Islandshästryttare
Trådstartare
Kryssar vidare med "Bok som ej är skönlitterär": Häxor- när satans raseri svepte över Sverige. Av Pompe Hedengren och Cecilia Düringer.
Lyssnade som ljudbok. Cecilia läser och hon är en mycket bra uppläsare. Om man lyssnat (och gillar) på P3 Historia så känns boken som ett längre avsnitt av det. Boken är populärvetenskaplig och mycket "lättläst". Om man som jag, är intresserad av historia och häxprocesserna, så är det inte mycket "nytt" som presenteras. Jag gillade den dock ändå, tycker ämnet är intressant och brukar gilla att myslyssna på "lättsmälta" fackböcker. Så den får betyg 4 (av 5) av mig, eftersom den ändå uppehöll mitt intresse trots allt. Ganska kort också, gissar att den fysiska boken har en hel del bilder etc - men inget jag saknade här. Tror denna gör sig nog så bra som ljudbok.
Låter intressant! Jag älskar p3 historia, särskilt när Cecilia har gjort avsnitten.. Jag har svårt för ljudböcker generellt men en fackbok skulle kanske fungera. I skönlitterära böcker far tankarna iväg och jag brukar hålla fokus max en kvart när jag försökt lyssna. Så där håller jag mig till att läsa. Är historiskt intresserad men just häxprocesserna kan jag inte jättemycket om.