Bukefalos 28 år!

Buke är SEEEEEGT

Sv: Buke är SEEEEEGT

hehe. jag önskar jag hade vart utan det ;) Försökte komma in på Hund nu å sidan ville inte visas. gaaaaaah :mad:
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

jo jag vill åxå ha bort problemet...
men eftersom moderator anser att det är MIN DATOR som står för felet, viklen den inte gör... så får jag leva med problemet
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Kan faktiskt säga att jag har testat att komma in på en del forum från min bärbara dator när sidorna inte har velat visas å dom funkar inte från den datorn heller.
Men allt annat funkar som det ska :S
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

På min dator är det bara buke som är dumt! :mad:
Allt annat funkar utmärkt...

Och det är ändå min ddator som är fel, säger moderator... :crazy:
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

I så fall måste det va fel på mina 2 datorer oxå då . Skulle vilja veta vilket fel d skulle va i så fall :confused:
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Cronis skrev:
men eftersom moderator anser att det är MIN DATOR som står för felet, viklen den inte gör... så får jag leva med problemet
Vem har sagt att jag skriver i egenskap av moderator? Jag har ingen mer makt över Bukefalos-servern än vad du har och mitt ord väger inte tyngre än någon annan användares. :p Jag skriver i egenskap av supporttekniker på ett bredbandsföretag och jag vet vad slöhet i surfning kan bero på! :idea: Däremot har jag inte sagt att felet MÅSTE vara på din dator, bara att sannolikheten är störst att det ligger där.

Vad gäller problemet med "Sidan kan inte visas" så har jag ingen aning om vad det kan bero på, jag talar bara om hastighetsproblemet. Du får väl vänta och se om det är fler som klagar på hastigheten igen.

/Erica
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Vad har du för webläsare?

När jag använde IE (Internet Explorer) fick jag oxå ofta det felet. Numera använder jag Opera och det händer nästan aldrig.

Iaf så märkte jag att jag ofta fick upp felsidor när sidan laddades extra fort, det verkar som om IE inte hänger med då.

Men visst händer det att det är segt här oxå, men det är för det mesta servrar på vägen som sinkar då.

Jag har provat att pinga olika adresser och några skanovaservrar är bedrövliga.
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Jag har explorer.
Men det har funkat bra tills för en månad sen ungefär...
Har alltid haft explorer.
Andra sidor än buke fungerar utmärkt.

Varför är det bara buke som inte funkar?! (måste man byta webbläsare för det ska funka tycker jag att det är dåligt!!)
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

För mig går Buke snabbare igen, både hemma och på jobbet.

Och "sidan kan inte visas" har jag fortfarande aldrig fått på Buke, även om jag får det på andra sidor ibland.
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Ok, men det är konstigt att jag får "sidan kan inte visas"
både vid min hemdator å annan?!

Är det "fel" på alla de datorerna då? (de använder åxå explorer)
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

NU JÄVLAR!!!!!!!!!
2up.gif

Det kan inte vara min dator det är fel på!!
Här har man försökt komma till en sida, det blir "sidan kan inte visas" 4 gånger under mindre än 1 minut.
Testade då att komma till start sidan, på buke, alltså www.bukefalos.com

Vilket inte funkade det heller. Det blev då "sidan kan inte visas"
pissed.gif


Jag har rensat datorn på virus å allt. Temp filer åxå.
Men nej då... Det fungerar inte...

(och ändå är det min dator det är fel på, trots att jag kan sitta vid annan dator/datorer ibland, samt att andra sidor fungerar smärtfritt?)

Jag blir galen...
Funderar på om det är så att jag inte ska vara på detta nedrans forum...
23_3.gif
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Cronis skrev:
Funderar på om det är så att jag inte ska vara på detta nedrans forum...
:idea: Så var det nog ja! :angel:

Vem har sagt att det är din dator det är fel på? Du upprepar det i alla inlägg och jag ser fortfarande inte var någon skrivit det. :p Återigen, det jag talade om var HASTIGHETEN på sidor man surfar till som i 99 fall av 100 ligger hos användaren själv. Försök växa upp nån gång och inte leka martyr hela tiden.

Jag förstår att du vill att Bukefalos ska fungera, men tror du det hjälper att svära och bete sig allmänt illa åt? :confused: Jag är säker på att om det är något i Gunnars makt så kommer han titta på det så snart han får tid. Det går inte fortare om man gnäller argare. Hjälp istället till genom att ge mer information om när felet uppträder, om det är särskilda tider på dygnet, om det försvinner ifall du testar med en annan webläsare som A_K_N tipsade om, eller liknande. Tills Gunnar fixat felet kan du väl isåfall testa Opera t.ex.?

/Erica
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Det va ju DU som sa att min dator va "felet..."

Inte vissa tider, men det uppkommer bara nu å då...
Ibland flera gånger efter varandra.

Är det konstigt om man blir arg för att det inte fungerar?
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Jag sa uttryckligen att jag inte talade om sidan-kan-inte-visas-problemet utan bara hastighetsproblemet. Alltså har jag inte sagt att det är din dator det är fel på, läs igenom tråden en gång till! :idea:

Ja, jag tycker det är konstigt att man blir arg för att det inte fungerar när det innebär att man inte ha någon som helst förståelse för att det finns viktigare saker här i livet för andra personer än att lösa dina problem. Testa en annan webläsare och återkom sen!

/Erica
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Man ska behöva ändra webläsare för att det ska funka?
Löljligt måste jag säga.
Det har ju funkat hela tiden med denna jag har, å de andra datorerna har åxå explorer.

Varför just fel på explorer på min? När det inte är fel i burken?

Sjlvklart finns det väl viktigare saker än mina problem, men det är ganska jobbigt som du kanske förstår, när det inte funkar, när det har varit bra förr!
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Hehehe, vilket liv de va här inne då :-)

Måste ju lägga mig i lite, sånt e kul ibland...

Ehrmm, host *Pinsamt* men varför lägger man servern i U.S.A ?

Kan de bli annat än problem då? Av erfarenhet så vet jag att de kan medföra en hel del strul...

En ping på nästan 500ms i genomsnitt är bra högt.

Problemet kan vara som följer, alla kanske inte får datan samma väg som vad Cronis får, vilket medför att för vissa går de fint o för andra inte....

Spårade ip till servern och datan passerar ett antal servrar på vägen och de kanske inte är just servern i USA som segar sig, kan vara att det är mycket trafik på nån av de andra på vägen vilket slöar ner oerhört. Sitter man med en annan operatör nånstans i sverige så kanske man får ett annat vägval bland servrarna...

Gjorde samma test mot ett annat forum (www.turboperformanceclub.com) den servern ligger i sverige o passerar väldigt få servrar, oki den kan bli seg om det är hög belastning på den men de hänger mycket på bandbredden där servern står oxå.....

Skulle jag ha servern och göra något klokt så skulle jag lägga servern i sverige istället, skulle göra att den fungerade skapligt bättre...

O sen en sak till, Hej o hå va grafik de är här o där, sånt segar ner oxå :-)

Tack för mig iaf...

/Jonas
 
Sv: Buke är SEEEEEGT

Så det är asså inte MIN dator det är fel på?
Eller webläsaren?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
2
· Visningar
516
Senast: tott
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Vid husknuten har jag ett gäng krukor och byttor med träd, buskar, perenner och lite annat. Det har börjat spira. Jag är och tittar där...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 609
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 723
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 490

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp