Byggförslag önskas

Sv: Byggförslag önskas

Kan du inte ta en bild så jag ser hur det ser ut? Har lite svårt att få rätt bild i huvudet tror jag. Sitter mattorna fast i reglarna hela vägen eller bara upptill?

De sitter bara fast upptill! Hänger fritt ner sedan.

Jag ska se ifall jag kan få till ett foto när jag kommer hem från jobbet!
 
Sv: Byggförslag önskas

Ja, det blev ju inte stans tydligaste bild det här...

Men det här är iaf när en av de två en "gummimattereglarna" sittter uppe på mittenfästet:

DSC_0963_zps218306aa.jpg
 
Sv: Byggförslag önskas

Lyfter du dit den? Jag tänkte att jag kunde ha tre eller fyra reglar som sitter i hållare och som jag bara skjuter fram för öppningen, men då kan ju i te en gummimatta ditta på. Eftersom det kommer att vara ett föl med så kan ju inte reglarna sitts för glest heller och inte för långt från marken. Jag kanske kan haka på en gummimatta när reglarna är utdragna? Eller blir det för tungt? Tack för bilden. Det är alltid bättre att få se. Får klura lite till.:)
 
Sv: Byggförslag önskas

Lyfter du dit den? Jag tänkte att jag kunde ha tre eller fyra reglar som sitter i hållare och som jag bara skjuter fram för öppningen, men då kan ju i te en gummimatta ditta på. Eftersom det kommer att vara ett föl med så kan ju inte reglarna sitts för glest heller och inte för långt från marken. Jag kanske kan haka på en gummimatta när reglarna är utdragna? Eller blir det för tungt? Tack för bilden. Det är alltid bättre att få se. Får klura lite till.:)

Jo gummimattan hade varit bökig att hantera ifall den inte suttit på regeln!

När våra reglar inte används sitter de på väggen rakt framför dörröppningen. Vi tar tag i brädan, lyfter av dem från väggfästena och sätter fast dem i dörrfästena. Det går snabbt och lätt!

Du skulle ju kunna ha två reglar med gummimattor och två reglar utan. Då kan du ju köra allt från snabbstängningen med en enkel regel ifall man vill mocka i fred, till en rejäl stängning med två gummimattor på fäste 2 och 4 och så två reglar utan mattor på fäste 1 och 3 som håller emot ifall en liten rullande fölunge skulle komma för nära.
 
Sv: Byggförslag önskas

Det lät rätt bra. Hur har ni fäst reglarna på väggen när de inte används?
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 552
Senast: Ajda
·
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 198
Senast: Angel
·
Anläggning Hej! Det är så att vi eventuellt ska få arrangera en bit mark av en granne i närheten. Då det inte är vår mark så kan vi inte bygga...
2
Svar
21
· Visningar
3 099
Senast: Masse
·
Fritid Vad har ni för projekt för kommande år? Stort som smått, inne eller ute, huset eller cykeln. Mitt främsta 2022 projekt är att lösa...
2
Svar
32
· Visningar
2 578
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp