chipmärkning

panzy

Trådstartare
vad kostar det??? det varierar väl i landet men på ett ungefär???

Är det billigare att blodtypa el. DNA-testa???

Har nämligen en oregistrerad liten ponny som vi vill betala så lite som möjligt för att få pass till...
 
Jag betalade 100kr i vintras när ungponnyn chippades. Samtidigt togs tagel ur svansroten för DNA. Hon mättes även och totalt gick det på 330kr. Men själva chippningen uppgick till en hundring!

Tror det är lite olika överallt, beroende på omständigheterna.

Varför inte registrera ponnyn? ASRP reggar okända ponnyer som just okända/korsningar!
 
hon måste ju ha pass iaf... och det blir dyrare om man först ska registrera och sen skaffa pass....
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 909
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 132
Senast: LiviaFilippa
·
Samhälle Först så vill jag säga att vi trots allt har det ganska bra i Sverige som har relativt låga avgifter för sjukvården jämfört med många...
2
Svar
31
· Visningar
1 402
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 327
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp