Bukefalos-uttal

Är annat obildade tänker du?

Fast du kan väl inte på allvar mena att amerikanska från t ex south Alabama är samma som i Air,Skottland?

Absolut olika. Fast vissa mer korrekta än andra. Tex stockholms uttal är det man tänker på när man menar korrekt svenskt uttal inte grov värmländska(är värmlänning)

Kan vi inte bara agree to disagree? Du tycker uppenbarligen olika än mig vad tjänar vi på att bråka mer om något så obetydligt?

Jag tycker Facebuck låter skit fult. Men du får säga/tycka om det om du vill.
 
Absolut olika. Fast vissa mer korrekta än andra. Tex stockholms uttal är det man tänker på när man menar korrekt svenskt uttal inte grov värmländska(är värmlänning)

Kan vi inte bara agree to disagree? Du tycker uppenbarligen olika än mig vad tjänar vi på att bråka mer om något så obetydligt?

Jag tycker Facebuck låter skit fult. Men du får säga/tycka om det om du vill.

Tror rikssvenska är mer det man tänker på, & jag försöker verkligen inte bråka. Men tror du det så är det klart att vi stannar där och är överens om att vi tycker olika.
 
Stadsnamn går väl inte ens att jämföra?

Jo, det är faktiskt exakt samma, att vi tar oss rätten att försvenska vissa egennamn. Eftersom det knappast är hästen i sig vi pratar om, utan en sajt. Så skulle i princip samma regel gälla, du får alltså uttala det på svenska. Samma med FB, det är inte heller någon bok, utan en sajt, helt okej att uttala på svenska.

Vi har ju även några bilmärken som Škoda, grejen över "s:et" generar ett "she-ljud" som typ ingen svensk säger, inte vad jag har hört i alla fall.
 
Senast ändrad:
Okej vi har uppenbarligen inte samma åsikt, lägg ner bara. Trådkapet kan väl sluta här?

När folk sägar Facebuck får jag tycka det är skitfult ock kräkas i munnen. Men du får säga/tycka om det om du vill, inga problem. :up:
 
Okej vi har uppenbarligen inte samma åsikt, lägg ner bara. Trådkapet kan väl sluta här?

När folk sägar Facebuck får jag tycka det är skitfult ock kräkas i munnen. Men du får säga/tycka om det om du vill, inga problem. :up:
Jag har aldrig påstått att jag säger "Facebuck", om du skrev det till mig.
 
Okej vi har uppenbarligen inte samma åsikt, lägg ner bara. Trådkapet kan väl sluta här?

När folk sägar Facebuck får jag tycka det är skitfult ock kräkas i munnen. Men du får säga/tycka om det om du vill, inga problem. :up:
Om du kräks i munnen pga att någon uttalar ett namn på (enligt dig) felaktigt vis
Är det då inte ditt problem? :confused:
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 429
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 920
Senast: Elendil
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 138
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 638
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp