Bukeromanen ....

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Miran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 821
  • Visningar Visningar 111 967
Sv: Bukeromanen ....

Jag börjar närma mig slutet av boken nu och har lite ångest. Hur ska det sluta? Det kan liksom gå åt båda hållen, och jag vill inte att det ska gå illa för dem, de känns ju som några man känner och bryr sig om nu....... Ojojoj.....

*kl*

Nu är boken utläst! Eller ja, för ganska längesen faktiskt. Det faktum att jag sedan i fredags kväll har lagt ner runt 46 timmar på att plugga och ändå har läst klart säger väl något om vad jag tyckte om boken :D

Ärligt talat (kan jag ju säga nu) så var jag nästan lite skeptisk innan, men det är jag nästan alltid när alla andra tycker om något :angel: Men jag får erkänna att jag ändrade uppfattning: boken var fänglande, gripande, gjorde mig arg ibland, och jag kunde nog känna igen mig lite i nästan alla karaktärerna. Precis lagom mycket hästdetaljer också, tycker jag!

Får kanske leta mig över till den andra tråden också, men första jag sova lite.. :p

Vilken ynnest det här egentligen är..för oss alla. Du Miran får prata med oss läsare o vi läsare får prata direkt med författaren.

(nej, jag har fortfarande inte vågat införskaffa mig boken..jag vet hur jag funkar o törs inte äventyra det hela mer)

Ja, det är helt underbart för mig den här direktkontakten!:love:
Bland det roligaste jag varit med om som författare. Helt sanslöst kul.

*kl*

Nu är boken utläst! Eller ja, för ganska längesen faktiskt. Det faktum att jag sedan i fredags kväll har lagt ner runt 46 timmar på att plugga och ändå har läst klart säger väl något om vad jag tyckte om boken :D

Ärligt talat (kan jag ju säga nu) så var jag nästan lite skeptisk innan, men det är jag nästan alltid när alla andra tycker om något :angel: Men jag får erkänna att jag ändrade uppfattning: boken var fänglande, gripande, gjorde mig arg ibland, och jag kunde nog känna igen mig lite i nästan alla karaktärerna. Precis lagom mycket hästdetaljer också, tycker jag!

Får kanske leta mig över till den andra tråden också, men första jag sova lite.. :p

Hihi, sån där brukar jag också vara. Säger många att något är bra så blir jag automatiskt motvalls ...:D

Minns särskilt "Populärmusik från Vittola! av Mikael Niemi som alla sa var så himla bra och rolig. bara därför vägrade jag läsa den. Sen när vi var bortresta på semestern fanns det till slut bara den boken kvar att läsa, så jag var ju tvungen.

Och som jag skrattade! Jag älskade den och plågade min omgivning med att läsa långa stycken högt bara för att det var så himla bra. Omgivningen var måttligt roade eftersom de läst boken själva allihop typ ett år tidigare ...:crazy:

Senast ändrad:

Haha, jag är precis tvärtom - och som jag såg fram emot Populärmusik från Vittula! Och som jag avskydde den, och jag blev sååååå besviken på alla som rekommenderat den.

Ja, det är kul!:D

Men blir det inte lite tjatigt för din väninna i längden?! SÅ många böcker har jag ju inte läst in ...:angel:

Var nog vid nån långkörning. Tror hon menade att även om resten av familjen har andra böcker på så slutar hon lyssna efter en stund, men dina gick bra att koncentrera sig på :)

Var nog vid nån långkörning. Tror hon menade att även om resten av familjen har andra böcker på så slutar hon lyssna efter en stund, men dina gick bra att koncentrera sig på :)

Ja jag gissade väl att hon inte sitter och lyssnar på barnböcker dagarna i ända alldeles själv ...:D

Själv tycker jag att jag låter hemsk, men det brukar man ju tycka om sin egen röst. Det är bara när jag hör mig själv på radion som jag inser att jag faktiskt pratar göteborgska. (det är inte dialekten jag tycker är ful med mitt sätt att prata, tycker bara att jag låter fånig)

Själv tycker jag att jag låter hemsk, men det brukar man ju tycka om sin egen röst. Det är bara när jag hör mig själv på radion som jag inser att jag faktiskt pratar göteborgska. (det är inte dialekten jag tycker är ful med mitt sätt att prata, tycker bara att jag låter fånig)
Hur var det nu med "den inre kritikern"!? :angel:

Jag börjar närma mig slutet av boken nu och har lite ångest. Hur ska det sluta? Det kan liksom gå åt båda hållen, och jag vill inte att det ska gå illa för dem, de känns ju som några man känner och bryr sig om nu....... Ojojoj.....

Hoppas att du inte blir för besviken på slutet nu då ...:crazy:

Ja alltså, personligen tycker jag att zombieapokalypsen var ett bra slut, lite oväntat men charmigt! ;)

Kag valde mellan det och vampyrer, men vampyrer känns lite uttjatat ...:)

Du ligger helt rätt i tiden med zombies, vampyrer är på väg utför nu ;)

*väntar fortfarande otåligt på att få läsa*. Kära göteborgsbukare, läs lite fortare så att en fattig student slipper spendera sina julklappsslantar på en bok till sig själv, tror tyvärr inte den går som begagnad julklapp till lillebror.

Ja jag gissade väl att hon inte sitter och lyssnar på barnböcker dagarna i ända alldeles själv ...:D

Är väl inget fel på barnböcker...läste ofta tjejernas fullblodsböcker, t ex ;)

Och väninnan är västgöte, så hon tycker nog din röst är ok :)

Du ligger helt rätt i tiden med zombies, vampyrer är på väg utför nu ;)

*väntar fortfarande otåligt på att få läsa*. Kära göteborgsbukare, läs lite fortare så att en fattig student slipper spendera sina julklappsslantar på en bok till sig själv, tror tyvärr inte den går som begagnad julklapp till lillebror.

Jodå, lillbrorsan kommer att bli SÅ glad!;)

Fick mejl av biblotanten på skolan att hon nu beställt hem boken till biblioteket, så nu ska jag få iaf halva skolan att läsa boken (men jag paxar först!!) :banana:

Jag köpte också den samtidigt, dags att ta tag i nu när Bukeromanen är utläst :).

Det är lite komiskt, på Bokus står det nästan hela tiden "att den som köpt den här boken har ofta köpt den här också". Så ni är tydligen inte ensamma om att slå till på två hästböcker på en gång!:D

Själv nöjde jag mig med att köpa en, den andra har jag ju liksom tillgång till ändå ...:)

*KL*

Tjohooo!! Idag skall jag få fara via biblioteket och som första låntagare få ta hem denna efterlängtade roman :)

Jag bor som sagt i Finland, på landsorten utanför en mellanstor stad. Vi är tre stycken i kö på din bok redan innan den nått biblioteket :) Den var inköpt till huvudbibliotketet i kommunen men såg nu att ytterligare två till exemplar är inköpta till två av kommunens biblioteksfilialer.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka