Bukes Valvaka

Vilket parti röstar du på till riksdagen?

  • V

    Röster: 73 18,4%
  • S

    Röster: 119 30,0%
  • MP

    Röster: 54 13,6%
  • C

    Röster: 57 14,4%
  • L

    Röster: 15 3,8%
  • KD

    Röster: 7 1,8%
  • M

    Röster: 44 11,1%
  • SD

    Röster: 23 5,8%
  • Annat/ Blankt

    Röster: 5 1,3%

  • Antal omröstningsdeltagare
    397
Status
Stängd för vidare inlägg.
Konstig oro, men så här tänker jag just nu:

Hur mycket jag ogillar/är rädd för SD:s uppfattningar i grunden, och i en långa rad av sakfrågor, så tycker jag att det vore väldigt synd, om de inte är med i regeringen.

Varför, jo, om de är med i regeringen så måste de försöka fixa till allt det där de har lovat och påstått, det kallas för att ta ansvar.
Endera så funkar det faktiskt inte att ens försöka, t.ex. för att grundlagen sätter käppar i hjulet, eller så blir resultatet inte det SD och deras anhängare förväntat sig.

När SD "inte kan leverera", därför att de enkla lösningarna på komplexa problem inte fungerar i verkligheten, så behöver de börja förklara sig för sina väljare, eller möjligtvis göra en statskupp.

Och gör de inte statskuppen, så bör deras inflytande brytas bäst av att de misslyckas.
Jag har också försökt tänka så men tror tyvärr att det är osannolikt. Min uppfattning är att en stor del av SD:s väljare (OBS #inteallaväljare) aldrig kommer att acceptera, eller förstå, att det finns svaghet i det egna partiet. De kommer alltid att hitta ett sätt att skylla på andra och annat när det inte blir som de vill. Tyvärr.
 
Lyssnade på intervju med Annie Lööf om varför hon avgår nu.
Bland andra saker berättade hon att äldsta dottern nu kan läsa. Och hon frågar -varför vill de döda dig mamma?
Jag bröt ihop lite.
Det är hemskt. Men tänker man framåt så kan dottern vara rejält stolt över att hennes mamma var en av de få bortanför vänstern som stod rakryggat mot att samarbeta och ta stöd av nazister och rasister i en tid när kramandet av dessa nått nya höjder.

Jag hoppas vi får en till C-ledare vars barn kan få vara stolta över det.
 
Ja alltså en S+M regering, med lite C och MP, hade ju varit en dröm under omständigheterna. Dessvärre känner jag mig skeptisk till att M skulle ha vett nog att gå på det hållet, men en liten gnutta hopp finns!
Fast OM nu M trots allt skulle tycka att det är lockande, så antar jag att de ffa vill ha med sig KD som väl varit den mest trogna samarbetspartnern.
 
Något jag gärna hade velat se, är Jimmie Åkesson säga att folk ska ge f*n i att hota andra partiledare m.m. Om han nu faktiskt vill göra Sverige bättre, vill få ordning på kriminalitet osv, varför då inte reagera stort när en partiledare får ta emot så allvarliga hot, som dessutom kommer från just högersidan? Att inte säga ett pip om det känns för mig som att han är ganska ok med allt ändå...
 
Något jag gärna hade velat se, är Jimmie Åkesson säga att folk ska ge f*n i att hota andra partiledare m.m. Om han nu faktiskt vill göra Sverige bättre, vill få ordning på kriminalitet osv, varför då inte reagera stort när en partiledare får ta emot så allvarliga hot, som dessutom kommer från just högersidan? Att inte säga ett pip om det känns för mig som att han är ganska ok med allt ändå...
I samband med att det framkom att Annie Lööf var en tilltänkt måltavla i Almedalen så uttryckte han ändå att det på nåt vis var tragiskt. Men i någon annan intervju så sa han nåt i stil med att "om det är någon som haft ett högt tonläge i debatten så är det hon", typ.
 
https://agera.skiftet.org/campaigns/360

Namninsamling för att få liberalerna att stoppa rasisten och homofoben Björn Söder som talman. För den som vill skriva under.
Det fanns andra kampanjer om att få L att inte stödja en regering som är mer tveksamma än den här. Absolut om man röstat på L, men om man inte gjort det är det tveksamt att ligga på dem som en furie.

https://svt.se/nyheter/inrikes/mejlkampanj-mot-liberalerna

Det är en hyfsad mardröm att ha Björn Söder som talman. Rasism och icke-demokratiska ambitioner rimmar rejält illa med ämbetet.
 
Både SD och M var för utökat straffansvar för tjänstemän i staten innan valet iallafall. Den dagen de inför det så undrar jag vilka de har tänkt sig vill jobba i staten? Jag har själv en statlig tjänst och om det införs då blir jag hellre arbetslös än jobbar kvar. Jag och mina kollegor gör vårt bästa men stress gör ibland att man gör felaktigheter men aldrig med vilje. Ingen gör fel med vilje. Men den dagen jag dessutom riskerar att bli dragen till domstol för ringa fel har jag noll intresse av att jobba kvar.M vill att även ringa tjänstefel ska kunna straffas i domstol. Dessutom vill de straffa tjänstemän som agerar politiskt.

https://www.arbetsvarlden.se/ny-utr...vill-straffa-tjansteman-som-agerar-politiskt/
 
Både SD och M var för utökat straffansvar för tjänstemän i staten innan valet iallafall. Den dagen de inför det så undrar jag vilka de har tänkt sig vill jobba i staten? Jag har själv en statlig tjänst och om det införs då blir jag hellre arbetslös än jobbar kvar. Jag och mina kollegor gör vårt bästa men stress gör ibland att man gör felaktigheter men aldrig med vilje. Ingen gör fel med vilje. Men den dagen jag dessutom riskerar att bli dragen till domstol för ringa fel har jag noll intresse av att jobba kvar.M vill att även ringa tjänstefel ska kunna straffas i domstol. Dessutom vill de straffa tjänstemän som agerar politiskt.

https://www.arbetsvarlden.se/ny-utr...vill-straffa-tjansteman-som-agerar-politiskt/
Jag har tänkt precis detsamma. Jag har varit socialsekreterare i över 20 år, såna som man vill ha fler av. Hur ska man få ihop det när det redan är svårt att rekrytera kvalificerad personal, dubbla lönerna?
 
Jag har tänkt precis detsamma. Jag har varit socialsekreterare i över 20 år, såna som man vill ha fler av. Hur ska man få ihop det när det redan är svårt att rekrytera kvalificerad personal, dubbla lönerna?

Ja man kan ju undra det för mig hade inte varit värt ens dubbla eller trippla lönen om de inför detta. Dessutom undrar jag hur de tänker med politisk aktivism ska man i samband med anställning uppge vilket eller vilka partier man sympatiserar med? Så de kan kartlägga ens politiska aktivism och straffa oliktänkande?
 
Jag har tänkt precis detsamma. Jag har varit socialsekreterare i över 20 år, såna som man vill ha fler av. Hur ska man få ihop det när det redan är svårt att rekrytera kvalificerad personal, dubbla lönerna?
Men det är väl samma "tänk" som det där med folkräkning som de skriker om. Vad ska en sådan ge? De som inte hör hemma här lär ju inte knata in och säga "hej jag bor här också" utan man prickar ju bara av sina listor ur folkbokföringen.
Kontentan man har INTE tänkt utan bara skriker och så tycker korkade idioter att det låter bra utan den minsta lilla konsekvensanalys.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 460
Senast: Sirap
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 121
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 851
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 757
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp