cujo. Det är väl hingstägarna själva som ansvarar för att skicka in det?

De anmälde sent och har haft fullt upp med att få tag i info från de tyska förbunden som Cujo är godkänd i.
Sen är det ju första gången ägarna ens är i närheten av ett bruksprov. Så de har försökt samla den informationen avelsnämnden velat ha. FEI resultaten är ju det enklaste att kolla upp men kan ju ha missat att få med de eller att de trott AVN har koll på såna enkla "delar" själv.

Har inte pratat med dem nu under bruksprovet så har ingen aning om vad som sagts eller så.

De bor "granne" med syrran så vi vet ju vilka de är, och de har precis köpt min gamla hopphäst att ha som avelssto. Så de hoppas ju såklart han går igenom ;)
 
Jag måste säga att jag är förvånad över den dåliga rapporteringen för oss som inte har möjlighet att närvara. Jag är ändå prenumerant på Ridsport men saknar t.ex. Kims uppdateringar från tidigare år. Det enda jag har sett i rörligt material är små filmsnuttar på några sekunder per hingst. (Ja, jag vet att del II livesänds men jag har faktiskt ingen lust att betala för det när jag inte har tid att sitta och följa det ändå). Swb har jag inte sett nånting av i princip...
Det drabbar ju i första hand hingstägarna till de som godkänns, jag har flera som ser intressanta ut på pappret men hittar nästan ingen info om dem.
 
Var nere och såg 4- och 5-åriga hopphingstarna samt Cujo nu med testryttarna. Kul, såhär tyckte jag.

Capriolo: Snygg häst. Spänd och mycket power som den inte riktigt visste var den skulle göra av. Stor galopp, fin teknik.
Dom Perignon: Ser lite långsam ut men fin och reglerbar. Lite loj teknik kanske. Trevlig uppsyn, tyckte den var söt i ansiktet.
Coventry Moon: Verkade något överväldigad när han kom in och hoppade omkring. Blev bättre efter en stunds ridning och såg riktigt trevlig ut på slutet. Bra galopp, lite sned över hinder ibland.
Laidback Luke: Kraftfull häst, verkar ganska cool men sprallar iväg lite efter hindren. Hoppar stort, bra benteknik men lite stram rygg.
Everton: Kvick ock lätt, ger ett luftigt intryck. I början lite intetsägande men jag gillade den mot slutet, verkar käck.
Enelzkey: Trevlig, stor. Ser ut att ha mycket power och scope. Hoppar stort med bra teknik men sprallar iväg lite ibland.
C-Future: Söt häst. Ser elastisk ut. Hoppar stort, mycket avstamp och scope. Riktigt fin.
Cujo: Stor och lite strakbent. Stilig. Ser snäll ut. Rutinerad häst med ganska bra tryck i språnget.
 
Jag måste säga att jag är förvånad över den dåliga rapporteringen för oss som inte har möjlighet att närvara. Jag är ändå prenumerant på Ridsport men saknar t.ex. Kims uppdateringar från tidigare år. Det enda jag har sett i rörligt material är små filmsnuttar på några sekunder per hingst. (Ja, jag vet att del II livesänds men jag har faktiskt ingen lust att betala för det när jag inte har tid att sitta och följa det ändå). Swb har jag inte sett nånting av i princip...
Det drabbar ju i första hand hingstägarna till de som godkänns, jag har flera som ser intressanta ut på pappret men hittar nästan ingen info om dem.
Om de nu tycker att det är ett litet antal startande i bruksprovet så borde de nog göra bättre reklam för de som faktiskt är där, så hingsthållare tycker att de får reklam för pengarna. Håller på att flytta så jag kan inte heller titta på sändningen men det finns väldigt lite att ta på...
 
Om de nu tycker att det är ett litet antal startande i bruksprovet så borde de nog göra bättre reklam för de som faktiskt är där, så hingsthållare tycker att de får reklam för pengarna. Håller på att flytta så jag kan inte heller titta på sändningen men det finns väldigt lite att ta på...
Ja men verkligen, det är ju inte som att det är gratis varken att visa fram hingstarna eller att hålla dem om de godkänns, så de borde verkligen få all reklam de kan få.
 

Liknande trådar

Avel Ridsport har nyligen publicerat detta: Resultat från årets rådgivande bedömningar Lövsta har köpt in Racoon (Hero - De Niro), en...
17 18 19
Svar
365
· Visningar
45 496
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 881
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 411
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp