Bruten armbåge

Gör en egen tråd så slipper jag skriva i kaostråden 😊

Är en olekranonfraktur, varit på röntgen 2 gånger igår, magnetröntgen idag.

Operation inom 10 dagar, ska fasta från midnatt fram till 09 imorgon, håll tummarna att det finns en tid!

Man inser nu hur mycket man faktiskt använder båda armarna... känner mig helt handlingsförlamad emellanåt 😅
Jag hoppas det blir en bra operation och rehab, inbillar mig att jag har nån form av fördel iom att jag var aktiv innan skadan.

Vill ta mig ut och promenera framöver, måste bara lösa det hur tusan jag gör med kläder, jacka går ju inte att få på sig 😒
 

Oj. Inte jag, tänk att inte kunna promenera på flera veckor, och få hem lättare matvaror!
Beroende på vilken fot,inte kunna köra den manuella bilen, det tror jag var värst ,ja o så handlandet då,kryckor o korg= nä, vagn o kryckor= nä, bara vagn, väldigt farligt, det som funkar är god vän eller granne.
Så nej hellre en arm, även om det betyder att man inte kan skala potatis, hyvla ost mm mm
 
Hur man hackar lök 😁
20230322_080341.jpg
 
På onsdag har det gått 2 veckor sen olyckan, klarar mig rätt bra ändå :)

Men jag blir galen på att man ska få vänta så länge på operation, jag har ju inte en chans att läka eller börja rehabilitera så länge jag går såhär...
Är väl bara att gilla läget 🙃
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp