CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir så nervös när du skriver @tanten men glad att det än så länge verkar lugnt ❤️

Nu när den värsta irritationen lagt sig (över bristen på information) så är det ju rätt skönt att slippa testa sig, behöver man inte känna efter hela tiden och ha ångest över det.

Kommer jag inte säga sen när folk går till jobbet sjuka 😂

Tänkte först åka in efter lunch och jobba men nu har jag sagt att jag är hemma så nu är jag det. Världen går inte under för det. Försöker jag tänka… 🙄
 
Är han opererad nu?
Ja. Det tog 20 cm ful tarm.
Han har överlevt natten och de flesta värden förbättras. Inga omedelbara tecken på organsvikt. Han har sond i magen för att kunna få näring utan att behöva svälja. Inte utom fara, det står och väger men veterinären vågade i alla fall prata om när han kan få komma hem. Första saken som behöver hända är att han orkar komma på fötter. Nu sover han mest, liggande på sida. Som själv njursjuk är jag glad åt att han i alla fall kissar där han ligger. ;)
 
Ja. Det tog 20 cm ful tarm.
Han har överlevt natten och de flesta värden förbättras. Inga omedelbara tecken på organsvikt. Han har sond i magen för att kunna få näring utan att behöva svälja. Inte utom fara, det står och väger men veterinären vågade i alla fall prata om när han kan få komma hem. Första saken som behöver hända är att han orkar komma på fötter. Nu sover han mest, liggande på sida. Som själv njursjuk är jag glad åt att han i alla fall kissar där han ligger. ;)
Då finns det hopp!

Det är det värsta när djuren är sjuka och man inte kan göra något själv.
 
Känns som jag lever i en virvel av goda och katastrofala saker.

Hunden på IVA. MEn läkaren ville ta kontrollen på telefon idag. Vilket besparade mig sammanlagt tre timmar i bil och bränslekostnaden för det. Avkomman med sambo skriver kontrakt på sitt boende idag (:banana:) . Läkaren ska skriva intyg til FK för att ansöka om sjukersättning.(det lyfter en massa jag-borde från mina axlar) Min förening har fakturor på mängder av pengar och väldigt lite i kassan. Att bergvärmepumpen brakade är ingen lättnad precis. Samtidigt säger riksorganisationen att vi absolut inte får betala den räkningen innan det är helt klarlagt att vi är ansvariga för värmesystemet (vi hyr). Det lär utlösa krig med ägaren.

Kan inte världen bara stanna ett tag så jag får hämta andan.
 
Nu är jag hemma igen och ska jobba ikapp mig. Helt sjukt hur stressad jag är i stallet nu, gjorde klart allt på rekordtid (2 h vilket inkluderade att ta in och ut tre hästar, packa hösilage, mocka och fixa foder). Tack och lov verkar hästarna inte känna av stressen alltför mycket, de verkar snarast mest förstående. Borde väl ha ridit, men kände bara att jag ville därifrån. Lyckades åka hem innan nån annan kom också, det var en stor lättnad.

Men det är verkligen :turd: att ha det såhär. Har iaf räknat ut att jag ska till stallet sju gånger nu, varav sjunde gången är flyttdagen. Sen måste jag såklart dit tre dagar till för att flytta alla andra grejer, men då blir det ju mer fokuserat jobb med att kånka saker och packa.
 
Fick stresspåslag när grannen ringde och sa att min supersociala häst låg däckad och knappt rörde sig när hon kallade.
Hyresgästerna var hemma dock så jag bad dem att gå ut med en morot och kolla till henne och då flög hon upp minsann när det viftades med godis på håll 😂 Diagnos trött unghästsömn...
 
Lyssnar på när Nicola Sturgeon meddelar sin avgång och konstaterar att det är andra gången på bara några månader som en kvinnlig politiker som jag tycker om och respekterar avgår för att hon helt enkelt inte orkar mer (den första var Annie Lööf). Känns väldigt olustigt på något vis, även om båda två suttit länge på sina poster och en del säkert kan förklaras av detta.

Ja ja, dags att lägga det åt sidan, dricka upp sista skvätten kaffe och sedan återgå till jobbet igen. Jag kanske rentav unnar mig att krypa ner under elfilten i soffan och jobba därifrån resten av dagen :)
 
Ja. Det tog 20 cm ful tarm.
Han har överlevt natten och de flesta värden förbättras. Inga omedelbara tecken på organsvikt. Han har sond i magen för att kunna få näring utan att behöva svälja. Inte utom fara, det står och väger men veterinären vågade i alla fall prata om när han kan få komma hem. Första saken som behöver hända är att han orkar komma på fötter. Nu sover han mest, liggande på sida. Som själv njursjuk är jag glad åt att han i alla fall kissar där han ligger. ;)
Låter iaf hoppfullt för din lillkille! ❤
Jag har scrollat igenom den här tråden x antal ggr i dag för att se hur det är med honom. Han är en Buke-favorit!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 267
Senast: Mia_R
·
Hemmet Planerar att köpa nya garderober till sovrummet (eventuellt platsbyggda) och har varit inne på skjutdörrar denna gång. Dels för att...
Svar
10
· Visningar
561
Senast: corzette
·
Hemmet Hur får man rent en glaskeramikhäll ordentligt? Jag försökte med ättika och bikarbonat men fick inte bort särskilt mycket. Likadant med...
Svar
10
· Visningar
555
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Alltså jag behöver duscha, jag behöver städa och jag behöver få ordning. Men jag har noll motivation Noll ork och hjärnan skenar i 120...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
6 258
Senast: baraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp