Burproblem... Hjälp!

gul_zebra

Trådstartare
Råttpojkarna fick förut flytta till en mindre bur pga problem med den större. Nu tänkte jag sätta ihop den mindre buren med ett akvarium, men det gick inte alls...

Buren sticker ut en sisådär 2 cm på varje kortsida. Är det någon här som vet hur jag ska bära mig åt för att få buren att sitta på plats ordentligt så pojkarna inte kan putta till den och komma ut den vägen? Jag vill liksom inte gärna förstöra akvariet heller då det ska användas till sniglarna sen...

Kom nu inte och säg åt mig att köpa en ny bur bara :p De ska flytta in i flickornas om ett par månader, så det känns lite onödigt. Håller dock utkik efter nåt billigt krafs som kan funka tillfälligt med mer plats än den de har nu. Ska ju köpa bur till finkarna också så jag vill inte direkt gå och köpa värsta lyxburen till grabbarna om man säger så... :smirk:

Menmen. Vad har ni för trix i skjortärmen? :)
 
Sv: Burproblem... Hjälp!

Varför inte köpa en ny bur åt pojkarna? :p Som sedan passar bra till fåglarna också för dem är det väl inte akut med bur heller?
 
Sv: Burproblem... Hjälp!

Sätt något tungt på toppen så kan dom inte lyfta buren :angel:
Sten eller någor annat billigt lämpligt.
 
Sv: Burproblem... Hjälp!

Njä, tycker det är viktigare att fåglarna får större än att råttorna får det. Pojkarna får ju ändå komma ut och springa av sig flera timamr/dag, sånt är något svårare med små finkar som vill flyga mycket...

Pojkarna kommer som sagt flytta in hos tjejerna om några månader så det känns lite onödigt att gå och köpa nytt då. Vill inte ha fåglarna så trångt tills dess heller (de börjar inte introduceras förrän slutet av september...), skulle egentligen inte ens vilja ha det från början heller.

Stollan: Jag tänkte lägga en sten ovanpå... Tills jag kom att tänka på att taket är spetsigt, så den skulle inte stanna. och skulle jag lyckas balansera den så vill jag inte få den i huvet när jag sover :D

Har iaf ställa på buren ändå och hittills går det bra. Har satt fast långsidan på akvarie med burens med hjälp av ett fågelbad som hänger fast i båda :p Men vill stabilisera den bättre, kan fortfarande flyttas åt sidorna, så har ni tips så fram med de :)
 

Liknande trådar

Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
15 597
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 063
Senast: cirkus
·
Hemmet Fanns en kyl/frys i huset när jag flyttade in, den har funkat rätt OK tills nu. Frysen har i ärlighetens namn inte varit någon höjdare...
Svar
16
· Visningar
1 523
Senast: Monstermom
·
Övr. Djur Orkar ni att läsa? Jag behöver hjälp i mina tankegångar så ni är guld om ni orkar "lyssna". I vintras skulle min syster flytta från...
2
Svar
29
· Visningar
7 718

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp