Några kryss till klara nu, och första bingoraden - vilket är lite fascinerande att det dröjer till bok 25 (om jag räknat rätt) innan jag får någon bingorad
Utomeuropeiskt originalspråk -
Pretty Guardian Sailor Moon Volume 1 av Naoko Takeuchi. Jag började läsa en annan bok (Welcome to the Hyunam-Dong Bookshop), men kom fram till att det inte var en bok för mig, och allmänt nu den senaste tiden har jag känt mig mer sugen på lättare böcker. Så när jag funderade lite kom jag ju på att det finns massa manga, vilket jag aldrig testat läsa. Så, jag lånade hem första Sailor Moon boken, eftersom jag gillade den serien som barn. Okej, men jag blev påmind om att jag egentligen tyckte att just Sailor Moon kunde vara lite irriterande
Frukt/bär nämns (blåbär) -
The Tenfold Tenants av E.V. Belknap. Jag hade aldrig hört talas om författaren (belgisk) eller boken innan jag råkade stöta på den, men det lät som ett intressant koncept, så jag köpte den till en av läsplattorna. Boken handlar om Corbin, som gick i skola för att bli magisk superskurk, men där livet efteråt inte riktigt blev som tänkt. Han har istället, de senaste åren, haft ett "temporärt" jobb och tagit hand om ett hus med olika magiska hyresgäster. Men, senaste gästen kanske är människa - så han får se till att det inte längre är några skelett som går omkring i korridorerna, inga fler eldbollar som kastas runt och så vidare, tills de kommer på vad hon är för något.
Går i naturen -
Death at a Highland Wedding av Kelley Armstrong. Bok 4 i serien om polisen Mallory som färdats tillbaka i tiden till 1800-talets Skottland, där hon nu är assistent till begravningsentreprenören (och "detektiven") Dr Gray, och även hjälper honom och polisdetektiven McCreadie att lösa mordfall. De hälsar på och ska fira McCreadies systers bröllop, men ett mord sker någon dag innan bröllopet. Jag tycker mycket om denna serien.