Coat King!

E

emci

Är det nån som testat den där mirakelkammen Coat King eller Kingcoat som vissa kallar den! Det ska vara en kam som tar underullen mycket bra. Eftersom den är ganska dyr så tänkte jag först höra om det är nån som testat den.
Så här ser den ut, dock finns den i olika bredder:
108311.jpg
 
Har något liknande, men den är nog dubbelt så bred som den på bilden och inte fullt så krökta blad, väldigt vass. Påminner lite om "mirakelkammen" jag använder till hästarna när de fäller. (Har du skaffat en sån förresten?)

Man får akta sig bara så den inte tar alltför bra, den jag har skär enbart genom ev. tovor och underull, lämnar täckhåren intakta. Tovor rensar man upp ganska snabt, men man får ta en liten bit i taget. Jag har testat med "hästkammen" också, när vår gamla leonberger fällde, men den skär av för mycket av pälsen som man vill behålla.
 
Den funkar bra för det mesta. Man får vara noga med att följa hårens riktning bara, för annars skär man av håren istället för att rensa bort underullen.

Försök att få låna och prova en på din hund så att du ser om den funkar för dig.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 028
Senast: DeCloe
·
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 835
Senast: Migo
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 149
Senast: lilstar
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 546
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp