Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kände att jag hade hyfsad koll på lyan ändå. Visste ju @Hedinn och var helt säker på @Niyama och nästan lika säker på @Idahoe, speciellt när jag försökte tjuva av henne och gick lottlös.
@Koppen däremot hade jag faktiskt ingen koll på, trodde snarare att kanske @FiaM var Kejsaren.
 
Ja, @Lillelorden var fantastisk. :D Jag var mindre bra, så surt att behöva spela på mobilen. :(

Tack @Myrten för en riktigt rolig lek, med massor av twister. :)

Varför klagar alla på att spela via mobilen?
Enda gången jag spelar från datorn är när jag är LL för det är lättare att skriva uppdateringen där om man kör tema. Annars har jag kört från mobilen utan tema för då är uppdateringen så kort. Skriver bara lekstarten från datorn.

Men jag kanske bara är väldigt teknisk av mig ;)
 
eftersom jag har problem m händerna är det dels mycket enklare/skönare att skriva på ett stort tangentbord än bara på en liten mobil men sedan är det även enklare för mig att hålla koll, gå tillbaka och ha flera fönster öppna, citera etc från en dator än från surfplatta/mobil
 
Men shit jag var heeelt säker på att @Niyama var god. Gav ju henne en spionrad. Jag visste att Snurrfian var änglen så gav henne den första spionraden. Och vad var det jag sa, Idahoe var ond! ;) sen visste jag ju att tjuven var ond men visste inte öht att det skulle vara Lillelorden. Så långt kunde jag inte tänka..
 
Men jag som precis skickat iväg en såld häst och nu trodde att jag skulle kunna gå in och gå igenom leken på riktigt och så blir det såhär?!

Men tack för en bra lek, även om jag hade önskar mer tid till den.
 
eftersom jag har problem m händerna är det dels mycket enklare/skönare att skriva på ett stort tangentbord än bara på en liten mobil men sedan är det även enklare för mig att hålla koll, gå tillbaka och ha flera fönster öppna, citera etc från en dator än från surfplatta/mobil

En surfplatta håller jag med om. Dom är jobbiga att skriva långt på!
Funkar att följa leken med men inte leka. Nu har jag dock inte försökt sen Buke ändrade skepnad.
Flera fönster kan man ha på mobilen med :) 16 st kan jag ha öppna samtidigt.
Men för tangenternas skull förstår jag att man föredrar datorn.
 
En surfplatta håller jag med om. Dom är jobbiga att skriva långt på!
Funkar att följa leken med men inte leka. Nu har jag dock inte försökt sen Buke ändrade skepnad.
Flera fönster kan man ha på mobilen med :) 16 st kan jag ha öppna samtidigt.
Men för tangenternas skull förstår jag att man föredrar datorn.


Jag föredrar nog surfplatta faktiskt. Men nu har min mobil blivit helt konstig så mina smilysar hamnar längst upp och jag kan inte feta texten mitt i utan det hamnar också högst upp
 
@Koppen Varför gick du så hårt mot mig det sista, om du var kejsaren?

@Lillelorden Riktigt bra spelat som tjuv! Snappade upp en del där en sväng, men att vi visste att du blivit siad, men inte misstänkt, ställde till det för oss. Plus att det fanns andra som verkade spela ondare. ;)
 
Jag föredrar nog surfplatta faktiskt. Men nu har min mobil blivit helt konstig så mina smilysar hamnar längst upp och jag kan inte feta texten mitt i utan det hamnar också högst upp

Jag kan inte göra smileys alls från mobilen, bara om jag skriver in tecknen :meh: Men att feta texten, funkar det inte att trycka in det innan du skriver?
 
För att skydda mig skälv ;)
Hur då? Som jag tänker skulle en röst på en ulv i det läget mycket väl kunnat få lyan att tro att du var god. Och då hade du kunnat bli käk. Visserligen hade du överlevt, men en annan ulv hade dött och det hade inte gynnat onda sidan.
 
Hur då? Som jag tänker skulle en röst på en ulv i det läget mycket väl kunnat få lyan att tro att du var god. Och då hade du kunnat bli käk. Visserligen hade du överlevt, men en annan ulv hade dött och det hade inte gynnat onda sidan.

Jag var funderade t.o.m på om Koppen kunde vara siaren eftersom jag inte förstod vem som siat Lorden.

@Koppen den rösten skulle ju ändå inte ge dig nåt alibi eftersom Hedinn inte alls var särskilt misstänkt eller riskerade att åka?
 
Varför klagar alla på att spela via mobilen?
Enda gången jag spelar från datorn är när jag är LL för det är lättare att skriva uppdateringen där om man kör tema. Annars har jag kört från mobilen utan tema för då är uppdateringen så kort. Skriver bara lekstarten från datorn.

Men jag kanske bara är väldigt teknisk av mig ;)

Mest är det autocorrect som ställer till det. Sedan är det svårt att gå tillbaka och länka samt förstås klippa i citat.

Sedan tycker jag att avatarerna blir så små, så jag får ofta bläddra upp för att se vem som skrivit egentligen.

Slutligen skriver jag extremt fort på tangentbord, eftersom jag inte behöver se vad jag skrivit.

Detta är skrivet på mobil, tog tre minuter och jag fick gå tillbaka och ändra minst femton ord...
 
Förresten kan jag berätta att svavelkällorna i bergen som @cirkus badar i verkligen finns. De har ansetts hälsobringande för både människor och djur i årtusenden. Jag vet i alla fall ett exempel på en staty av en häst med en inskription som berättar att hästen hade ont i ett ben, men blev bra efter behandling i källan.

För sådär 2000 år sen.
 
Mest är det autocorrect som ställer till det. Sedan är det svårt att gå tillbaka och länka samt förstås klippa i citat.

Sedan tycker jag att avatarerna blir så små, så jag får ofta bläddra upp för att se vem som skrivit egentligen.

Slutligen skriver jag extremt fort på tangentbord, eftersom jag inte behöver se vad jag skrivit.

Detta är skrivet på mobil, tog tre minuter och jag fick gå tillbaka och ändra minst femton ord...

Okej, för mig hade det inlägget tagit absolut max en minut från mobilen.
Men det är olika vad man är bäst på :)
 
Förresten kan jag berätta att svavelkällorna i bergen som @cirkus badar i verkligen finns. De har ansetts hälsobringande för både människor och djur i årtusenden. Jag vet i alla fall ett exempel på en staty av en häst med en inskription som berättar att hästen hade ont i ett ben, men blev bra efter behandling i källan.

För sådär 2000 år sen.

De hjälpte mot den ondsinta kardborren i manen :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 009
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 984
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 407
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 918
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp