Bukefalos 28 år!

CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Ny" det vill säga, den rostiga gamla jag skrev en tråd om för inte så längesen :)
Är den plockad från dina gömmor eller köpt?
Det händer att man behandlar kaminen för att den ska stå undanställd Så den inte röstar så illa.

Min vedspis elds ju inte på sommaren. När jag tänder så osar det alltid lite. Det är damm och stekfett som sprätt från elspisen intill.
 
Hon låg ner när jag kom förbi senare pch då hade även valacken i hagen bredvid totaldäckat så det var nog bara en sådan dag då temp, bajs och aptit var helt som vanligt 😂 Jag vet att hon brukar ta tupplurar ganska ofta (jobbigt att växa ju) och zona ut så hon har säkert sett stendöd ut där ett tag...
När jag hade unghingstarna i en lösdrift som gränsade till stohagen hände det ofta att ett av de äldre - dräktiga - stona stod vakt på sin sida staketet medan slynglarna låg utslängda snarkandes på andra sidan staketet. De var trygga - en stormorsa höll ju vakt.
 
Huvudvärken har lagt sig men magen blir värre. HR ville inte köra teamsmöte om jag var hemma och sjuk.
Försökte med att förklara att problemet ju är mer än en timmes resväg till jobbet utan möjlighet att ta mig till toalett om saker skulle gå åt fanders. Samt att det var viktigt för mig att mötet blir av oavsett om det sker en dag då jag är sjukskriven eller ej.
Får ju inte jobba hemifrån oavsett vad för chefen så vad ska man göra liksom 🤷‍♀️

Chefen har fortfarande inte hört av sig för att se hur jag mår heller. Inte ens ett "ok" på smset där jag meddelade att jag var sjuk.

Blä, har en sådan fruktansvärd klump i magen nu. Tänk om jag inte får ha mötet med HR nu när jag laddat för det hela helgen och veckan :(
 
God pizza och god efterrätt :d
Nu ska jag parkera i sängen och kolla på skidskytte :)

20230215_205152.jpg
 
Äntligen en ridtur ute med linserna som vanligt igen! En härlig halvtimmes skrittsväng 😍. Red förbi en massa hjortar som jag ju såg men inte den väldigt nära oss som for iväg vilket ju hästen blev ju skraj för och kastade sig framåt rejält och försökte dra iväg 😅, balanstest ✔️. Till kvällens soffhäng fick det bli ett par ostmackor och varm choklad som kvällis hur gott är inte det ?!? 😋😍.
 
Låda mockad, strö och kattmat undanstuvande. Kläder upphängda och allting diskat och undanplockat. Apropå toxic trait tråden har jag, efter att ha varit frustrerad och ältat att jag borde städa/diska i ett större antal dagar, nu gjort det på några timmar och det med många pauser. Så typiskt mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 955
Senast: Mia_R
·
Hemmet Planerar att köpa nya garderober till sovrummet (eventuellt platsbyggda) och har varit inne på skjutdörrar denna gång. Dels för att...
Svar
10
· Visningar
549
Senast: corzette
·
Hemmet Hur får man rent en glaskeramikhäll ordentligt? Jag försökte med ättika och bikarbonat men fick inte bort särskilt mycket. Likadant med...
Svar
10
· Visningar
533
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Alltså jag behöver duscha, jag behöver städa och jag behöver få ordning. Men jag har noll motivation Noll ork och hjärnan skenar i 120...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
5 999
Senast: baraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp