Jag funderar starkt att byta till Nikon från Konica Minolta, min 7D är bra, visst, men jag är lite less att ha ett märke som avviker.... tycker inte Sony kommer ut med nått intressant heller medans både Nikon och Canon ploppar ut massa spännande hela tiden.
Fast nu kan jag INGET om varken Nikon eller Canon.
Min KM vet jag har en sak billigare Canon och Nikon inte hade förr i alla fall, inbyggd stabilisator...
Frågan är, ska jag fega och ta en d90 tills jag vant mig med märket eller satsa större på en gång (jag har inte tålamod, risken är att kameran får spö
)
Försökt läsa mig runt lite på nätet men Nikonanvändare verkar bara använda Nikons egna objektiv?
Hur funkar Tamron 90/2.8 med Nikon
samma med Tamron 28-75/2.8?
Eller vad ska man satsa på för nått till kameran. En 50/1.8 eller 1.4 (står att den kommer i höst) är ju en självklarhet, men sen då?
Tamron 70-200/2.8 till Nikon? Bra dåligt? Kasta pengarna i sjön?
Och alla dessa objektivförkortningar? Är olika märke till märke *suckar högt*
Så rådgör åt mig!
Hjälp mig plocka ihop ditt drömpaket med en D90 eller D300 som kamerahus? Eller ska jag köra på D700?
Eller för all del ska jag gräva ner mig i en lövhög till nästa vår
Eller kanske kika på Canon? (Sånna fall blir det en 5D)
Fast nu kan jag INGET om varken Nikon eller Canon.
Min KM vet jag har en sak billigare Canon och Nikon inte hade förr i alla fall, inbyggd stabilisator...
Frågan är, ska jag fega och ta en d90 tills jag vant mig med märket eller satsa större på en gång (jag har inte tålamod, risken är att kameran får spö
Försökt läsa mig runt lite på nätet men Nikonanvändare verkar bara använda Nikons egna objektiv?
Hur funkar Tamron 90/2.8 med Nikon
samma med Tamron 28-75/2.8?
Eller vad ska man satsa på för nått till kameran. En 50/1.8 eller 1.4 (står att den kommer i höst) är ju en självklarhet, men sen då?
Tamron 70-200/2.8 till Nikon? Bra dåligt? Kasta pengarna i sjön?
Och alla dessa objektivförkortningar? Är olika märke till märke *suckar högt*
Så rådgör åt mig!
Hjälp mig plocka ihop ditt drömpaket med en D90 eller D300 som kamerahus? Eller ska jag köra på D700?
Eller för all del ska jag gräva ner mig i en lövhög till nästa vår
Eller kanske kika på Canon? (Sånna fall blir det en 5D)