C'mon let's twist again (Ulvlek)

Även jag skulle behöva rösta tidigt.
De allra flesta inläggen hittills är deltagare som hittat leken, några som kommenterar tvisten.
Heffaklumpen har funderat på antal onda vs goda och ställt ett antal frågor för att förtydliga reglerna, det är väl lekens längsta inlägg hittills, bortsett då från LL's... men det är ju inget som hjälper mig att hitta någon att rösta på...

Q nämner att hon ska rösta före melodifestivalen börjar. Jag kan inte hjälpa det, men alltså.. hon har visserligen vett nog att inte förkorta det till "mello" men ändå. Titta på melodifestivalen istället för att lyssna på trådens titelsång;
:eek::eek::eek:
Näe, det är det skummaste jag kan hitta i tråden tror jag.
Därför:

Blacksmithfarm röstar på qitis
Hm jag gillar ju låten och definitivt Beatles ❤️
 
Jag är också här!

Intressant att döda spelare får fortsätta teoria, det ska bli kul att se hur det fungerar :)
Jag tänker spontant att det kanske kan bli lite förvirrande att hålla isär vilka som är döda vs levansd, speciellt lite längre in i leken när man ska komma ihåg vem/vilka som dog för två dagar sedan.

Har inte sett någon uträkning på förhållandet goda/onda än så gör ett försök på det. 12 deltagare borde ge 3-4 onda spelare. I vinstvillkoren står det att vi måste ha ut alla onda för att vinna, men samtidigt är det en ond som är utanför lyan, vilket brukar ses som en försvagning av onda sidan (jämfört med om alla sitter i lyan från start, eftersom de nu kan riskera att käka sin kollega). Goda sidan har en hel del specialförmågor, visserligen en del saker som kan nå ulvarna (paket från brevbäraren och en spionrad) och därmed gynna dem. Men det finns även ett tvillingpar på goda sidan vilket jag ändå tänker är en fördel: två goda som redan innan DL1 känner till varandra.

Svårt. Men jag tänker nog att jag iaf just nu kommer utgå från att det är 4 onda tills att motsatsen är bevisad.

Lite frågor/funderingar till LL (@Madalitso & @Derring-Do):
- Den lösmynte spionen dräller varje natt en rad till ulvarna. Jag antar att detta även gäller natt 1, stämmer det?
- Säg att ulvarna skulle käka ledarvargen, kommer det stå med i spioninfon vem de försökt käka? Dvs ledarvargens identitet röjs (detta har varit uppe för diskussion en gång tidigare om jag minns rätt, så tänker att det kan vara bra att alla vet vad som sas gäller redan nu :))
- Om borgmästarens utslagsröst utnyttjas, står det något i spioninfon om det då? Alltså att det inte blev lottning.
- Om fårulven glömmer att rösta i lyan, räknas rösten i tråden då eller räknas det som missad röstning? Och om det räknas som missad röstning, vad blir "påföljden" (om det ens blir någon)?
- Det kanske är underförstått, men i så fall har jag missat det så jag frågar ändå: finns det någon regel om att döda spelares teorier tex ska vara i OT färg för att enklare kunna skilja på döda och levande spelares teorier?
- Den lösmynte spionen dräller varje natt en rad till ulvarna. Jag antar att detta även gäller natt 1, stämmer det?
Ja
- Säg att ulvarna skulle käka ledarvargen, kommer det stå med i spioninfon vem de försökt käka? Dvs ledarvargens identitet röjs (detta har varit uppe för diskussion en gång tidigare om jag minns rätt, så tänker att det kan vara bra att alla vet vad som sas gäller redan nu :))
Spioninfon innehåller val andra spelare gjort, inte annan info, t.ex. lottningar. Dvs att spioninfon kommer innehålla en rad om ulvarnas käkval. Huruvida detta röjer ledarvargens identitet beror ju helt på leken och dess spelare, finns trots allt ingen regel om att ulvar inte får käka varandra.
- Om borgmästarens utslagsröst utnyttjas, står det något i spioninfon om det då? Alltså att det inte blev lottning.
Se ovan. Utslagsrösten är en passiv förmåga och inget aktivt val borgmästaren gör, och syns därför inte i spioninfon.
- Om fårulven glömmer att rösta i lyan, räknas rösten i tråden då eller räknas det som missad röstning? Och om det räknas som missad röstning, vad blir "påföljden" (om det ens blir någon)?
Om fårulven glömmer rösta i lyan räknas det som att denne inte lagt någon röst. Varning/straff för missad röstning sker dock bara om den missar att rösta i tråden, oavsett om den röstar i lyan eller ej (straffet för att bara missa röst i lyan är att den inte har en giltig röst den lynchen).
- Det kanske är underförstått, men i så fall har jag missat det så jag frågar ändå: finns det någon regel om att döda spelares teorier tex ska vara i OT färg för att enklare kunna skilja på döda och levande spelares teorier?
Döda spelare ska INTE teoria i OT färg. OT färg är enbart för LL och OT inlägg. Teoriinlägg är lekinlägg oavsett om spelaren är död eller levande och ska skrivas i normal färg.
 
Dock är min röst lika ”giltig ” oavsett vilken låt det gäller egentligen. Vad tänker du om mitt resonemang så sett?
Ja, det var ju min röst som var musik-baserad.

Jag kan se vart du kommer ifrån, speciellt med (bristen av) innehållet i leken hittills. Det jag känner att jag vill invända mot, förutom att jag vet min roll och att din teori därför inte stämmer, är att @Kilauea 's inlägg var i OT-färg, hade det inte varit det så hade jag haft lättare att köpa din röst där. Tillägger att jag inte har någon aning om vilken sida Kilauea står på, men just det inlägget ser jag inte som skumt.
Samtidigt förstår jag att du behöver rösta tidigt och greppar halmstrån.
 
Ja, det var ju min röst som var musik-baserad.

Jag kan se vart du kommer ifrån, speciellt med (bristen av) innehållet i leken hittills. Det jag känner att jag vill invända mot, förutom att jag vet min roll och att din teori därför inte stämmer, är att @Kilauea 's inlägg var i OT-färg, hade det inte varit det så hade jag haft lättare att köpa din röst där. Tillägger att jag inte har någon aning om vilken sida Kilauea står på, men just det inlägget ser jag inte som skumt.
Samtidigt förstår jag att du behöver rösta tidigt och greppar halmstrån.
Jag erkänner mig skyldig till att lägga en tidig röst 🤗
Trodde ocksåjag skulle lägga första rösten 😅
 
- Den lösmynte spionen dräller varje natt en rad till ulvarna. Jag antar att detta även gäller natt 1, stämmer det?
Ja
- Säg att ulvarna skulle käka ledarvargen, kommer det stå med i spioninfon vem de försökt käka? Dvs ledarvargens identitet röjs (detta har varit uppe för diskussion en gång tidigare om jag minns rätt, så tänker att det kan vara bra att alla vet vad som sas gäller redan nu :))
Spioninfon innehåller val andra spelare gjort, inte annan info, t.ex. lottningar. Dvs att spioninfon kommer innehålla en rad om ulvarnas käkval. Huruvida detta röjer ledarvargens identitet beror ju helt på leken och dess spelare, finns trots allt ingen regel om att ulvar inte får käka varandra.
- Om borgmästarens utslagsröst utnyttjas, står det något i spioninfon om det då? Alltså att det inte blev lottning.
Se ovan. Utslagsrösten är en passiv förmåga och inget aktivt val borgmästaren gör, och syns därför inte i spioninfon.
- Om fårulven glömmer att rösta i lyan, räknas rösten i tråden då eller räknas det som missad röstning? Och om det räknas som missad röstning, vad blir "påföljden" (om det ens blir någon)?
Om fårulven glömmer rösta i lyan räknas det som att denne inte lagt någon röst. Varning/straff för missad röstning sker dock bara om den missar att rösta i tråden, oavsett om den röstar i lyan eller ej (straffet för att bara missa röst i lyan är att den inte har en giltig röst den lynchen).
- Det kanske är underförstått, men i så fall har jag missat det så jag frågar ändå: finns det någon regel om att döda spelares teorier tex ska vara i OT färg för att enklare kunna skilja på döda och levande spelares teorier?
Döda spelare ska INTE teoria i OT färg. OT färg är enbart för LL och OT inlägg. Teoriinlägg är lekinlägg oavsett om spelaren är död eller levande och ska skrivas i normal färg.
Tack för svar :)

Så om du är ledarvargen och Derring-Do är en av ulvarna och de väljer dig som käk, står det då "Ulvarna käkar Madalitso" i spioninfon?

För grejen är ju att om någon får spioninfo med raden "Ulvarna käkar Madalitso" och i trådens uppdatering står det "Derring-Do var ulv" är det ju ganska enkelt att lägga ihop 1+1. Men det kommer alltså visas eftersom det är ett aktivt val som gjorts av ulvarna?
 
Tack för svar :)

Så om du är ledarvargen och Derring-Do är en av ulvarna och de väljer dig som käk, står det då "Ulvarna käkar Madalitso" i spioninfon?

För grejen är ju att om någon får spioninfo med raden "Ulvarna käkar Madalitso" och i trådens uppdatering står det "Derring-Do var ulv" är det ju ganska enkelt att lägga ihop 1+1. Men det kommer alltså visas eftersom det är ett aktivt val som gjorts av ulvarna?
Ja. Men kom ihåg att det kan hända saker i det dolda och att ens om någon får den spioninfon och då inser att jag är ledarvargen är det ju inte mer röjande än svaret på en sia, och precis som siaren så får spionen inte gå ut och säga "Madalitso är ledarvargen för ulvarna försökte käka henne inatt", det hade varit grovt brott mot hintförbud.
 
Alltså, jag behöver egentligen också rösta för att inte riskera att missa röstningen ikväll (jag har sovit typ 3h inatt så kan liksom inte utesluta att jag somnar tidigt 😅). Men det har inte hänt så mycket och jag vill helst inte rösta på någon av de som varit aktiva, samtidigt vill jag inte heller rösta på de som inte hunnit skriva något pga känns också oschysst.

Den enda tanken jag hade var att @Kilauea har bytt namn och det är ju bara ulvarna som vill gömma sig bakom en fasad/framstå som någon de egentligen inte är… men den tanken är så tunn att jag inte vill använda den för en andraröst i DL1 (knappt i DL 2 eller 3 heller för den delen 😅).
Med det inte sagt att jag vet något om hennes (eller någon annans) roll.
 
Tack för svar :)

Så om du är ledarvargen och Derring-Do är en av ulvarna och de väljer dig som käk, står det då "Ulvarna käkar Madalitso" i spioninfon?

För grejen är ju att om någon får spioninfo med raden "Ulvarna käkar Madalitso" och i trådens uppdatering står det "Derring-Do var ulv" är det ju ganska enkelt att lägga ihop 1+1. Men det kommer alltså visas eftersom det är ett aktivt val som gjorts av ulvarna?

Det är ju det sånt som gör spionrollen så kraftfull.
 
Alltså, jag behöver egentligen också rösta för att inte riskera att missa röstningen ikväll (jag har sovit typ 3h inatt så kan liksom inte utesluta att jag somnar tidigt 😅). Men det har inte hänt så mycket och jag vill helst inte rösta på någon av de som varit aktiva, samtidigt vill jag inte heller rösta på de som inte hunnit skriva något pga känns också oschysst.

Den enda tanken jag hade var att @Kilauea har bytt namn och det är ju bara ulvarna som vill gömma sig bakom en fasad/framstå som någon de egentligen inte är… men den tanken är så tunn att jag inte vill använda den för en andraröst i DL1 (knappt i DL 2 eller 3 heller för den delen 😅).
Med det inte sagt att jag vet något om hennes (eller någon annans) roll.
Namnet byttes innan rollerna lottades 🤷‍♀️även om det kommer vara förvirrande
 
Jag hade velat att alla som inte hittat hit hittade leken. Särskilt @Niyama för hon brukar både vara skarpsynt och skum…. Kan ju spontant tycka att det redan är skumt med henne eftersom hon initierade leken mer eller mindre men inte varit inne…

Sen tycker jag att även om heffaklumpen teoriar lite najs får jag känslan av att hon är lite ängslig när hon frågar om vad spionen ser ifall ulvers råkar käka sin ledarvarg…tycker dessutom att det är underligt att lyfta ett namnbyte som skett innan leken lottades som en teori om än väldigt flyktigt.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 013
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 438
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 201
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 772
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp