Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade inte ens fattat att vi skulle vinna om käket lyckades idag :D
Det var du nog inte direkt ensam om att inte fatta! Jag satt med hakan vid knäna igår när Lilltess lynchades i mitt tycke rätt lättvindigt och ingen tycktes reflektera över konsekvenserna OM tjuven valt onda sidan. Vilket Lilltess visste att hon hade.
 
Det var du nog inte direkt ensam om att inte fatta! Jag satt med hakan vid knäna igår när Lilltess lynchades i mitt tycke rätt lättvindigt och ingen tycktes reflektera över konsekvenserna OM tjuven valt onda sidan. Vilket Lilltess visste att hon hade.

jag räknade fel på antalet deltagare - trodde det var avgörande ikväll, inte redan nu om ficktjuven valt fel.
 
Jag fattade inte, tänkte om lorden är ond skulle nån ha röstat på henne efter att hon siats.

Jag tvekade lite men eftersom jag bara kunde rösta på en av er så valde jag dig då jag ansåg att det var viktigare att alla insåg att du var ond :D Såg till att ta med Lillelorden i det inlägget ifall jag skulle åka...
 
Och @LenaH , jag trodde rätt om din roll. Du kändes god igår så det var skönt att jag fick rätt någonstans.


Nackdelen med spionen var att det fanns ingen info man kunde lita på. Det hjälpte inte att alla visste lite. För man visste inte vem som visste vad.
 
Sjukt kul lek i alla fall, ficktjuven var nog den roligaste rollen jag haft :up:
Tack @Myrten!

Du spelade den ju rent fantastiskt!
Vilken "nytta" du gjorde för din sida - utan dig hade det inte alls varit lika enkelt vför onda.

jag satt och mer eller mindre hoppade när jag läste igenom sida upp och sida ner när goda misstänkte varann.
 
Jag tvekade lite men eftersom jag bara kunde rösta på en av er så valde jag dig då jag ansåg att det var viktigare att alla insåg att du var ond :D Såg till att ta med Lillelorden i det inlägget ifall jag skulle åka...
Men varför gick du inte på mot mig mer? Trodde inte att jag var siad ens.
 
jag räknade fel på antalet deltagare - trodde det var avgörande ikväll, inte redan nu om ficktjuven valt fel.

Jag har inte ens koll på när leken kan avgöras. Jag spelar på så går det som det går :p
Fatta vilken chock jag fick när jag såg Myrtens uppdatering!
 
Och @LenaH , jag trodde rätt om din roll. Du kändes god igår så det var skönt att jag fick rätt någonstans.


Nackdelen med spionen var att det fanns ingen info man kunde lita på. Det hjälpte inte att alla visste lite. För man visste inte vem som visste vad.
Jag trodde lena var vår ledare. Tyckte hon spelade fint för onda sidan.
 
Tack alla deltagare och LL för rolig lek. Och särskilt tack till mina ulvkollegor!

Men jösses vad man fick vara på tårna denna lek! Vi hade aldrig vunnit om inte tjuven hjälpt oss.
 
Jag trodde lena var vår ledare. Tyckte hon spelade fint för onda sidan.

Jag visste inte var jag hade hennes förens igår men när hon skrev ett inlägg där hon önskade att jag var god för jag kändes så så visste jag att hon var god. Den Lena kände jag igen från en annan lek där vi till slut "hittade" varenda. Skillnaden är att vi vann den gången :p
 
@cirkus @Habina

Tack! :D

Kändes lite risky i efterhand att jag röstade på Habina två dagar i rad, just för att de onda kanske skulle tveka på om min roll. Till mitt försvar trodde jag att du var god @Habina :D
Men å andra sidan blev det väl kanske mitt bästa alibi som räddade skinnet på mig nåt dygn extra!
 
Det har varit en skitkul lek att följa. Lite frustrerande bara att veta hur mycket info jag skulle ha haft om jag inte blivit käkad första natten. :devil::D
 
Tack alla deltagare och LL för rolig lek. Och särskilt tack till mina ulvkollegor!

Men jösses vad man fick vara på tårna denna lek! Vi hade aldrig vunnit om inte tjuven hjälpt oss.
@Lillelorden gjorde ju ett helt magnifikt första dygn. Först hittar hon en ulv direkt. Jag trodde att hon sedan skulle välja att inte käka, men tydligen är hon inte den som fegar. Nej - direkt ut med oraklet och precis innan hon skulle få bevittna en ulvattack.

Om tjuven valt goda sidan hade jag tänkt att antingen göra två goda deltagare till ett kärlekspar eller konstatera att Cursus Publicus blivit infiltrerat vilket inneburit att såväl paketen som de återvändande meddelandena kunde snappas upp av ulvarna. Om tjuven blev ond trodde jag inte jag skulle behöva vidtaga några utjämnande åtgärder. Så det blev inga sådana.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 008
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 963
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 396
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 912
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp