Bruten armbåge

Gör en egen tråd så slipper jag skriva i kaostråden 😊

Är en olekranonfraktur, varit på röntgen 2 gånger igår, magnetröntgen idag.

Operation inom 10 dagar, ska fasta från midnatt fram till 09 imorgon, håll tummarna att det finns en tid!

Man inser nu hur mycket man faktiskt använder båda armarna... känner mig helt handlingsförlamad emellanåt 😅
Jag hoppas det blir en bra operation och rehab, inbillar mig att jag har nån form av fördel iom att jag var aktiv innan skadan.

Vill ta mig ut och promenera framöver, måste bara lösa det hur tusan jag gör med kläder, jacka går ju inte att få på sig 😒
 

Åh, vad skönt att det gått bra! Har tänkt på dig.

Hoppas det läker som det ska och du slipper alltför ont under tiden.
 
Har du fått värktabletter utskrivna?
Jag fick efter min ryggfraktur uppsöka vc dagen efter då akuten inte skrivit ut något och jag såg stjärnor när jag försökte kliva upp ur sängen :cry:.

Men hjälp 😦 din stackare, du måste haft så ont!!
Jag har fått utskrivet, skrev ett inlägg nyss ☺️
 
Jo, fick panocod och panodil.
Oklart hur bra dom funkar 😅 tog 2 panocod inatt och 2 nu när jag vaknade. Sen har jag fått med mig 4 oxy, är lite nojjig med sånt med tanke på min bakgrund, men har tagit en nu, pallar inte smärtan...
Förstår det, men jag tycker ändå att det känns lovande att du vill vara försiktig. Du har dessutom ett väl etablerat stödsystem. Det här är precis de tillfällen som oxy finns till för.
 
Panocod är visst beroendeframkallande läste jag på fass nu.. innehåller bl.a kodein..
 
Fyfan, det lät inte kul. Blev du ett hangry monster? 😁

Mest trött och grinig 😆

Skönt att op gick bra!
Jag tog bara morfin på sjukhuset, hemma har jag använt panodil och Ipren.
Är inget större fan av morfin och dess mindre roliga biverkningar 😑
En tablett morfin, två mot biverkningar. Då har jag hellre härdat ut de första dagarna tills smärtan lagt sig 😅

Men det finns så många olika slags tabletter mot smärta. Känner du att det blir för jobbigt så får du höra av dig till sjukhuset och så bör du få hjälp att få något utskrivet som fungerar både mot smärtan och med din historik ❤️
 
Läkaren tyckte inte det var helt optimalt med panocod, så han har nu skrivit ut pronaxen istället, mamma ska hämta ut imorgon 💕

Han tyckte det var konstigt att dom väntat så länge med operationen också.

Jag skrev i pappret man fick fylla i innan operation att jag är nykter alkoholist, men sen verkar dom ha missat att skicka mig till ortopeden för samtal innan operationen 🙄 hade jag haft det samtalet så hade jag nog fått annat läkemedel.
 
Senast ändrad:
Läkaren tyckte inte det var helt optimalt med panocod, så han har nu skrivit ut pronaxen istället, mamma ska hämta ut imorgon 💕

Han tyckte det var konstigt att dom väntat så länge med operationen också.

Jag skrev i pappret man fick fylla i innan operation att jag är nykter alkoholist, men sen verkar dom ha missat att skicka mig till ortopeden för samtal innan operationen 🙄 hade jag haft det samtalet så hade jag nog fått annat läkemedel.

Tyckte också det lät konstigt att det dröjde så länge. Mina frakturer har opererats dagen efter för att undvika att de börjar läka fel.
Ansiktet fick vänta en vecka pga svullnaden.

Men skönt att det är gjort nu och att du fick hjälp med en mer lämplig medicin ❤️
 
Läkaren tyckte inte det var helt optimalt med panocod, så han har nu skrivit ut pronaxen istället, mamma ska hämta ut imorgon 💕

Han tyckte det var konstigt att dom väntat så länge med operationen också.

Jag skrev i pappret man fick fylla i innan operation att jag är nykter alkoholist, men sen verkar dom ha missat att skicka mig till ortopeden för samtal innan operationen 🙄 hade jag haft det samtalet så hade jag nog fått annat läkemedel.
Sambon fick pronaxen i samband med ett diskbråck, han var väldigt nöjd med effekten från det läkemedlet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp