Bukefalos 28 år!

Byter jobb - hur gör jag med vovven?

Poison-heart

Trådstartare
Då står det klart att butiken ska säljas där jag jobbar nu (zoobutik) och jag kommer därmed få söka nytt jobb omgående. Min hund har alltid varit med mig på jobbet och när jag skaffade henne trodde jag att jag skulle jobba på detta ställe längre.

Så nu oroar jag mig såklart för vad jag ska göra av min vovve :( Kommer troligtvis få jobb i annan butik och med största sannolikhet är inte en hund välkommen dit.

Hur löser ni andra detta? Hunddagis är inget alternativ eftersom det inte finns något i detta område.
 
Sv: Byter jobb - hur gör jag med vovven?

Dogwalker eller dagmatte.
Eller se till att du eller någon annan startar ett PickUp hunddagis :)
 
Sv: Byter jobb - hur gör jag med vovven?

Jag har dagmatte, då det krisat har Max fått vara med på kontoret eller stannat hemma och blivit rastad på lunchen.
 
Sv: Byter jobb - hur gör jag med vovven?

Dagmatte/husse, se om det finns nån pensionär i närheten som gärna har hundsällskap om dagarna mot en lämplig ersättning.
 
Sv: Byter jobb - hur gör jag med vovven?

Pusslar. Nu har de varit med mig på jobbet 1,5 månad, men annars brukar jag och sambon jobba olika tider.

I ditt fall hade jag annonserat efter dagmatte.
 
Sv: Byter jobb - hur gör jag med vovven?

Tack för era svar. Jag får försöka få tag i någon dagmatte. Problemet är ju att jag bor ute på vischan så att hitta någon dagmatte nära hemmet blir nog svårt.

Sen är man ju lite kräsen om vem som ska ta hand om ens lilla guldklimp :angel:
 
Sv: Byter jobb - hur gör jag med vovven?

Sätt upp lappar kring där du bor eller i närhet av ditt jobb. Så gjorde vi när vi flyttade till ny ort och inte kände en kotte. Fick tag i världens bästa hundvakt :love:
 
Sv: Byter jobb - hur gör jag med vovven?

*KL*

Jag åker hem på lunchen, har turen att bara ha ca 5-6 minuter med bil hem från jobbet.
Har matlåda klar i kylen som jag äter hemma & så är jag ut och rastar hunden och sen tillbaka till jobbet.
 
Sv: Byter jobb - hur gör jag med vovven?

Dem tanken har slått mig med. Dock har jag ca 15-20 min en väg. Då är ju frågan om man hinner och orkar :(
 
Sv: Byter jobb - hur gör jag med vovven?

Vi betalar hundra kronor per gång, har två hundsr där. Nu är de bara där två till tre gånger per månad iom att vi båda jobbar så oregelbundet. När vi är på semester har vi veckopriser med lite rabatt :)
 
Senast ändrad:
Sv: Byter jobb - hur gör jag med vovven?

Härligt :) Men hur funkar det, betalar ni något till era dagmattar?

Det beror ju på vilket upplägg man har. Man kan ju tänka sig att man byter tjänster på olika sätt, tex kan ju en person som jobbar natt passa din hund på dagen och du dennes på natten. Har du en lättskött enkel hund kanske en äldre person får lite sällskap och anledning att komma ut och vill inte ha något direkt betalt, då passar ju en delikatesskorg/chokladask/presentkort bra till högtider eller så. Det är ju helt olika.
 
Sv: Byter jobb - hur gör jag med vovven?

Hittar du ingen hundvakt eller dagis i närheten får du väl åka en bit.

Eller köra hem på lunchen som sagt. Med en halvtimmes restid hinner du ändå slänga i dig en snabblunch och rasta hunden.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 410
Senast: Praefatio
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 489
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 412
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 672
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp