Corona i stallet - Ulvlek

Har nu gått igenom Pegasus 8 inlägg i tråden och de flesta är OT relaterade utom de två sista. Tonen är möjligen i vassaste laget till och med för att vara @Pegasus63

Det kan ju vara så att Pegasus fått ”order” av lyan att ligga lite lågt och därav dessa något halvfrustrerade inlägg 🤔
 
Nån gång måste väl vi goda ha rätt, tänker jag? Och lyckas rösta på en ond. Men om de onda alibi-röstat på varandra så var ju risken otroligt stor att det skulle gå till lottning, det hade räckt med att en god lagt en randomröst på ond och så hade den onda plötsligt 2 rösten och hoppsan där var risken för lottning och att åka ut.
Så du tänker att onda alibiröstat på varandra igår alltså :idea:
så vad tänker du om LenaH då som ju bevisligen la en andraröst på Pegasus igår innan hon ändrade till mig ?
och en notering får du hos mig för att du skriver ”nån gång måste vi goda ha rätt”
Godförklaring av sig själv ordentligt.
du hamnar raskt i skum-facket.
 
Fast. Väldigt sent? Kl 21.18 enligt röstlistan ? Var tvungen att gå tillbaka och kolla. Fick känslan att du lagt rösten typ nån minut innan Dl då du skrev som du skrev men 12 minuter innan är väl inte väldigt sent (ur ett ulvleksperspektiv) (( iaf inte väldigt sent ur mitt eget perspektiv. Och det kanske är bara jag som tycker väldigt sent är typ på minuten eller nån minut innan DL :o)) och tror nog inte bara ulvar är inne såpass innan dl för att kolla hur det går?
Med tanke på att jag röstade i sist och i stort sett alla röstade tidigt med hänvisning till att de inte skulle komma in i leken igen så kändes det sent för en fårulv att vänta in min röst för att följa den.
 
Så du tänker att onda alibiröstat på varandra igår alltså :idea:
så vad tänker du om LenaH då som ju bevisligen la en andraröst på Pegasus igår innan hon ändrade till mig ?
och en notering får du hos mig för att du skriver ”nån gång måste vi goda ha rätt”
Godförklaring av sig själv ordentligt.
du hamnar raskt i skum-facket.
Den meningen reagerade även jag på. Kanske speciellt med tanke på att det var just @Elo som skrev så 🤔
 
Så du tänker att onda alibiröstat på varandra igår alltså :idea:
så vad tänker du om LenaH då som ju bevisligen la en andraröst på Pegasus igår innan hon ändrade till mig ?
och en notering får du hos mig för att du skriver ”nån gång måste vi goda ha rätt”
Godförklaring av sig själv ordentligt.
du hamnar raskt i skum-facket.

Nej nu missförstår du (med flit?)

Om de onda alibiröstat så bör de onda vara (bland) de sista som röstat för att undvika att råka vara orsaken till att en av de egna åkt ut, iom att röstningen var så spridd.
 
Nej nu missförstår du (med flit?)

Om de onda alibiröstat så bör de onda vara (bland) de sista som röstat för att undvika att råka vara orsaken till att en av de egna åkt ut, iom att röstningen var så spridd.
Du tänker att onda kan ha röstat på andra onda i denna leken? Eller hur menar du med alibi?
 
Så du tänker att onda alibiröstat på varandra igår alltså :idea:
så vad tänker du om LenaH då som ju bevisligen la en andraröst på Pegasus igår innan hon ändrade till mig ?
och en notering får du hos mig för att du skriver ”nån gång måste vi goda ha rätt”
Godförklaring av sig själv ordentligt.
du hamnar raskt i skum-facket.

Den meningen reagerade även jag på. Kanske speciellt med tanke på att det var just @Elo som skrev så 🤔

Då får ni nog gå tillbaka och läsa bättre. Jag har gjort precis samma grej i alla lekar.
 
Nej nu missförstår du (med flit?)

Om de onda alibiröstat så bör de onda vara (bland) de sista som röstat för att undvika att råka vara orsaken till att en av de egna åkt ut, iom att röstningen var så spridd.
Fördet första så den risken är det en hel del som tar när de är onda och dessutom så finns det en fårulv i leken.
 
Nej nu missförstår du (med flit?)

Om de onda alibiröstat så bör de onda vara (bland) de sista som röstat för att undvika att råka vara orsaken till att en av de egna åkt ut, iom att röstningen var så spridd.
Nej jag missförstod inte ”med flit”.
jag reagerade på att du tydligt ville godförklara dig själv och endast ville trycka på att onda ska ha alibiröstat i gårdagens lynch
 
Nej. Jag tänker tvärt om. Se mitt långa inlägg ovan. OM de hade alibiröstat så hade det räckt med en randomröst på samma namn, av en god, för att låta det gå till lottning. Och det tror jag inte att de hade velat chansa på så här tidigt i leken.
Det framkom inte i ditt första inlägg faktiskt
 
Precis som nån annan skrev så har jag sovit i soffan :o.
Har med grusiga ögon försökt läsa igenom det ni skrivit sen jag var inne sist. Det var ett par sidor.

Noterar att cirkus2 går hårt åt Pegasus63, vet hon nåt vi andra inte vet? De torde inte vara i lyan tillsammans i alla fall, för vågat att lägga första rösten där. Om det inte är fårulven som röstar där synligt, men med risken att folk följer känns det som ett farligt spel för lyan.
Först reagerar hon även på att snurrfian la sin röst på goda cirkus1. Alltså, det var en förstadagsröst och därför tycker jag inte det var så märkvärdigt.

Karamelldrottningen reagerar på Elo. Ett sätt att ge varandra alibi? Det kändes absolut som en godförklaring av Elo själv, men vissa lekar så stämmer det ju när goda skriver så.
Tror även det var q som reagerade på det nu.

Snurrfian röstade på cirkus1. Tror inte hon är fårulven för jag tror inte den vill rösta på samma dolt som i tråden i och med att goda lyan får spioninfo. Inte sagt att hon inte kan vara vanlig ulv dock.
 
Tidpunkten för min röst har bara med min lektid att göra, igår var jag inte online från "Hej" tills jag dök upp igen. 🙂
 
Alltså jag blir inte klok på denna leken faktiskt. @cikus säkerhet är både lite fascinerande och något skrämmande.
Störande att det är samma person som jag alltid blir osäker på så även i denna lek.
Tänker att antingen har @Pegasus63 en specialroll eller är ond helt enkelt.

Nej jag går inte efter någon sannolikhetslära eller vad det nu heter. Vissa får helt enkelt mest bara femmor medan andra får hela tärningens sidor.

Min samlade bedömning är att Pegasus lutar starkt mot att vara ond i denna leken. Kanske är det mer en känsla än något rent konkret.
 
Det framkom inte i ditt första inlägg faktiskt

Sant, det utvecklades i det andra inlägget:
Nån gång måste väl vi goda ha rätt, tänker jag? Och lyckas rösta på en ond. Men om de onda alibi-röstat på varandra så var ju risken otroligt stor att det skulle gå till lottning, det hade räckt med att en god lagt en randomröst på ond och så hade den onda plötsligt 2 rösten och hoppsan där var risken för lottning och att åka ut.

Alternativt så skulle ovan kunna vara sant fast ulvarna röstade typ sist (för att kunna se att en röst på varje + styrseln av fårulven skulle få bestämma utfallet. I så fall är det LenaH, Snurris och Hemlig som hamnar bland de sista (sen kommer 2 goda som vi vet om)

Där tar jag upp två alternativ, antingen alibiröster- som osäkert kort om de inte varit de sista att rösta eller röster på goda.

Självklart kan en blandning av alibi-röster och röster på goda också förekommit.
 
Nej. Jag tänker tvärt om. Se mitt långa inlägg ovan. OM de hade alibiröstat så hade det räckt med en randomröst på samma namn, av en god, för att låta det gå till lottning. Och det tror jag inte att de hade velat chansa på så här tidigt i leken.
Ok så egentligen tänker vi lika alltså ?
 
Morrn😊 vi verkar vara flera sömntutor här...

Men hon kan väl mycket väl vara fårulv med röst på samma i lek som i PM och sen blev det lottning.
Jo, men då avslöjade hon sig för goda lyan?
Ganska olikt LenaH egentligen att inte vilja avgöra i DL1. Jag har ju i min nya skepnad också misstankar mot Pegasus och den tanken som LenaH luftade - många lekar och god hela tiden, borde vara på tiden att han är ulv. Dessutom tycker jag normalt sett att han är ganska lättläst när han är god - inte lika tydlig nu. Sen tänker jag lite på att LenaH kanske är ulv med honom ändå men inte ville kasta bort en kollega så snabbt såvida inte fårulven avgjorde med en röst på cirkus1 (ganska trolig tanke)

Hur menar du med tanken om att följare funnits så hade det antagligen blivit lottning? Och i så fall mellan vilka?
Mellan den som fårulven röstat på och den följare följt. Typ.
Utifrån vem som lynchades så kanske det skulle gå att lista ut nånting om fårulv eller följare tänkte jag.

Hur kommer det sig att du la en uddaröst?
Fårulven är ju najs att lokalisera om man kan, men följare? En god utan info?
Ett tillägg till mina tankar ovan är dock att ulvarna kunde ju inte veta (liksom ingen annan i leken ) att följaren inte visste sin roll innan DL? Så kanske får revidera min tanke om att de inte la upp det till lottning ändå:idea:
Men å andra sidan ännu mer risky spelat av lyan då att inte se till att en god iaf hade två röster för det är ju uppenbart att även ulvar hade en röst på sig i gårdagens lynch?
nä landar ännu starkare i min tanke att fårulven såg till att säkerställa att en god (tillägg cirkus 1 var ju bevisat god ) hade två röster ifall följaren skulle följa någon som röstat på en ond.
Nej det var jag som drog den slutsatsen att det är korkat att teoria om man får röster på sig pga det hellre än en OT röst.

Jag får alldeles strax gäster så jag kommer rösta nu. Jag har inte haft jättemycket tid idag och det jag ändå har reflekterat över är dels Snurrfians röst på c1 igår och ffa Pega som C1 röstade på. Jag tycker att Pega har varit lättplacerad som god, men i denna lek, not so much. Jag har reagerat på Snurrfian också och hennes röst på bevisligen goda cirkus1, ffa på motiveringen som skaver men idag får det bli såhär

cirkus röstar på Pegasus
Med tanke på att jag röstade i sist och i stort sett alla röstade tidigt med hänvisning till att de inte skulle komma in i leken igen så kändes det sent för en fårulv att vänta in min röst för att följa den.
Nu är citaten i oordning. Men lyckad inte flytta dem.
Q o snurris. Känns som att fårulven avgjorde, men skaver kanske lite att snurris röst kom så sent. Å andra sidan måste inte fåret varit aktivt med att skriva i leken...

Cirkus 2
Tycker hon kommer med relevanta funderingar kring lena och pega. Håller med om att det känns som att peganhar.en annan ton denna leken. Cirkus valde mellan dessa två idag verkar det som. Jag väljer att följa henne.

Blacksmithfarm röstar på Pegasus63
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 724
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 609
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 458
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 044
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp