Byta ut fungerande foder med bättre?

Sv: Byta ut fungerande foder med bättre?

Det är inga problem att fodra små hundar med köttkorvarna, de håller sig i flera dagar i kylen. De brukar tycka det blir godare och godare för varje dag det ligger faktiskt.

Jag kör barf på min och har gratis hemkörning om jag beställer för 400 kronor eller mer. Så det är bara att handla upp sig. Men jag bor ju i Stockholm och jag gissar att det inte är riktigt lika fördelaktigt i övriga landet.
Kostar mig faktiskt inte mycket mer än vad torrfodret gjorde. (torrfodret blev för övrigt OVANLIGT billigt eftersom han knappt åt av det :grin:)
I ditt fall skulle jag inte bli förvånad om det blev billigare, herregud vilket dyrt torrfoder du ger. :eek:

Sist jag handlade landade det på 211 kronor. Och det var i slutet på juli. Maten jag har räcker i strax över en vecka till. Min hund väger 13 kilo.
Då har jag inte räknat in grönsakerna, men där använder jag ändå bara stumpar från kylen som jag i annat fall förmodligen hade slängt.
 
Sv: Byta ut fungerande foder med bättre?

Krax (och alla andra intresserade): Brit Care äter min lilla hund på 6 kg i vanliga fall och håller sig förvånadsvärt mätt om han får den rekommenderade dosen. Nu har vi varit tvugna att byta tillfällit till Hills J/D och han är hungrig hela tiden fast han får över den mängd som är rekommenderad.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 554
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag har testat ett torrfoder som faktiskt fungerar förvånansvärt bra till mina färskfoderätande hundar. Med "testat" så menar jag att...
Svar
18
· Visningar
1 446
Senast: Sofie.S
·
Hundhälsa Min hund har åkt på rejäl gastrit. Hon har tidigare visat små tecken på kronisk gastrit (rapningar ibland, kräsen osv) men det har...
Svar
6
· Visningar
921
Senast: Nevermind
·
F
Hundhälsa Jag behöver tips. Min mellersta, Gibbs, äter för nuvarande Royal Canine Satiety Weight Management och även om jag är nöjd med fodret som...
Svar
18
· Visningar
1 151
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp