Bukefalos 28 år!

Bukehästar i Västernorrland!

Nixehen

Trådstartare
Jag har sökt i forumet men verkar inte som att det finns någon sådan här tråd? Om det gör det så ber jag om ursäkt! :)

Som nyinflyttad i detta vackra län så är jag ju otroligt nyfiken på om här finns några hästmänniskor och hästar! (Som inflyttad från Uppsala måste jag säga att jag är mycket förvånad över hur LITE hästar man ser här uppe i jämförelse med hemma - där går det minst ett par kusar på varje grön plätt! :D)

Så! Fram med bilder och beskrivningar på era hästar! :bump:
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Jag bor ju en bit från Bollstabruk men väl i Västernorrland ;) . Westernryttare som föredrar rejäla trail-turer i naturen. Tävlar ibland men är väl mest en som tränar för bra tränare för mitt eget höga nöjes skull och är lika gärna funktionär. Lite bidrar det väl att jag har lite struliga arbetstider som gör att jag missar mycket. Jobbar på anstalten i Härnösand...

Mina hästar:
33044522.jpg

Lilly af Oltorgs-04, Welsh Cob

33044523.jpg

Funny's Little Rocket-07, paintkorsning
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Jag bor åt samma håll som Piraja och jobbar i Härnösand åt en stor leverantör av tv, bredband och telefoni.

Jag har tre halvblod som tävlar hoppning och dressyr. Jag gillar att träna i båda grenarna och lämnar gladeligen över hoppningen när det blir för högt till mer kvalificerade. :D Eftersom jag bor offside så rider jag allra mest ut i skog och mark.

En valack på 5 år, ett sto som är 8 och en valack som är 14.

5-åringen

TureSTK3.jpg


Stoet

G.jpg


Den äldre valacken

CMRF.jpg
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Jag håller till i Matfors så lytesouts bild kommer från min hemmaklubb (även om jag har valt att inte tävla för dom).


Jag är en vuxen ponnyryttare och jag har ett connemarasto på 5 år som jag utbildar i dressyr. Har inte hunnit med så mycket tävlingar tyvärr för hon blev sjuk i slutet av mars i en långdragen luftvägsinfektion med hosta. Nu har vi varit igång i tre veckor:). Nästa vecka kommer förhoppningsvis min nya ponny upp. Det är ett två år yngre helsyskon till den andra. En hingst som ska matchas för bruksprov nästa år.

Stoet:
534633_3329327963923_792504815_n.jpg


564635_3909431106139_390021581_n.jpg


Hingsten:
479791_3964585844973_1183255625_n.jpg
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

*kl*

Håller till i v-norrland jag med.
Dock ingen egen häst utan flera olika som jag rider/sköter åt ridskolan istället =)
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Vi finns i Sundsvall, eller strax utanför i Matfors, ett stenkast från Fiorano. Har en 09a, welsh partbred som jag precis börjat betrakta som "inriden". Hon ska visas på treårs nu och förhoppningsvis bli hoppehäst. Jag rider mest omkring och försöker hitta tillbaka till det som var kul med ridningen.

Tar samma bild som i bildtråden.
bm7.jpg
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Bor förmodligen närmast dig, i Kramfors :) jag och min syster har 2 ridtravare som just nu står någon km utanför centrum, annars står de i Frånö en bit från ridskolan.

min, sto f.96
33187267.jpg


systers (jag som rider), valack f.91
33054438.jpg
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Har ingen egen häst men är fodervärd åt världens bästa donna :heart Hon har tidigare gått som licenshäst och hjälpt nybörjare att lära sig bli riktiga kuskar :) Kallblodig travare, som för några år sen "sadlade om" till avelshäst och sedan fått stått då tiden inte fanns samt sjukdom och annat tråkigt som hänt gjorde att hon kom lite i skymundan, så blev kontaktad av ägaren som frågade om jag kunde förbarma mig över henne och sagt och gjort, för 11månader sen blev vi vänner, något jag inte ångrat en sekund

Kossan eller Korbersta som hon då heter är en 16årig kallblodstravare som har humör så det räcker och blir över men är samtidigt världens goaste tjej som gör allt för att alla ska va glada och nöjda, och försöker så in i de grönaste att göra rätt, bara svårt att förstå vad de tvåbenta menar ibland :) Vi kör friskis och svettis här hemma då det finns lite för mycket Ko to love ;) Vi började i mitten på September 2011, men mest sporadiskt med någon dag i veckan i början, sen tog vi upp de riktigt bra med 4-5 dagar i veckan oktober - februari, och fick bort en hel del, men då blev jag sjuk och de blev åter igen stiltje mars - juni då hon kom upp hit till mig i Bredbyn.

Nu har vi spenderat sommaren med massor av promenader för hand med klättring, stockar att kliva över, diken att hoppa över, körturer, dressyr för hand, cavaletti och lite långa skrittande barbackaturer. Så det börjar ta sig, mestadels fettdepåer över bogarna och hängmagen kvar, hänget kan va svårt då de sett ut så de senaste 5-6 åren, eller ev. mer, men vi kämpar på :)

Ko första gången vi sågs
185216_10150750626585515_6518724_n.jpg


Ko idag :)
2808_10152039916930515_1883678541_n.jpg


Stilstudie på rumpan Juni - Augusti, allt klättrande verkar ha gjort nytta :)
332981_10152040051760515_765929032_o.jpg
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Å! Har du fått träffa Allsvinn :) Verkar ha varit en underbar Pålle, Allsvakker hennes senaste är en riktig charmknutte :) Får gärna ta bilder på na :)
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Har du möjligtvis möjlighet att skicka bilderna på Allsvinn? Ägaren skulle bli väldigt glad, fick ju tyvärr ta bort honom pga sjukdom :(
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

IMG_9508-1.jpg


Sundsvall här! :) Jag har en KWPN född -00 jag tävlar sparsamt med dressyr på. (Jag tycker själv att min häst är rätt lik lytesout95's svarta på bild här ovanför. Vi har startat på samma tävling åtminstone en gång vad jag vet :) )
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Tyvärr har jag den bilden på någon cd-skiva hemma hos mor min :cool:
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

-kl-

Bor också i Västernorrland, Örnsköldsvik närmare bestämt.
Ingen egen häst tyvärr men dock en medryttarhäst som har humör för två och ett gäng härliga ridskolehästar och ponnyer som jag rider ibland!
:D
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Bor i Timrå och har ingen egen häst längre, men väl världens gosigaste medryttarhäst, ett 16-årigt halvblodssto:

DSC_0033.JPG


Rose e. Rebel Z - Leuthen I, dräktig med Last Liberty
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Oj vad många som svarat - skoj! :bump:

Jag ska väl presentera mina egna godingar en sväng också kanske. :)
För närvarande har jag tre pållar här hemma men letar så smått efter en fjärde, men just nu har vi alltså:

Dalton, 21år gammal kallblodsvalack. Min klippa i tillvaron, min själsfrände och bästa vän helt enkelt! Rids western av mig men är även utbildad relativt högt inom den engelska ridningen - synd bara att inte jag är det. :angel: Jag har känt honom i 8år och haft honom hos mig i 7,5.

Lullade_ned_med_lanad_kamera_till_hagen_och_fotade_lite_Dalton.jpg


Sedan är det Phoenix, eller Frisse som han kallas, en 12årig varmblodsvalack som jag hittade misskött och psykiskt kraschad i en hage på öland för 8år sedan. Han är mitt hjärta och min bebis, fortfarande med en unghästs psyke och väldigt speciell. Han rids också western och tricktränas - hans favoritgrej! :)

Lullade_ned_med_lanad_kamera_till_hagen_och_fotade_lite_Frisse.jpg


Och sist och minst har vi Gnistan, ett kallblodssto på 14år som kom till min dåvarande verksamhet i våras och tog mitt hjärta med storm med sin godhet, kärlek, arbetsvilja och explosivitet! :love:
Lullade_ned_med_lanad_kamera_till_hagen_och_fotade_lite_Gnistan.jpg


Kvar hemma i Uppsala har jag också världens goaste shettiskille, Frost född -05, som fick stanna som sällskap till min mammas gammelfjording när jag flyttade hit. Så småningom så kommer han att komma efter, mitt lilla sockergryn! :love:
fs_505770511_56347_1338073332.jpg
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Är kanske inte så mkt på Buke numera, men bor i Västernoirrland gör jag. :laugh:
Övik nu men kommer troligen flytta åt Sollefteåhållet till hösten.

Ni i Bollstabruk, hur är det att bo i? tycker det mest är där det finns gårdar till salu, jag som vill åt Långsele hållet till. :bump:
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Kul! :D
Vi bor ju nu i Kyrkdal, 1mil från Bollstabruks "centrum" - här är det mycket lugnt (skönt!) trevliga grannar och alla är så glada att det kommer lite yngre folk hit. Folk är hjälpsamma överlag! :)
Jag är ju partisk och tycker att ni kan flytta hitåt - så det blir lite fler yngre här, snittåldern nu känns som 83+ ungefär.. :angel:
Nej men som sagt, man känner sig hemskt välkommen hit - här där vi bor finns det milsvida ridvägar och ett toppenklimat att ha hästar i. Bollsta har ett par mataffärer som är helt okej och det är relativt nära till både Kramfors, Sollefteå och Härnösand från oss.

Haha, nu känner jag mig som en vandrande reklampelare!:o
 
Sv: Bukehästar i Västernorrland!

Höhö kyrkdal, rundhuvvébyn :angel: jag och min sambo var faktiskt och tittade på gård ovanför Ärstaparken men den verkar tyvärr bli för dyr :cry:

Vart är det ni har flyttat in? Såg att det fanns en annan gård till salu för ett tag sedan på andra sidan dalen så att säga.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 412
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 058
Senast: MiaMia
·
Träning Måste erkänna att jag varit en riktig torrboll efter depritionen jag hade för ett par år sedan. Jag gör ingenting spännande längre...
2
Svar
29
· Visningar
2 301
Senast: Yrja
·
K
Hästvård Hej! Jag vet inte om frågan varit uppe tidigare, har sökt lite men hittar så otroligt mycket, så om det blir tjatigt ber jag om ursäkt...
Svar
11
· Visningar
1 008
Senast: EmblaAsk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp