Butta, Djävulsklorot eller ingenting? Fråga om smärtstillande till fångponny!

Sv: Butta, Djävulsklorot eller ingenting? Fråga om smärtstillande till fångponny!

Ring den där hovisen o säg att du tänker ta till kompetent hjälp o att han får hjälpa till med ersättningen.
vilket jäkla sätt att inte höra av sig:mad:

Printa ut Coaris inlägg o visa det för den bästa hovisen som du kan hitta.
Lite bråttom är det väl:confused:
 
Sv: Butta, Djävulsklorot eller ingenting? Fråga om smärtstillande till fångponny!

Komplement till mitt tidigare inlägg.. Missade tiden för redigering. :o


Ja, vart vägghornet i tån har försvunnit är ngt jag också frågar mig. Han har gått hårt an åt tådelen men i princip lämnat bakre delen av hoven när han verkade.

Ang. fång och röntgenbilderna så är det lustigt att du säger att rotationen är minimal, när jag var på Täby ATG klinik då så sa de att rotationen var kraftig, i alla fall på fram. :confused: Och ang tjockleken har jag inte skrivit ngt om det utifrån rtg-bilderna helt enkelt för att jag inte är kunnig nog att bedöma dem (t.ex. vad som är tunt och ej).
 
Sv: Butta, Djävulsklorot eller ingenting? Fråga om smärtstillande till fångponny!

Ring den där hovisen o säg att du tänker ta till kompetent hjälp o att han får hjälpa till med ersättningen.
vilket jäkla sätt att inte höra av sig:mad:

Printa ut Coaris inlägg o visa det för den bästa hovisen som du kan hitta.
Lite bråttom är det väl:confused:

Axel,,,, när andas du?????:angel:

Det är ingen panik, själv skulle jag gärna åka ut själv och skicka räkningen till den kollegan som borde ta ansvar för till yrkesutövande.
 
Sv: Butta, Djävulsklorot eller ingenting? Fråga om smärtstillande till fångponny!

Ang. fång och röntgenbilderna så är det lustigt att du säger att rotationen är minimal, när jag var på Täby ATG klinik då så sa de att rotationen var kraftig, i alla fall på fram. :confused: Och ang tjockleken har jag inte skrivit ngt om det utifrån rtg-bilderna helt enkelt för att jag inte är kunnig nog att bedöma dem (t.ex. vad som är tunt och ej).


Jag kan oxå läsa rtg bilder, dom är dock sedan förra året och bilderna på hovarna är som jag förstår det inte mer än 24 timmar gammla. Min slutsats utifrån dina bilder är att din ordinarie hovis lyckats häva och återställa rotationen för i annat fall skulle vi se en klassisk fånghov på dina 24 timmar gamla bilder.

Försök förstå att jag försöker lugna dig, inte strö salt i såret och börja dribbla om saker som för dagen inte är aktuellt och absolut inte har med grundfrågan att göra, även om salt är mkt läkande mot svamp.
 
Sv: Butta, Djävulsklorot eller ingenting? Fråga om smärtstillande till fångponny!

Det stämmer. Bilderna är från imorse. Då är inte min ord. hovis helt klåpare i alla fall. :bow: Och det känns ju hoppfullt.

Jag förstår vad du menar, det var inte det jag blev förvånad över. Utan det att på rtgbilderna när de var NYA tyckte de på kliniken att rotationen på rtgbilderna var kraftig. Och du skrev att det var "minimal rotation". Alltså olika uppfattningar om samma rtgbilder. Eller så missuppfattade jag dem på kliniken, det är länge sedan. Så menade jag. :D

Men som du sa, egentligen spelar det ingen roll i det här läget, just nu.
Eftersom det inte handlar om fång. Ren diskussion utanför ämnet alltså.
 
Sv: Butta, Djävulsklorot eller ingenting? Fråga om smärtstillande till fångponny!

Tycker du att jag blir för upphetsad:D
Men det var väl bråttom.
LO skulle väl bort oxå:confused:

Jag skulle stanna hemma o anmäla till frörs. kassan sjuk häst:cool::angel:
 
Sv: Butta, Djävulsklorot eller ingenting? Fråga om smärtstillande till fångponny!

Pappersarbete sköter mamma, det är hennes ponny i teorin. :devil: :angel:

Det är inte bråttom för MIN del, mamma klarar att hålla en ponny vid skoning. Jag tänkte för ponnyns del.. Att hon inte skulle "klara" att gå som nu länge till.
 
Sv: Butta, Djävulsklorot eller ingenting? Fråga om smärtstillande till fångponny!

Det stämmer. Bilderna är från imorse. Då är inte min ord. hovis helt klåpare i alla fall. :bow: Och det känns ju hoppfullt.

Jag förstår vad du menar, det var inte det jag blev förvånad över. Utan det att på rtgbilderna när de var NYA tyckte de på kliniken att rotationen på rtgbilderna var kraftig. Och du skrev att det var "minimal rotation". Alltså olika uppfattningar om samma rtgbilder. Eller så missuppfattade jag dem på kliniken, det är länge sedan. Så menade jag. :D


Jag menar att rotationen på rtg bilderna för drygt ett år sedan va kraftiga men utifrån dagens nytagna bilder påvisar om ens endast "minimal rotation" för i annat fall skulle inte hornkapsel för dagen se ut som den gör. Även om vissa andra som skriver i denna tråd är av annan uppfattning genom dramatisering i sina inlägg (oftas för att synas) i stället för att försöka se skillnad på tid och dagens problemlösningar.

Varför sitta här och skrämma skiten ur dig genom att leka kunnig och diskutera dåtid när du behöver hjälp och tips om åtgärder för dagen som är så enkla att du inte ens behöver skita på dig av oro.

Fångrelaterade problem bör inte diskuteras längre i denna tråd då det är dåtid.
 
Sv: Butta, Djävulsklorot eller ingenting? Fråga om smärtstillande till fångponny!

Har inte för vana att skita på mig men tack för omtanken. :D


Ska strax gå ut och se hur damen ser ut för kvällen.
Dröjer väl ett tag innan hon är som vanligt igen kan tänkas i alla fall... Lilla gumman.

Sommaren 2007. Och japp, riktigt tjockis. Svårt med bete och shettis. :o

elsalongerara.jpg
 
Sv: Butta, Djävulsklorot eller ingenting? Fråga om smärtstillande till fångponny!

En till sak jag kom på. Ponnyn ifråga har ALLTID visat ömhet/lite försiktighet när hon går direkt efter verkning sedan hon kom hit för 3 år sedan, men det har varit övergående på en tid av ngn dag.

Vad kan sådant beteende bero på?
 
Sv: Butta, Djävulsklorot eller ingenting? Fråga om smärtstillande till fångponny!

Du borde verkligen se till att banta den.
gör ett seriöst försök- det går!!!!
 
Sv: Butta, Djävulsklorot eller ingenting? Fråga om smärtstillande till fångponny!

Hon ser inte ut sådär nu. :D Det är ju en bild från mitten av sommaren. Tro mig, sådär skulle hon aldrig få se ut året om.

Men jag har ingen bild från vintertid utan 2 dm päls så det är omöjligt att se vilket hull hon egentligen är i just nu utan att känna efter med händerna. Hon ser ut som en mammut. Dock bantas hon mer under vinter än sommar, helt enkelt för att det är lättare att ha koll på vad hon får i sig då. Men det är inte så att hon INTE bantas/hålls kort.

Det är ju också lättare att banta en häst som kan röra sig, om vi säger så.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Butta, Djävulsklorot eller ingenting? Fråga om smärtstillande till fångponny!

Har inte för vana att skita på mig men tack för omtanken. :D


Ska strax gå ut och se hur damen ser ut för kvällen.
Dröjer väl ett tag innan hon är som vanligt igen kan tänkas i alla fall... Lilla gumman.

Sommaren 2007. Och japp, riktigt tjockis. Svårt med bete och shettis. :o

elsalongerara.jpg

Fråga,,, vem är det som håller i linan och är så vältränad. ??? Din dotter??
 
Senast ändrad:
Sv: Butta, Djävulsklorot eller ingenting? Fråga om smärtstillande till fångponny!

Fråga,,, vem är det som håller i linan och är så vältränad. ??? Din dotter??

:rofl: Nu var du rolig!
Det är min bästa vän, en 20 årig tjej från sthlm.
Själv är jag 19, så den ekvationen blir kanske lite svår att lösa om hon skulle vara min dotter. :D

Hon hjälper mig mkt med hästarna och det är "hennes ponny" sommartid.
Hon läser en hel del på forumet men skriver inget så hon kommer nog skratta gott åt det där. :p
 
Sv: Butta, Djävulsklorot eller ingenting? Fråga om smärtstillande till fångponny!

-kl-

Klippte ponnyn lite mer ikväll också, hon har så mkt päls att hon svettas om nätterna i vårt KALLstall. :crazy: Pallar inte riktigt med klimatförändringarna..

Såhär ser hon ut nu. Lite piggare än imorse, med mulen i maten.
På de här bilderna ser man också hullet bättre då jag kapat pälsen lite, man får liksom tänka bort 1 dm päls överallt där hon inte är klippt.

Här är då pude... Ponnyn menar jag. :angel:

P1110224.jpg



P1110223.jpg
 
Sv: Butta, Djävulsklorot eller ingenting? Fråga om smärtstillande till fångponny!

:rofl: Nu var du rolig!
Det är min bästa vän, en 20 årig tjej från sthlm.
Själv är jag 19, så den ekvationen blir kanske lite svår att lösa om hon skulle vara min dotter. :D

Hon hjälper mig mkt med hästarna och det är "hennes ponny" sommartid.
Hon läser en hel del på forumet men skriver inget så hon kommer nog skratta gott åt det där. :p


:eek: Och jag som trodde du va en typisk +50 utifrån att du skriver lika moget som Alex och Alexandra. :o
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
692
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 381
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Min engelska staffe/amerikanska bulldog blev i höstas akut sjuk. Spydde flera gånger om dagen och slutade äta. Man hörde hur magen pep...
Svar
9
· Visningar
1 211
Senast: zelma123
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 153
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp