Bukefalos 28 år!

Bukehästar i Västernorrland!

Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Haha, vaa? :rofl: Vadå rundhuvvébyn? Nu får allt förklara dig! :D

Vi bor i Mo, på andra sidan byn. Kanske var det vår gård du sett? Den låg ute i mars dock och vi köpte den ganska omgående efter att den lagts ut. Däremot har du ju flögsätter här tvärsöver som var till salu nyligen, kanske var det den?
Och dessutom - klart du ska komma till Kyrkdal! :D
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Höhö kyrkdal, rundhuvvébyn :angel: jag och min sambo var faktiskt och tittade på gård ovanför Ärstaparken men den verkar tyvärr bli för dyr :cry:

Vart är det ni har flyttat in? Såg att det fanns en annan gård till salu för ett tag sedan på andra sidan dalen så att säga.

Ärsta är det den med 2 hus och nått stall med 2 boxar?
Den är jag lite nyfiken på. :p

Ja rundhuvvébyn va e det? :rofl:

Flögsätter var det väl nån gul kåk som var till salu rätt länge va? fast den är ju inte ute nu.

Äsch jag ska ju bo i Långsele, kan ju inte fastna på gårdar där neråt då. :angel:
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Kanske borde lägga in nån bild på hemmavarande pållar så jag inte bara pratar felaktigt grejs i tråden. :D
Tiger och Tejp :p

Nykomligen i våras, Stripe/Tejp en liten Shettispå ca 95 cm
567a3f5a-fe48-4085-b099-da7e0ef7ec3a2.jpg


43816037-6a3f-4352-96f2-24f45c8464904.jpg


och så min Aslan/Tiger

1c9eda93-0665-4c37-a57d-03f3cf83ba792.jpg


8a3e93a2-1b94-4dad-80ad-8d98cb4528f53.jpg


Hans mamma är i Värmland och är utlånad och betäckt, sambon har sålt sina 2, så tja, dessa skruttar är kvar hemma nu. :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Trevlig tråd!
Jag bor på Alnö utanför sundsvall. Äger 7 st hästar ( 2 är gamla ponnys ) Föder upp SWB-hästar och tävlar i lätt nivå i hoppning =)
Från vänster: Nixi e Nintender f 2010, Roxi e Bravour f.2011 Magnus e.Guido f 2011
Valencia f 2005
Farbror Bruno f 99
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

kl och lite OT

Alla västernorrlänningar, har vi några bra lösdrifter här i länet? Tänker främst på särskilda unghästflockar. Finns det någon lösdrift specifikt för unghingstar tex?
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Haha ett stående skämt från Kramfors tydligen, ett visst släkte som är infödda i byn sedan många generationer som alla har runda huvuden :rofl: :angel:

Hade mer än gärna flyttat in på ärstagården men vi hade bara ekonomi att få ett lån på 500' och sist vi hörde nånting var det uppe i 450' :cry: Ja det var gården i flögsätter jag hade sett också, den gick visst åt!

Skitsvårt att hitta gårdar till vettiga pris, kräks över att behöva hyra in hästen hos folk, vill ha eget!
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Anders Bodin i Undrom har en verksamhet där han har lösdriftflockar och "skola" för unghästarna, uppbidning, hantering osv
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Förstår attni vill ha egetn! skulle få spunk av att hyra in jag med.
Annars bara för att vi letar i Sollefteå så tycker jag att det dräller av gårdar i Kramfors området. :p
Jag är bra sugen på Ärsta också, men jag tror sambon tycker att det är för långt till Sollefteå.
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Finns mycket gårdar men det mesta är bara skit tyvärr här :p är det inte skabbiga byggnader så är det typ bara 1 hektar mark till, kommer man inte långt med om man redan har 2 hästar som man vill få in å intresserad av att utöka med någon "riktig" travhäst :D
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Du skulle ha haft vår gård med andra ord! 160' gav vi för den, med 3ha mark och milsvida rid/körvägar. ;) Nu måste vi dock inreda stall i ladugården - men det går ju inte loss på mer än en 25' till eller så. Me happi!:banana:

KL*

Någon som vet om det finns någon tornespelsgrupp här i krokarna? Jag har alltid varit sugen på att prova och känner att det är hög tid! :love:
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Du skulle ha haft vår gård med andra ord! 160' gav vi för den, med 3ha mark och milsvida rid/körvägar. ;) Nu måste vi dock inreda stall i ladugården - men det går ju inte loss på mer än en 25' till eller så. Me happi!:banana:

KL*

Någon som vet om det finns någon tornespelsgrupp här i krokarna? Jag har alltid varit sugen på att prova och känner att det är hög tid! :love:

Oooh det skulle jag också villja prova. :banana:
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Finns mycket gårdar men det mesta är bara skit tyvärr här :p är det inte skabbiga byggnader så är det typ bara 1 hektar mark till, kommer man inte långt med om man redan har 2 hästar som man vill få in å intresserad av att utöka med någon "riktig" travhäst :D

Ah men en skruttgård kan jag ta, bara läget är trevligt och lite mark till, mer än 1 ha då ;)
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Jamen du ser, alltså ska du se dig om efter gårdar i Bollstabruk och inte i Långsele - så kan vi leka riddare tillsammans! :D:bump:
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Hade en vi blev jätteintresserade av här nära Kramfors men fick jävlar i mej inte tag i mäklaren och vips så var annonsen borta! Blev så besviken!!! :cry: :mad: Skog, 7 hektar mark, egen tjärn, stort garage, stooor ladugårdsbyggnad och nära Kramfors samt att priset bara var 390'... häng mig liksom...

Kåken behövde renoveras men som sagt sånt kan man ta :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

KL*

Okej, så en fråga - när brukar man stalla in för hösten här uppe? :o
Mina brukar gå ute till dess att de hotar med första snön - det brukar hemma betyda mitten på oktober, men vad betyder det häruppe? :confused:

In med fler bilder på era hästar! :)
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Våra kommer börja sova in relativt snart. Går väl ute dygnet runt en månad till max. Men de ska gå i beteshagen tills tjälen sätter sig, för att undvika lerig vinterhage.
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Våra kommer gå på bete förhoppningsvis en bit in i oktober, annars stallar vi in 1 oktober typ. Snön kommer väl också normalt i november nån gång och det är då det börjar bli halkvarning så då vill man ha vinterskor på redan.
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Medryttarhästen har sovit inne hela sommaren i år, hon är överkänslig mot mygg/knott/broms eller vad det nu är som lyckas bita henne så hon får stora bölder... Och flugtäcke vägrar hon, det slits i stycken direkt.
När jag hade min häst så var hon oftast ute dygnet runt en bit in i september i alla fall, ibland räckte det med gräs och ibland fick man stödfodra med hö. Men så länge det var torrt nog att inte hagen blev söndertrampad hade jag henne ute.
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Jag hade bara min ute på bete en och en halv månad som rehab från en luftvägsinfektion. Tog in henne i mitten av juli. Hon gick på ett helt underbart bete med en annan häst och 30 kvigor. Dom var dock tvungna att ta hem alla från den hagen nu i dagarna för korna envisades med att rymma hela tiden (eller tja, d gick tillbaka självmant in i hagen hela tiden:p). Troligen är det en björn i krokarna som skrämmer dom:eek:. Jag är skåning och tanken på björn i betet känns helt galet! De såg en när det stängslades-tack och lov visste jag inte det innan min släpptes ut:D!

Nu har min nya ponny kommit hit också:love:.
555554_4004953974151_549702409_n.jpg


555554_4004954014152_1216011503_n.jpg
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 948
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 096
Senast: MiaMia
·
Träning Måste erkänna att jag varit en riktig torrboll efter depritionen jag hade för ett par år sedan. Jag gör ingenting spännande längre...
2
Svar
29
· Visningar
2 310
Senast: Yrja
·
K
Hästvård Hej! Jag vet inte om frågan varit uppe tidigare, har sökt lite men hittar så otroligt mycket, så om det blir tjatigt ber jag om ursäkt...
Svar
11
· Visningar
1 011
Senast: EmblaAsk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp