MissFideli

Trådstartare
Tänkte anmäla min nya pärla till Utställningen här i Örebro i juni. Men jag måste sy nytt burskynke. Läste lite på en sida som säljer otroligt fina (ingen reklam) och som jag först funderade på att beställa av, men det drar iväg för mycket pengar eftersom jag vill ha 2 likadana, 1 för enkelbur och 1 för dubbelbur.

Men strunt samma. Färg är fortfarande inte bestämt än, svårt att bestämma.
Men iaf så läste jag att denna sida använder schintz. Nån som gör det här? Låter farligt med klorna, men vad ska man annars använda som inte blir för tjockt?
 
Jag använder linne som gardin och vanligt bomullstyg som jag fodrar i tak och botten.
Bottenbiten syr jag som ett örngott, där jag stoppar in en mjuk dyna,ex: så´n där tjock grå matta som finns att köpa i zoo-butiker.
Överdelen i samma tyg som bottens övre del ,så att det matchar lite.
och så syr jag ett foder på takdelen för att få lite stadga.
Fördelen med linne är att det faller så snyggt när de hänger som gardin.
Ska gärna vara lite grovt linne.

Sen har jag gardinklämmor när jag hänger mina skynken,förutom till Marrakech,han har knytband....annars så river han ner hela skiten. :smirk:
 
Jag använder chintz. Kanonbra... Tättrvävt och lagom blankt och skrynklar inte :) Lätt att sy i eftersom det är så slätt.

Nästa burskynke kommer dock bli i grönt thaisiden och svart kinabrokad :love: Inta gratis direkt, men fortfarande billigare än att köpa färdigt, och väldigt mycket häftigare.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Detta tycker jag är så oerhört pinsamt, men jag behöver verkligen lätta mitt hjärta nu och hoppas att ni inte blir allt för förnärmade...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 463
Senast: Belethien
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 897
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 321
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp