Bukefalos 28 år!

Corona i stallet - Ulvlek

Givmilda Gitt - Eller givmild och givmild hon har en rik pappa och vill vara vän med alla men hon har inte riktig koll på vad folk egentligen vill ha. Brevbärare – får 3 paket att dela ut, tar de slut så är de slut. Gör sitt val innan dagDL och de delas ut vid natt DL före käk. Paketen innehåller sia, spioninfo och förhäxning (rösten räknas inte)
@qitis
@Niyama
@cirkus
@LenaH
@hemlig
Förhäxningen, slår direkt på den som får paketet. Övriga kan sparas.


Varsågoda
 
Tack:up: jag hade hunnit kolla det själv nu och tja kanske så kan förhäxning slagit till i DL2. Köper det iom att det blev så orimligt resultat faktiskt
Det har snurrat runt i skallen rejält på mig själv angående DL 2
Frågan är ju vem som fick paketet och varför den valde vem som skulle förhäxad
Vet den förhäxade tex om att den är förhäxad ? Ska kolla det också om det finns beskrivet dock.
 
Tack:up: jag hade hunnit kolla det själv nu och tja kanske så kan förhäxning slagit till i DL2. Köper det iom att det blev så orimligt resultat faktiskt
Det har snurrat runt i skallen rejält på mig själv angående DL 2
Frågan är ju vem som fick paketet och varför den valde vem som skulle förhäxad
Vet den förhäxade tex om att den är förhäxad ? Ska kolla det också om det finns beskrivet dock.
Jag tolkar det som om revbäraren är den som gör förhäxningen, Men det är bäst att @Lobelia svarar.

Behöver ju inte varit någon förhäxning men det paketet känns minst risky av brevbäraren att skicka första dagen, känns orimligt att den inte skickat paket alls.
 
Jag vet att du skrivit om det tidigare.
måste fråga @Lobelia dock om ett paket verkligen kom iväg till mottagare då brevis ju blev käk första natten?
Tycker det inte klarlagts faktiskt från säker källa än att så skett ? Eller om det är möjligt kanske jag ska fråga Vi lär inte få veta från LL om ett paket verkligen skickades. Klart är att brevis bara hade tre paket. Och när de var slut så var de slut.
Sedan har jag en allmän fundering till och det är att ulvarna vet ju vem de försökte käka då de bommade och ängeln vet. Ingen annan spioninfo finns ute i leken angående det. ( det enda goda lyan kan skicka är ju raden vem de röstade på )
Teoretiskt kan ett brev ha kommit fram om det skickats får ni själv komma fram till.
 
Frågar @Lobelia.
Hur funkar det med paketet förhäxning ?
skickar brevis det till någon som sedan förhäxar någon?
Eller är det brevis själv som förhäxar (det känns inte troligt tycker jag spontant men vill veta )
Och vet i så fall den förhäxade om att den är förhäxad ?
 
Men
Om du och cirkus är goda, och om fårulven måste ha röstat på hemlig, då är LenaH fårulv. Nu ska jag åka skidor!
Alltså du teoriar ju inte hela vägen?

Du framför din tes som om det är den enda möjliga men så är det ju inte.

Du kvalar in på rollen lika bra som jag och ev nån annan så jag tycker det är lite fult att helt bortse från det och för mig blir det bara ännu tydligare ulvspel när du låtsas som att din teori är den enda möjliga...
 
Röstlista
15:23 glömmerallt röstar på hemlig
15:26 Niyama röstar på LenaH
15:52 cirkus röstar på hemlig
17:02 Qitis röstar på LenaH

hemlig 2
LenaH 2
 
Ja men de får ju inte skicka spioninfo eller nåt.

Det räcker nog gott med den infon som finns.
I allafall för att lyncha nästa ulv.

Hur kommer det sig att du inte röstar på hemlig idag förresten?
Igår var hon upp till lynch med blev oförklarigt kvar? Du tror inte att lyan har gjort sitt yttersta för att ha henne kvar?
 
Nu tänker jag högt här
Heffaklumpen var brevis.
jag själv röstade på henne i DL1 (så om hon ville förhäxa någon om det är brevis själv som ordnar det med paketet förhäxning så borde det väl varit jag som vart förhäxad ?)
Då vill jag påstå att i så fall vet inte den förhäxade om att den är förhäxad
 
Men

Alltså du teoriar ju inte hela vägen?

Du framför din tes som om det är den enda möjliga men så är det ju inte.

Du kvalar in på rollen lika bra som jag och ev nån annan så jag tycker det är lite fult att helt bortse från det och för mig blir det bara ännu tydligare ulvspel när du låtsas som att din teori är den enda möjliga...

Jag tycker att lyan har outat sig rejält faktiskt!
Det är nästan märkligt att de inte ens låtsas lyssna ;)
 
Nu tänker jag högt här
Heffaklumpen var brevis.
jag själv röstade på henne i DL1 (så om hon ville förhäxa någon om det är brevis själv som ordnar det med paketet förhäxning så borde det väl varit jag som vart förhäxad ?)
Då vill jag påstå att i så fall vet inte den förhäxade om att den är förhäxad

Spelar roll - nu ska vi ha ut en ulv!

hemlig blev räddad av hela sin lya så röstar du inte på henne idag är du ulv :D :D :D
 
Spelar roll - nu ska vi ha ut en ulv!

hemlig blev räddad av hela sin lya så röstar du inte på henne idag är du ulv :D :D :D
Är det så angeläget att få ut just hemlig idag så kan jag tänka mig att ändra rösten
Jag vidhåller att få ut fårulven borde vara viktigare men men
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 816
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 162
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 785
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 515
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp