Bukes valvaka del 2 - regeringsbildningen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det känns verkligen som att vi blivit lite för hemmablinda för SD här i Sverige, i takt med att de blivit större så har mindre energi lagts på att förklara vad för slags parti de är, men inget har ju liksom ändrats i politiken de för eller vilka människor som omger sig med partiet (även om vissa blir uteslutna ibland), eller vilken jäkla svans de har som attackerar.
Jo, jag märkte att jag själv blivit lite avtrubbad när jag på allvar först blev förvånad över omvärldens reaktioner på SD:s framgångar i Sverige. Kokt groda liksom... Precis som @MJLee hoppas jag på att Renfew nyper till hårt mot L. Det var en väldig lättnad att läsa om deras åsikter om L:s handlade!
 
Hoppas L blir uteslutna ur Renfew så får vi se vad L säger. Att som Pehrson argumentera att liberalismen behöver SD för ett liberalt Sverige gör att L borde ge upphov till extremt skarp kritik av L.

Hoppas nu att Frankrike gör allvar av sina planer och utesluter L. Hur L ens kan tänka sig att släppa fram en regeringen där SD förekommer och samtidigt kalla sig demokratiskt liberala är det största hyckleriet jag hört på länge.
L och Johan säger till Renfew att om det ska bli en borgerlig regering så måste dom samarbeta och förhandla med SD. Annars blir det inget.
 
Det känns verkligen som att vi blivit lite för hemmablinda för SD här i Sverige, i takt med att de blivit större så har mindre energi lagts på att förklara vad för slags parti de är, men inget har ju liksom ändrats i politiken de för eller vilka människor som omger sig med partiet (även om vissa blir uteslutna ibland), eller vilken jäkla svans de har som attackerar.
Jag tror inte det spelar någon roll. Åkesson har ju stått och sagt rent ut att hans parti aldrig kommer lämna sina rötter. Alla VET att rötterna är nazism men anser visst att det inte är något problem.
 
L och Johan säger till Renfew att om det ska bli en borgerlig regering så måste dom samarbeta och förhandla med SD. Annars blir det inget.
Annars kan det istället bli en betydligt mer liberal regering istället för en extremt konservativ dylik. Det är liksom där skon klämmer.

Liberaler i Europa är inte särskilt imponerade över att den extrema konservatismen släpps fram MED stöd av liberala mandat. Så det är bra att det ifrågasätts.
 
Annars kan det istället bli en betydligt mer liberal regering istället för en extremt konservativ dylik. Det är liksom där skon klämmer.

Liberaler i Europa är inte särskilt imponerade över att den extrema konservatismen släpps fram MED stöd av liberala mandat. Så det är bra att det ifrågasätts.
Häng med, häng med, nu hänger vi med
Här kommer vi, som hatar allt förmynderi Häng med häng med, vi kämpar och slåss För vi har drag, här inunder vår galosch
:rofl:
 
Häng med, häng med, nu hänger vi med
Här kommer vi, som hatar allt förmynderi Häng med häng med, vi kämpar och slåss För vi har drag, här inunder vår galosch
:rofl:
Ja, Greven och betjänten fick också alla tokstollar att rösta på dem, var visst inte lika roligt i längden där heller.

1663435250047.png
 
Tror ni Liberala riksdagsledamoter kommer klara att följa SD? Om de inte följer SDs pipa lär SD sura till gissar jag..

Men talmansomröstningen är sluten så där har L chansen att rösta bort Söder. Vilket jag hoppas.

Tror ni folk kommer vara nöjda om 4 år?
 
Tror ni Liberala riksdagsledamoter kommer klara att följa SD? Om de inte följer SDs pipa lär SD sura till gissar jag..

Men talmansomröstningen är sluten så där har L chansen att rösta bort Söder. Vilket jag hoppas.

Tror ni folk kommer vara nöjda om 4 år?
Absolut inte, alla kommer att vara extremt missnöjda, och alla kommer att skylla varandra. Nästa val kommer att ha ännu fulare kampanjer.
 
Tror ni Liberala riksdagsledamoter kommer klara att följa SD? Om de inte följer SDs pipa lär SD sura till gissar jag..

Men talmansomröstningen är sluten så där har L chansen att rösta bort Söder. Vilket jag hoppas.

Tror ni folk kommer vara nöjda om 4 år?
Nej, mycket vill ha mer. Så det lär blir ytterligare 4 år men med mer SD mandat
 
Ja så var det nog. Det var goa tider det. Då var Sverige bra 🙂

Du kanske har glömt eller förträngt detta, men låt mig då upplysa om att det fanns grov brottslighet på den tiden också.

I avdelningen "icke kriminellt belastade offer för skjutningar" skulle jag hävda att Lasermannen ensam sköt fler sådana personer än som hittills kommit i vägen för gängkriminella under de senaste tio åren.
Vår statsminister var ett annat offer för gatuskjutning på "den bra tiden".
En tioårig flicka i Skåne blev offer för ett sadistiskt sexualmord, liksom en 26-årig prostituerad.
En annan prostituerad styckmördades i Stockholm och lämnades i sopsäckar.
En 16-årig flicka mördades på väg från bussen utanför Örnsköldsvik.

Det är några exempel på "Det bra Folkhemmet", med "goa tider". Fakta verkar inte som ditt största intresse, men om det är det för någon annan: https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2022/april/utvecklingen-av-dodligt-vald-sedan-1990/
 
Tror ni Liberala riksdagsledamoter kommer klara att följa SD? Om de inte följer SDs pipa lär SD sura till gissar jag..

Men talmansomröstningen är sluten så där har L chansen att rösta bort Söder. Vilket jag hoppas.

Tror ni folk kommer vara nöjda om 4 år?
Gud, vet inte om talmannen, även om jag såklart hoppas. Känns som en sådan sak de kanske kan kompromissa om...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
67 68 69
Svar
1 372
· Visningar
45 298
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
618
Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 469
Senast: Sirap
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp