Bukehundarna

428544_10151062379238060_527740574_n.jpg

405147_10150766814403060_144209175_n.jpg

Namn:
Tyra
Ras: Jack russell
Ålder: 4 år
Användning: Provat på det mesta och har alltid den bästa inställningen, allt är "det bästa som finns".
Personlighet: Charmigare hund får man leta efter, kan få vem som helst till att le :) Just nu är hennes favoritårstid då hon älskar snö, det hoppas och grävs gångar haha. Lyssnar alltid på vad man säger, men om hon inte fattar så "gapar hon som en fisk" för det funkar tydligen alltid! :P Bortskämd och älskad liten sak som jag nu planerat att skaffa en kompis till i vår :)
 
10620276_10152442385156114_8991550615922544618_o_zps3060bd2c.jpg

2014-11-12171834_zps9af06bf5.jpg


Namn: Samson (Seamist Silverstone)
Ras: Långhårig collie
Född: Maj 2014
Användningsområde: Ttilltänkt tränings- och tävlingskamrat i främst lydnad och bruks (spår) men kanske också lite vallning, agility och annat kul
Personlighet: Hela världens lille vän! Älskar mat, älskar lek, älskar folk, älskar hundar, älskar träning, älskar att gosa i soffan. Konstant glad vad man än gör med honom. Otroligt lättlärd och snappar upp saker utan att man ens försök lära honom det. Påhittig och kreativ, vilket ibland är lite påfrestande... Otroligt rolig att träna med eftersom han tycker att allt är så kul! En klippa att hantera, samt helt orädd än så länge. Rejält med nyfikenhet och kamplust, och helt socialt stabil. Den keligaste hund jag någonsin haft. Han har en bra bit jaktlust men det hoppas jag kunna styra upp till något vettigt i träningssammanhang. Väldigt lättbelönad. Ganska tålig för tillsägelser men ändå väldigt förig och villig att vara till lags. Kort sagt en väldigt okomplicerad kille på 60 cm som är allt jag nånsin önskat och mer därtill. :love:
 
Vi har två stycken staffordshire bullterrier.

Gibson 4 år,kastrerad pga problem med cystor i prostatan, han var kryptokid så ev har det något med det att göra. Pensionärshund, ligger helst på soffan och blir klappad. En riktig tröttmössa:
944323_10200345738620296_1923324932_n.jpg


Hänger med på det mesta,och tycker att promenader är ok,men det är inte så han jublar direkt när man tar i kopplet. Får ofta denna blick till svars då:
419846_3126031703958_1755944581_n.jpg
:cautious:

Lite gubbig och suckar åt mångt och mycket. :p Vill helst hålla sig inne helt och hållet vid regn,snö och blåst,och vid sommar och sol ligger han bäst mot väggen och solar. Snarkar som en hel karl,och sprätter med höger bak när han blir irriterad eller inte förstår. Användningsområde är soffvärmare,sängvärmare,sällskap.

Men han är söt endå!
1176248_10201038066928071_2025797054_n.jpg


552270_4206288589705_1771309878_n.jpg


404377_2834371692640_556044887_n.jpg


Andra vovven,Hazel, (aka (vild)Vittra) håller vi på att lära känna för fullt,hon blev 11 veckor i Fredags,och oj,oj,oj,mer vild än tam! :eek::nailbiting:O_o Har dessvärre inte så mycket bilder på henne för att ja... Hon är mer vild än tam. :angel: Kameran hinner liksom inte med. :banghead:

1477759_10204164087316627_7854594602169337355_n.jpg


10649526_10204164087356628_8017448348680424980_n.jpg


Skrynklig och söt som socker! :love:

10882175_10204164087396629_2414577709246338244_n.jpg


Planen för henne är väll att gå lite lydnadskurser,och nån rolig kurs här och var. Utställning om hon ser lovande ut såklart. :) Kanske prova agility eller något annat med lite fart i. Just nu så försöker vi bara hålla hemmet helt, här om dagen försökte hon äta sig ner till kina genom dörrtröskeln. :cool:

Helt klart mer power i henne än "gubbhunden". :rofl:
 
Namn: Vega
Ålder: 1 år, född januari 2014
Ras: Miniatyrbullterrier
Användningsområde: Min bästa vän, sällskapshund, utställning, rallylydnad.
Personlighet: Vega är en väldigt energisk, glad, social och kärleksfull liten bulle. Hon älskar att få massor av uppmärksamhet och bekräftelse samtidigt som hon ger väldigt mycket tillbaka. Det är en så mysig hund! Aldrig varit med om något liknande. :love:
Hon är inte direkt en typisk bullterrier som är mer vild än tam och alldeles vrång.
Tvärtom så är hon väldigt rolig och käck av sig och väldigt foglig och förig, hon bangar inte för något. Hon är med på precis allt!
Hon har inga direkta bekymmer här i världen, livet är helt enkelt fantastiskt! Tjohooo!
Det blir ännu mer fantastiskt eftersom matte och husse skämmer bort henne så mycket. :o;)

Något Vega verkligen älskar är andra hundar, ooooooooj så roligt det är! Och mat, mat är Vegas knark.

IMG_9168.jpg

IMG_9336.jpg
 
Jag har två Papillon-tikar som är vardera 14 år gamla. Båda är sällskapshundar och glädjespridare. ;)

Namn: Heartseeker's Extra, kallad Fluga
Fluga kom till mig som vuxen omplacering direkt från uppfödaren då hon behövde skala ner antalet hundar lite. Hon var då runt 2 år om jag inte minns fel.
Jag fick direkt en jättetrevlig, liten hund som blev min skugga och hjälpte mig sköta min andra gamla hund, som fortf fanns då.
Fluga är intelligent, väldigt energisk och alltid superlycklig. Hon är väldigt förig och blev väldigt bundentill mig fort iom att jag var hennes första "egna" människa. På kenneln hade de det super. Men att få så mycket fokus var nytt för henne.
Hon är otroligt lätt att handskas med. Hon litar så till en och har inga problematiska beteenden eller negativa erfarenheter att släpa på.
Hon har ganska stor tilltro till sin egen förmåga och är rätt stryktålig i då hon råkat överskatta den förmågan.. ;)
Hon har varit med på ridturer, sprungit milen, segelsemstrar, flugit med mig till jobb. Hon gör det man ber om och finner sig i allt. Bra av- och på-knapp!
Väldigt förtjust i att vara nära utan att inte klara ensamhet/avstånd.
När jag skulle åka och kolla på hunden sa uppfödaren:
"Bli inte rädd när du ser henne!"
Hon har nämligen en tunga som är för lång och hänger ut. ;)
Tunga eller boll..:


Namn: Pappilove's Icing, kallad Mygga
Mygga kommer från samma kennel som Fluga, trots namnen.. Det är några v mellan dem och de levde ihop på kenneln och var där bästa polare.
Myggan är en otroligt märklig, liten individ. Hon är så baklänges och ologisk och bara inte om hundar brukar vara. Men hon är fantastiskt rolig!
Hon är en sån där riktigt tokrolig clown. Hon är också väldigt ärlig i sin tillgivenht etc. Hon kan inte tänka så långt som att om hon fjäskar får hon kanske godis av främlingen. Så visar hon glädje/tillgivenhet eller så mot någon är det bara så hon råkade känna då hon såg dem. Och det sparas till ett fåtal hon känner väl.
Hon är inte den som tänker ut saker själv och genomför utan stark motivator hela tiden och människostöd. Men hon är väldigt lättlärd gällande tex trix, härma ljud etc. Även hon är en hund om i stort sett alltd är glad. Däremot är hon försiktigare och har sämre tilltro till sig själv än Fluga i form av att själv klara av att utföra saker. Hon är också mer dramatisk i sina reaktioner. När jag fick henne hade hon nära döden-upplevelser några ggr per dag och skrreeeek tex av ett sandkorn mellan trampdynorna o liknande hemskheter. ;)
Nu har hon blivit ganska normal.
Hon är inte heller någon jätteatlet som uppskattar långa springturer eller dito ridturer.
Mygga är rädd för vissa golv, blanka och hala. Vi har tränat på olika sätt. Det som funkade var att backa henne över. Så nu springer hon fort dit hon ska, möter hala golvet mellan några mattor, snurrar runt, backar snabbt och planerat, snurrar runt och springer igen.
Hon är helt fantastiskt i allt sitt märkliga! Hon leker liksom inte som andra heller.
Mitt lilla ufo!
 
Jag har två Papillon-tikar som är vardera 14 år gamla. Båda är sällskapshundar och glädjespridare. ;)

Namn: Heartseeker's Extra, kallad Fluga
Fluga kom till mig som vuxen omplacering direkt från uppfödaren då hon behövde skala ner antalet hundar lite. Hon var då runt 2 år om jag inte minns fel.
Jag fick direkt en jättetrevlig, liten hund som blev min skugga och hjälpte mig sköta min andra gamla hund, som fortf fanns då.
Fluga är intelligent, väldigt energisk och alltid superlycklig. Hon är väldigt förig och blev väldigt bundentill mig fort iom att jag var hennes första "egna" människa. På kenneln hade de det super. Men att få så mycket fokus var nytt för henne.
Hon är otroligt lätt att handskas med. Hon litar så till en och har inga problematiska beteenden eller negativa erfarenheter att släpa på.
Hon har ganska stor tilltro till sin egen förmåga och är rätt stryktålig i då hon råkat överskatta den förmågan.. ;)
Hon har varit med på ridturer, sprungit milen, segelsemstrar, flugit med mig till jobb. Hon gör det man ber om och finner sig i allt. Bra av- och på-knapp!
Väldigt förtjust i att vara nära utan att inte klara ensamhet/avstånd.
När jag skulle åka och kolla på hunden sa uppfödaren:
"Bli inte rädd när du ser henne!"
Hon har nämligen en tunga som är för lång och hänger ut. ;)
Tunga eller boll..:


Namn: Pappilove's Icing, kallad Mygga
Mygga kommer från samma kennel som Fluga, trots namnen.. Det är några v mellan dem och de levde ihop på kenneln och var där bästa polare.
Myggan är en otroligt märklig, liten individ. Hon är så baklänges och ologisk och bara inte om hundar brukar vara. Men hon är fantastiskt rolig!
Hon är en sån där riktigt tokrolig clown. Hon är också väldigt ärlig i sin tillgivenht etc. Hon kan inte tänka så långt som att om hon fjäskar får hon kanske godis av främlingen. Så visar hon glädje/tillgivenhet eller så mot någon är det bara så hon råkade känna då hon såg dem. Och det sparas till ett fåtal hon känner väl.
Hon är inte den som tänker ut saker själv och genomför utan stark motivator hela tiden och människostöd. Men hon är väldigt lättlärd gällande tex trix, härma ljud etc. Även hon är en hund om i stort sett alltd är glad. Däremot är hon försiktigare och har sämre tilltro till sig själv än Fluga i form av att själv klara av att utföra saker. Hon är också mer dramatisk i sina reaktioner. När jag fick henne hade hon nära döden-upplevelser några ggr per dag och skrreeeek tex av ett sandkorn mellan trampdynorna o liknande hemskheter. ;)
Nu har hon blivit ganska normal.
Hon är inte heller någon jätteatlet som uppskattar långa springturer eller dito ridturer.
Mygga är rädd för vissa golv, blanka och hala. Vi har tränat på olika sätt. Det som funkade var att backa henne över. Så nu springer hon fort dit hon ska, möter hala golvet mellan några mattor, snurrar runt, backar snabbt och planerat, snurrar runt och springer igen.
Hon är helt fantastiskt i allt sitt märkliga! Hon leker liksom inte som andra heller.
Mitt lilla ufo!

Vilka härliga namn! :D

Nästa jycke måste väl bli Loppa?

;)
 
IMG_153161654233244_zps9a62c076.jpeg


Hex
Schäfer, 10 månader
Blivande tävlingshunden. Högtempererad, högljudd och jäkligt rolig att jobba med. Oändligt med energi och inget för den late.

IMAG0071_zpseef944ee.jpg


Puffan
Corgi, 3,5 år
Hon råkade mest hamna här. Fungerar mest som sällskapshund, men är med på det mesta. Troligen en av de mest fysiskt vältränade corgis som finns då hon hänger på i schäfrarnas träning. Löpning, cykling, drag - hon tuffar på rätt bra.

381045_10150416213913473_699263472_8715338_1784199957_n_zpsc11e18fc.jpg


Sam
Schäfer, 9 år
Pensionerad tävlingshund. En mycket godmodig herre som är klippan i min flock. Numera ganska bortskämd.
 
IMG_153161654233244_zps9a62c076.jpeg


Hex
Schäfer, 10 månader
Blivande tävlingshunden. Högtempererad, högljudd och jäkligt rolig att jobba med. Oändligt med energi och inget för den late.

IMAG0071_zpseef944ee.jpg


Puffan
Corgi, 3,5 år
Hon råkade mest hamna här. Fungerar mest som sällskapshund, men är med på det mesta. Troligen en av de mest fysiskt vältränade corgis som finns då hon hänger på i schäfrarnas träning. Löpning, cykling, drag - hon tuffar på rätt bra.

381045_10150416213913473_699263472_8715338_1784199957_n_zpsc11e18fc.jpg


Sam
Schäfer, 9 år
Pensionerad tävlingshund. En mycket godmodig herre som är klippan i min flock. Numera ganska bortskämd.
Vilka fina schäfrar.. :love:
 
Gamla bilder, men med det gråväder vi haft i höst/vinter så har inte mycket nya bilder blivit tagna - men dom ser ut så här ändå :D

Världens sötaste Mini - liver and tan lancashire heeler. En liten tös på 4 år och 5 kg :love:
En tuff dam som vet vad hon vill. Är nöjd med att hänga med överallt. Älskar människor - helst barn och pensionärer. Surkärring med främmande tikar.




Världens knasigaste Polly - black and tan lancashire heeler. En snygg tös på 3 år och 8 kg:love:
Aktiv, smart, mentalt uthållning, vill massor och matte är det bästa som finns i hela världen. Älskar att leka, spåra, klättra, springa, gräva sork och allting annat som gör livet kul.


Kombon snö och boll är suverän


Alltid med en leksak i käften om det är möjligt

Utsikt för kortbeningar

 
6C89C432-57DC-483A-9474-612549BC5179_zpsngewxkpi.jpg


Namn: Alice
Miniature american shepherd/Shetland sheepdog. Född 2012.

Användning: Mestadels vapendragare i livet. Tränar freestyle, agility och lydnad på hemmanivå. Vill prova specialsök och rallymix i framtiden.

Personlighet: Omplacering med mycket rädslor och dåliga nerver. Rädd för nya människor, speciellt män. Så skulle jag kunna förklara Alice men efter över ett år tillsammans är hon mycket mer än så! Hon är the PB to my Jelly. Min bästa vän som överkommer sina rädslor och växer för varje dag till att bli den perfekta hunden. Otroligt lyhörd och arbetsvillig. Skulle jag lägga ner mer jobb på henne skulle hon antagligen kunna gå hur långt som helst. Jag är otroligt stolt över henne och hur långt vi har kommit. Alice skulle gå genom eld för mig och jag för henne. Får ofta kommentarer om vilken fin kontakt vi har. Alice är så otroligt lättanpassad att jag nästan blir religiös. När jag har dåliga perioder och bara vill ligga i sängen så ligger hon i sängen med mig utan att ifrågasätta. När jag har bra perioder och är i full gas är hon med på noterna till 110%. Världens gladaste hund och min stora kärlek. :love:

70DE06B5-D07F-4E9F-B548-7CDDA664F126_zps2y6lfjvj.jpg

9d5f2b3b248b83689f45f625e6e18a27_zps6310726f.jpg
 








Namn: William, född sommaren 2010, 58 hög, 17 kg

Ras: vinthundsmix troligtvis minst saluki och whippet i honom

Användning: Min kompis i alla väder! Han älskar utevistelse och rörelse precis som jag. Han gillar kläder och tackar då knappt nej till något väder. Vi har provat på LC vilket han älskar och agility vilket han tycker är sådär då han inte är mycket för krav och att saker ska utföra på ett viss sätt. Men han kan alla hindrena och vi jobbar på att hitta glädjen genom att busa mycket på plan och ta bara enstaka hinder.

Personlighet: Han har utvecklats från en initiativlös, blyg och försiktig, mjuk kille när han kom från Irland som 1-åring. Till en busig hund som bjuder in matte till lek och springa lika gärna som andra främmande hundar. Han är fortfarande känslig, mjuk, följsam och försynt men mer på ett sätt att han vet hur man beter sig. Som vinthundar är så är han extremt tydlig i sitt språk och an ogillar all slags kroppskontakt när han leker men biter å andra sidan aldrig ngnsin en annan hund i jaktleken heller. Han har senaste halvåret bara genom att iaktta en liten hund vi passade sett att man får och kan gosa med matte nära i sängen och har nu blivit riktigt gosig och putter på mig med nosen och vill ha lite gos innan husse eller barnen kommer och han väljer att gå till sin bädd. Han är en enkel hund som alla, hundmänniska eller ej vill låna eller äga =) Han är en enmanshund som fästs sig otroligt vid mig och jag har efter dessa 3 år ihop insett vi är väldigt lika. Allt han vill är uppleva äventyr, helst i skogen, gå långa promenader och sova mjuk och varmt.
Han är otroligt lydig och lär sig ord och kommandon fort bara han förstår tydligt vad jag menar med det. Han har en grym av och på knapp och även om han inte kan motstå springa efter en uppdykande hare så släpper han den inom en halvminut. Inte mycket för oväsen och barnagråt. Då går han därifrån.









Namn: Melvin, kastrerad hanhund född maj 2008, 50 hög, 17 kg

Ras: Mormor storpudel, pappa mellanpudel/eng.cocker, mamma mellanpudel/chinese crested

Användning: Min komps som aldrig säger nej. Han älskar agility och är väldigt snabb och smidig. Älskar att klättra i berg, springa på klippor i full fart och utmaningar. Allt är kul! Han ogillar lydnad och att traggla och jag med. Han har testat LC och är snabb på korta distanser. Han älskar viltspår men den här matten är för lat att lägga dem. Tränar mycket apportering och trix som är praktiska som hjälp i vardagen. Han har även följt med mig till jobbet inom hemtjänsten och träffat en kompis två autistiska barn. Men mest går vi i skogen. Vill testa DW med honom.

Personlighet: Rolig & Modig ( men har tyvärr utvecklat rädsla för skott och fyrverkerier.) Gör först och tänker sen. Alltid glad. Inte så bra avknapp tyvärr men har blivit mycket bättre. Hatar dåligt väder och undviker att blöta ner sig vilket är synd då han är en naturlig simmare. Med åldern har han börjat tänka mer, fråga mig och vara lite mindre egensinnig och dumdristig men det tog några hundbett och en bra hundkompis. Föredrar jaktlekar men anpassar sig, orkar dock inte leka brottningslekar särskilt länge. Har svårt att säga ifrån ordentligt då han är så otroligt snäll med hög bittröskel och juckar när han egentligen borde lämna situationen eller säga ifrån. Husses goshund och hela familjens vän. Ja han älskar alla direkt som han anser tillhör familjen o vänner. Mycket bra med valpar och små barn.
 
Senast ändrad:
Vi har två hundar, Boss och Akira
DSC_0011_zpsa076323b.jpg
DSC_0006.jpg

Namn: Akira, korsning Dobermann-Dobermann/Rottweiler ca 75-25 F. 2008
Användningsområde: Sällskapshund, kort och gott. Frågar ni henne skriver hon säkert även upp säkerhetsansvarig på cv:t.
Personlighet: Snäll väluppfostrad hund, dock är hon husses hund och matte är inte så mycket värd. Orädd och stabil men har ett jäkla humör när det gäller och viker sig inte för vem som helst. Blev chef i hundgården som fyraåring då gammelhunden dog.
DSC_0916_zpsqfaz7coy.jpg

Namn: Boss
Dobermann f. 20101223
Användningsområde: Sällskapshund med fart och lekfarbror åt 2 årig människa med lika mycket fart (självklart med vuxen i närheten).
Personlighet: Stor kille, otroligt glad och energisk hund med ett visst mått av adhd. Inte den smartaste hunden i kenneln precis, men kompenserar det med ofantliga mängder snällhet och tålamod. Kom till oss som omplaceringshund vid 7 månaders ålder. En fantastiskt snäll hund som vi inte riktigt kan förstå varför han blev omplacerad, men vi är glada för det.
 
BC2985E0-F307-4DFE-A707-2B8BA266F011_zpsobcjmrjf.jpg

Här är Indra ("tindra"). Min Alaskan Husky på snart 6 år.

Personlighet: En supersnäll men försiktig hund. Har hon väl fått lära känna dig säger hon inte nej till klapp och kli. Gör små yl om hon ser någon hund ute som hon fattar tycke för. Är det tvärtemot någon som vill fram till henne är det på hennes villkor.

Användning: Sällskap, rallylydnad, spår mm.

A17DF454-5E51-496B-9364-F1439C68B614_zps69yl4uoo.jpg

Här är Zacko, varit hos mig sedan i somras. Okända raser och blir 4 till sommaren.

Personlighet: En något osäker kille innan han känner sig bekväm. Mysig och busig med oss han känner. Bryr sig inte om andra hundar/djur. En väldigt enkel hund.

Användningsområde: Sällskap , men hänger med på allt vi gör ihop. Tycker han inte det är kul går han o strosar runt o springer lite räser med sig själv medans jag o tindra håller på.
 


Namn: Russel
Ras: welsh corgi pembroke
Användningsområde: sällskap, rallylydnad, spår
Personlighet: En listig limpa som skolat sin husse och matte väl, vet preciis hur man får sin vilja igenom. :devil: Älskar människor, att härja fritt i skog och mark och arbeta med nosen. Gillar inte att ta på selen/regntäcket, åka bil och folk som nyser. Haft en del trassel med hälsan så funderar mest som sällskap och husets terrorist i dagsläget, men hoppas starta rallylydnad med honom senare i år!
 
10306226_718124964891811_6394487857335933529_n.jpg~320x480

Namn: Neo (black and tan)
Ras: Jack Russel
Användningsområde: Sällskapshund/gårdshund/vakthund... ;)
Personlighet: Mammas (mattes) knähund, älskar livet o att gå långa promenader (läs springa med på ridturer!), är alltid med överallt och är alltid lös. Charmar alla och är alltid go' o glad. Gillar inte raketer eller åska. Ogillar tidiga mornar o dåligt väder... Aktiv hund som är med på det mesta, allt är kul i Neos värld (förutsatt att det inte regnar, heh). Han är 2,5år! :)

Namn:
Meja (svart och vit)
Ras: collie/terrier
Användningsområde: Sällskapshund/gårdshund/vakthund där med.. :p
Personlighet: Överaktiv tjej som snart fyller 1år, en adoptivhund från "Hundar utan hem". En superglad o trevlig tjej, som kan vara en liten fegis ibland. Älskar att springa med lös på ridturerna, men vill gärna ha med brorsan Neo som stöd. Alla hundar är roliga att hälsa på, duktig vid nya möten, även om hon inte får... Älskar dessutom allt vad skit o lera heter.... Väldigt sällan en vit hund, utan snarare brun! Älskar att bada, slängde sig ut från bryggan i somras som valpis. :D Går med på det mesta o är alltid redo för äventyr, full av energi och skulle nog älska agility.
 
Namn: Moff
Ras: Tax/york
Användningsområde: Sällskapshund
Personlighet: Pigg och positiv kille med lätt dödslängtan. Mycket vakt och en hel del osäkerhet i grunden, dock mattes älskling och ständiga följeslagare (inte för att jag kan välja själv, han lämnar helt enkelt inte min sida) Fyller 10 i mars och har PRA men det märks inte mycket, han har hängt med på allt och säger sällan nej till någon aktivitet. Har haft honom i snart fem år och han är den roligaste hund jag träffat :love:

10891467_945497022135084_5767397363823155776_n.jpg


10425854_944186162266170_4002641887828069267_n.jpg
 
Namn: Mejsens´s Fenris, hemma kallas han Ludde. Född 21 augusti 2014.
Ras: Kromfohrländer
Användningsområde: Sällskapshund, förhoppningsvis ska vi träna/tävla agility och kanske lite rallylydnad eller annat som är kul när han blir större.
Personlighet: Väldigt glad och gullig hund som gör mig på bra humör. Han är väldigt följsam och är otroligt lätt att ha med sig i stallet då han han håller sig i närheten och vallar inte hästarna. T ex är han inne hos mig när jag longerar och håller sig där utan att störa hästen. Han är lite reserverad mot folk som han inte känner men det brukar gå ganska fort över men det draget finns inte när han träffar andra hundar. Ludde en väldigt glad och okomplicerad hund med allt så länge jag är i närheten, för utan matte går det absolut inte att vara... :angel:

Bilder från idag, snart 5 månader gammal.




 
Namn: ArbaQ's Qarusell (Qarusell till vardags)
Ras: Dvärgschnauzer peppar och salt
Född: 2013
Användningsområde: Sällskapshund och träningskompis, tränar och tävlar agility, har precis börjat prova på lydnad och funderar lite på rallylydnad. Lite utställning också...
Personlighet: Mycket glad men lite småkorkad liten tjej som tar lite tid på sig att förstå saker. Alltid på när det är lek och bus och alltid en glad viftande svans :D

066b_539d9b9cddf2b350d8ee3621.jpg


057_53d2c4719606ee5647558120.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 313
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp