Bukefalos 28 år!

Chipsätande katt

skjona

Trådstartare
Vår ena katt är helt galen i chips,speciellt dillsmak...:)
Varenda gång någon av oss tjuvsmaskar lite chips kommer hon rusande någonstans ifrån huset och vill ha.
Vi delar det i små bitar och hon äter och knaprar,nu har jag börjat köpa sådana där småpåsar åt bara henne som hon får på kvällarna.
Min dotter tycker det är helgalet och jag undrar hurpass onyttigt är det egentligen och varför gillar katten potatis som dessutom är salt?
Finns det fler katter som gillar chips och varför gör de det egentligen?
 
Sv: Chipsätande katt

jag tror inte det är en bra ide att mata katten med chips.... De kan i längden skapa mer problem än göra nytta med kattens hälsa...

Att en katt får tex saltbegär kan tyda på någon brist av något slag så de kanske är lägligtatt kolla upp med blodprov om alt ärsom de ska:crazy:
 
Sv: Chipsätande katt

Här är det ostbågar som står högre i kurs. Gammelkatten kunde gå genom eld för en ostbåge och samma sak med hennes äldsta son.

Såååå ofta får dom inte sånt så att det skulle skada katten tror jag inte ett sk-t på, Sotis blev 18 år och hennes äldsta är 17 nu. Bägge utekatter.

Gammelkatten åt även sånt som champinjoner (om de legat på pizza) tomat, gurka mm.
Men höjdaren var att få ett kycklinglårben att gnaga på, när hon var klar var det bara knotorna kvar.
 
Sv: Chipsätande katt

Min förra katt blev helt galen om man hade bakat sockerkaka och kunde lätt stoppa i sig en hel bit själv!
 
Sv: Chipsätande katt

Mina ena katt älskar chips med sourcream och onionsmak. Men å andra sidan älskar han även riskakor med samma smak. En gång hade jag en oöppnad förpackning riskakor i min ryggsäck och när jag kom till jobbet dagen efter upptäckte jag att han hade tuggat sönder delar av riskakorna - genom tyget på ryggsäcken!

En annan sak har är tokig i är lussebullar. Jag kan inte ha en påse med lussebullar i köket, för han sliter sönder påsen och ger sig på innehållet.
 
Sv: Chipsätande katt

En syster till våra katter är helt och hållet galen i ostbågar. Hon smyger fint och så har man helt plötsligt en tass i påsen.

Vår kille är galen på russin, han blir mer exalterad när man erbjöder det än med kyckling ellerr liknande...

Så länge man inte ger sådana "onyttigheter" så ofta så lär det knappast skapa problem. Men det är ju ändå en hel del skit i chips och dylikt, så varje dag är ju inte nyttigt för någon.
 
Sv: Chipsätande katt

Min ena katt älskar Sourcream and onion-chips. :p Hon äter i och för sig allt som jag tuggat på men just chips är en favorit.
 
Sv: Chipsätande katt

Mina ena katt älskar chips med sourcream och onionsmak. Men å andra sidan älskar han även riskakor med samma smak. En gång hade jag en oöppnad förpackning riskakor i min ryggsäck och när jag kom till jobbet dagen efter upptäckte jag att han hade tuggat sönder delar av riskakorna - genom tyget på ryggsäcken!

:rofl:

Då kan man inte göra annat än att skratta :) Min kattunge har en grej med bananer: när man ger henne en bit så fräser hon åt den eller går till anfall genom att slå hårt på bananbiten så att den flyger iväg. Jättefult!
 
Sv: Chipsätande katt

Jag instämmer! Skrattade rätt gott åt de smuliga riskakorna!

Hahaha! En bananmotståndare, så rart! Nästan så att du måste filma och visa oss!
 
Sv: Chipsätande katt

Hur pass hälsofarligt det är kan jag inte svara på, men att ge katten varje dag eller flera dagar i veckan förstår jag inte syftet med. Låt katten få smaka när du äter, det räcker väl?

Jag skulle inte må speciallt bra av att äta chips var och varannan dag och tror inte katter gör det heller.

Här är det popcorn som gäller, bägge två älskar det :p
 
Sv: Chipsätande katt

Mina katter som är sex och sju år gamla hade nog aldrig ens vetat vad schips var fram till december 2010 då jag och en kompis köpte en påse lättsaltade och sexåringen blev helt tokig och försökte krypa in i påsen för att komma åt allt det smaskiga :eek:Det var nästan läskigt att se.

Sjuåringen ville inte alls ha chips men uppvisar samma underliga mani om någon äter torkade aprikoser för det påstår denna katt att är det bästa man kan äta.

Medan föräldrarna hade en katt som var galen i tomater men även i potatisskal.

Min barndoms katt älskade choklad men ingen annan katt jag råkat på har visat något som helst intresse för choklad och jag antar att det kanske är giftigt även för katter så som för hundar. Inte för att han någonsin under sitt relativt långa liv uppvisade några förgiftningssymtom.
 
Sv: Chipsätande katt

Vår ena katt älskar också chips.

Den andra älskar oliver, torkade fikon och dadlar, lussebulle, samt lakrits (typ salta nappar, LP-skivor och sån typ av lakrits, sån som matte gillar med andra ord :D ). Detta får han ju dock bara smaka på, inte äta mycket av, men det gör ju inte vi heller.
Sen älskar han verkligen när han får isvatten i skålen istället för vanligt vatten så det brukar han få nästan dagligen.
 
Sv: Chipsätande katt

Jag har inte en aning, hittade inget när jag försökte leta ang det. Men funderade på samma sak när jag märkte hans mani, så har inte gett honom mer än några få :)
 
Sv: Chipsätande katt

Föräldrarnas katt älskar chips:D

Våran försöker sno jästpaket när man ska baka, tuggar nästan sönder kartongen för avmaskningsmedel om man inte hinner stoppa henne och
går in i duschen för att hämta Isaks båtar och leka med:rofl:

Ja våran katt är lite udda:D
 
Sv: Chipsätande katt

Min kompis katt älskar också chips. Jag misstänker att det har något med saltet att göra. Men det är inte bra att låta dem äta för mycket chips.
 
Sv: Chipsätande katt

Chips är inget för min katt, men en ostbåge kan slinka ner. Men däremot blir han helt tokig om man öppnar en burk med inlagda champinjoner, det älskar han.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
4 151
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Min ena katt har aldrig varit någon storätare och i perioder äter han väldigt väldigt lite. :( Han är inte sjuk, är glad och pigg. Han...
Svar
17
· Visningar
5 682
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Vad har jag gett mig in på? Om två veckor flyttar en till katt hem till mig! En fantastiskt söt liten birma flicka blir det och jag kan...
Svar
4
· Visningar
833
Senast: Elisha
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
16 479
Senast: Shenzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp