Bukefalos-uttal

Absolut olika. Fast vissa mer korrekta än andra. Tex stockholms uttal är det man tänker på när man menar korrekt svenskt uttal inte grov värmländska(är värmlänning)

Kan vi inte bara agree to disagree? Du tycker uppenbarligen olika än mig vad tjänar vi på att bråka mer om något så obetydligt?

Jag tycker Facebuck låter skit fult. Men du får säga/tycka om det om du vill.
Du får så klart tycka vad du vill om det är fult eller inte.
Problemet är när du säger att det är mer korrekt.
Enligt vilka regler som vem har bestämt?
Ingen människa som arbetar professionellt med språk anser på allvar att man kan värdera olika dialekter /sociolekter så.
 
Herre min jesus alltså vilken debatt bara för att jag tycker något låter fult.
Och ja det är mer korrekt eftersom det ska uttalas med O inte U.

Tycker du inte heller att jag får tycka som jag vill och bara måste fortsätta hacka och hacka?
Du får säga/tycka om facebUck om du vill, jag bryr mig inte om hur du säger det.
Men jag tycker fortfarande det låter skitfult men har aldrig sagt att ditt sätt är fel, bara låter så fult.

Jag är så klar med den här diskutionen, snälla läs mina svar i de senaste 3 sidorna, jag har inget mer jag vill säga om det här, låt mig sitta är och kräkas i min mun när jag hör faceBUCK
 
Jag har hela tiden sagt Bukefaaalos men har hört , vet inte hur man skriver det men först betoning buk och sen efallos.. Hahaha men altså ett litet uppehåll mellan buk efallos..
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 429
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 910
Senast: Elendil
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 138
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 561
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp