Bukeromanen ....

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Miran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 821
  • Visningar Visningar 111 976
Sv: Bukeromanen ....

Den var väl värd det, jag har redan läst ut den... Nu kan jag våga öppna även den andra tråden, men först måste jag till stallet. Jag borde åkt redan när jag kom hem för snart två timmar sedan men jag skulle bara läsa lite till.

Åh tack, vad kul att höra! Hade ju varit trist om du syndat och ångrade dig sedan ...:D

Detta kanske ar lite val out there men du efterfragade ju lite inspiration.

Vad sags om att skriva en bok som handlar om hast anklingarna?
Dvs de man och kvinnor som far sta i bakgrunden pga hastarna och hur de ser pa det hela?
Och helt plotsligt har du en annu storre malgrupp.
Bade hastmanniskorna och deras "mindre synliga" partners.

(Obs, jag har inte last boken men kan tanka mig att makarna inte ar direkt ... ideala... men det behover ju inte handla om just de makarna.)

Nja, brist på id´´er har jag aldrig haft, snarare har jag för många och svårt att välja ...:)

Först trodde jag att du menade att jag skulle skriva utifrån hästarnas perspektiv!:D Och funderade på hur det skulle kunna göra målgruppen större - säga vad man vill om hästar men några större bokslukare brukar de ju inte vara ...

På sätt och vis handlar boken ganska mycket om just det du skriver om, även om jag inte kan påstå att jag direkt kan säga att jag fördjupar mig i männens känsloliv. Jag koncentrerar mig mer på hur deras inställning påvekar kvinnornas möjlighet att ägna sig åt sitt hästeri. (hur många trådar om det har jag inte läst här på buke ...:angel:)

*KL*

Nu har jag precis läst ut boken! Den har räddat mig igenom en av de värsta förkylningar som jag har haft på flera år. Riktigt levande karaktärer. :bow:

Av någon anledning kom jag att gilla Annika mest. Först var jag mest irriterad på henne, men så växte sympatierna! Men jag ska väl inte skriva mer om det här, utan ta det i den andra tråden istället.

Åh tack, vad kul att höra! Hade ju varit trist om du syndat och ångrade dig sedan ...:D

Så himla tragikomiskt det skulle ha varit om Tulip skrivit att "Neej, vet ni vad, jag bröt två av mina allra, allra viktigaste livsprinciper och boken var urusel. I fortsättningen ska jag aldrig, aldrig mer bryta någon enda princip. Nu är det dessutom exakt rätt tid för mig att åka till stallet, så nu drar jag!" :D

Så himla tragikomiskt det skulle ha varit om Tulip skrivit att "Neej, vet ni vad, jag bröt två av mina allra, allra viktigaste livsprinciper och boken var urusel. I fortsättningen ska jag aldrig, aldrig mer bryta någon enda princip. Nu är det dessutom exakt rätt tid för mig att åka till stallet, så nu drar jag!" :D

Jag vet inte riktigt om jag gillar din humor ....:crazy:

:rofl:

Jag ska hämta m in bok på väg hem från stallet idag... Tror INTE att jag hinner rida när jag tänker efter... :angel:

Min låg i brevlådan idag och nu får vi se om jag får någon sömn i natt eller inte, började så smått och har svårt att lägga ifrån mig den, vill ju liksom veta vad som händer sen.... HELA tiden. Tur att vi inte har elever på skolan denna veckan, då kan jag ju se ut lite som en zombie på jobbet i morgon ;)

Alltså, jag kom för sent till jobbet idag, och jag ser ut som ett vandrande lik, Miran vad har du gjort ;)

Åjo, det gör du nog! Det är ju inte så att bokstäverna suddas ut efter ett visst antal minuter ...:D
Är du helt säker på det!?
Jag har mer än en gång kommit på mig själv med att läsa fortare när slutet närmar sig - för att hinna läsa klart innan boken tar slut...

Nu har även jag läst ut boken och den var otroligt bra! :)

Så hoppas nu på en liknande bok från dig för jag kommer köpa den direkt :D Du har ju redan fått en del förslag här på buke redan, hihi! ;)

Sv: Jag har också skrivit en hästbok för vuxna

Inget jag kan göra åt, jag bara talade om det för dig eftersom jag såg det.

Nu är även jag färdig med boken!
Saknar redan tjejerna... Åhhhh skriv mer! :d

Har vart ledig idag, så gick aldrig riktigt upp ur sängen förrän 3, bara låg och läste, tack för en mysig eftermiddag! ;) :bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka