Corona i stallet - Ulvlek

Utifrån vem som lynchades så kanske det skulle gå att lista ut nånting om fårulv eller följare tänkte jag.

Hur kommer det sig att du la en uddaröst?
aha så långt var jag med tänkte mer om du hade kommeit fram till något.

Det var inga röster lagda än så det var inte så mycket att välja på :p (sen han jbsf rösta medan jag funderade ut vad sjutton jag skulle rösta på.)
 
DL 1 21.30
18:35 Blacksmithfarm röstar på hemlig
18:37 glömmerallt röstar på bollen__
19:30 Pegasus63 röstar på Blacksmithfarm
20.02 qitis röstar på Heffaklumpen
20.05 Niyama röstar på Snurrfian
20.19 Elo röstar på karamelldrottningen
20.21 karamelldrottningen röstar på Elo
20.34 Heffaklumpen röstar på LenaH
20.46 Cirkus1 röstar på Pegasus63
20.48 hemlig röstar på glömmerallt
21.18 LenaH röstar på Pegasus63
21.18 snurrfian röstar på cirkus1
21.28 LenaH ändrar röst till qitis

(bollen) cirkus 2 missar att rösta

cirkus 1 lynchas besserwisser
Heffaklumpen käkas brevbärare
Lite tankar från mig då så här långt i leken

Dl1 är lite svår att utläsa något från då den blev som den blev.
Lite i kontrast till flertalet lekar sista tiden då det varit flera som fått många röster på sig i dl 1.
@karamelldrottningen reflekterade över att alla utom en @Niyama fick en röst på sig igår och jag tycker det är en intressant reflektion. Men vad det kan betyda vet jag inte riktigt. Att onda inte vågade rösta på en god Niyama för hon är jobbig att få emot sig eller om hon själv är ond och därför inte fick någon röst? Är iaf två tankar jag har om det

bollen röstade inte och hade ju verkligen ett legitimt skäl för det :heart men blir svårt att placera cirkus 2 som tagit över rollen pga det.
Det har också dividerats om huruvida fårulven varit inblandad i att cirkus 1 åkte.
jag själv personligen tyckte att det var självklart att fårulven bidrog till att cirkus 1åkte efter LL skrivit att följaren inte blivit varse sin roll/förmåga innan lynchen
Jag tyckte det ”förenklade ” i vad man ska tro /anta vad som hände i DL 1.
Jag ser att flera reflekterat över om ulvarna skulle lagt upp det så att alla fick en röst var i Dl1 och lotten fick avgöra? Eller ja det är väl @cirkus 2 mest som funderar kring det kanske iom att hon fick en röst på sig som cirkus1 av
Jag tycker att det vore extremt våghalsigt om ulvarna skulle låta lotten avgöra (att alla hade en röst var även dolda röster inkluderade ) så jag tänker att fårulven torde lagt sin dolda röst på cirkus1 helt enkelt och utan pardon sett till att hon åkte.
snurrfian kan vara ond för det men tror inte på henne som fårulv just nu pga det jag skrev innan

@LenaH är på tapeten iom sin röständring igår från Pegasus63 till mig (:cautious:) håller med om att det är olikt LenaH att inte vilja avgöra men å andra sidan så Dl1 är Dl1.

Tycker också att @glömmerallt hade en intressant reflektion att den som röstade på LenaH blev käk inatt

typ så långt jag hunnit tänka så här långt
 
Råkade somna efter att ha kommit in från stallet så känner mig helt groggig i huvudet just nu.
Men konstaterar att.
LenaH har fattat något.
Niyama får aldrig någon röst oavsett roll på sig DL 1
Jag får alltid någon röst oavsett roll på DL 1
Pegasus ska tydligen vara ond då han varit god för länge.
qitis kommer med mycket inputs oavsett roll.
Cirkus är på hugget som vanligt.
 
Så du tyckte att en enkel teori var bättre att rösta på än rent OT? Det ska jag i så fall ha i gott minne att det är korkat att teoria. Jag tycker att det där enkel-resonemanget är typiskt ulvigt jag.

För övrigt så är jag fortfarande inne på att Pega är en trolig ulv inte minst med avseende på att nån jävla gång måste ju han vara ulv.
Skrev jag verkligen att det är korkat att skriva en teori? Nej jag skrev att det kändes som en märklig teori och allvarligt, jag fattar att du är sur över att du åkte igår men utifrån min röst hade vem som helst kunnat åkt, den som du möjligtvis ska sura över är @LenaH som är betydligt mer skyldig till att du åkte eftersom hon ändrade sig från att rösta ut en annan.
 
Lite tankar från mig då så här långt i leken

Dl1 är lite svår att utläsa något från då den blev som den blev.
Lite i kontrast till flertalet lekar sista tiden då det varit flera som fått många röster på sig i dl 1.
@karamelldrottningen reflekterade över att alla utom en @Niyama fick en röst på sig igår och jag tycker det är en intressant reflektion. Men vad det kan betyda vet jag inte riktigt. Att onda inte vågade rösta på en god Niyama för hon är jobbig att få emot sig eller om hon själv är ond och därför inte fick någon röst? Är iaf två tankar jag har om det

bollen röstade inte och hade ju verkligen ett legitimt skäl för det :heart men blir svårt att placera cirkus 2 som tagit över rollen pga det.
Det har också dividerats om huruvida fårulven varit inblandad i att cirkus 1 åkte.
jag själv personligen tyckte att det var självklart att fårulven bidrog till att cirkus 1åkte efter LL skrivit att följaren inte blivit varse sin roll/förmåga innan lynchen
Jag tyckte det ”förenklade ” i vad man ska tro /anta vad som hände i DL 1.
Jag ser att flera reflekterat över om ulvarna skulle lagt upp det så att alla fick en röst var i Dl1 och lotten fick avgöra? Eller ja det är väl @cirkus 2 mest som funderar kring det kanske iom att hon fick en röst på sig som cirkus1 av
Jag tycker att det vore extremt våghalsigt om ulvarna skulle låta lotten avgöra (att alla hade en röst var även dolda röster inkluderade ) så jag tänker att fårulven torde lagt sin dolda röst på cirkus1 helt enkelt och utan pardon sett till att hon åkte.
snurrfian kan vara ond för det men tror inte på henne som fårulv just nu pga det jag skrev innan

@LenaH är på tapeten iom sin röständring igår från Pegasus63 till mig (:cautious:) håller med om att det är olikt LenaH att inte vilja avgöra men å andra sidan så Dl1 är Dl1.

Tycker också att @glömmerallt hade en intressant reflektion att den som röstade på LenaH blev käk inatt

typ så långt jag hunnit tänka så här långt
Ett tillägg till mina tankar ovan är dock att ulvarna kunde ju inte veta (liksom ingen annan i leken ) att följaren inte visste sin roll innan DL? Så kanske får revidera min tanke om att de inte la upp det till lottning ändå:idea:
Men å andra sidan ännu mer risky spelat av lyan då att inte se till att en god iaf hade två röster för det är ju uppenbart att även ulvar hade en röst på sig i gårdagens lynch?
nä landar ännu starkare i min tanke att fårulven såg till att säkerställa att en god (tillägg cirkus 1 var ju bevisat god ) hade två röster ifall följaren skulle följa någon som röstat på en ond.
 
Fast i DL1 - vad har du för förväntningar? Det var ju typ mest OT röster. Tycker du att detta gör Elo skum eller?
Jag tycker att det är något att fundera över, det kan vara bop utan att läsa igenom allt och det kan vara något skumt att inte reflektera över vad @Niyama skrev om det nu är det man utgick ifrån i sin röst.
 
Råkade somna efter att ha kommit in från stallet så känner mig helt groggig i huvudet just nu.
Men konstaterar att.
LenaH har fattat något.
Niyama får aldrig någon röst oavsett roll på sig DL 1
Jag får alltid någon röst oavsett roll på DL 1
Pegasus ska tydligen vara ond då han varit god för länge.
qitis kommer med mycket inputs oavsett roll.
Cirkus är på hugget som vanligt.
Det stämmer på mig iaf ! Bra reflektion :D
 
Ett tillägg till mina tankar ovan är dock att ulvarna kunde ju inte veta (liksom ingen annan i leken ) att följaren inte visste sin roll innan DL? Så kanske får revidera min tanke om att de inte la upp det till lottning ändå:idea:
Men å andra sidan ännu mer risky spelat av lyan då att inte se till att en god iaf hade två röster för det är ju uppenbart att även ulvar hade en röst på sig i gårdagens lynch?
nä landar ännu starkare i min tanke att fårulven såg till att säkerställa att en god (tillägg cirkus 1 var ju bevisat god ) hade två röster ifall följaren skulle följa någon som röstat på en ond.
Med tanke på att min röst på cirkus kom väldigt sent i leken känns det som om det antingen var en ulv som hängde i leken för att ha koll, eller så var det lotten som avgjorde eftersom ingen visste att följare inte var i gång och man kanske hoppades på att hålls sig dolda för en eventuell god lya.
 
Med tanke på att min röst på cirkus kom väldigt sent i leken känns det som om det antingen var en ulv som hängde i leken för att ha koll, eller så var det lotten som avgjorde eftersom ingen visste att följare inte var i gång och man kanske hoppades på att hålls sig dolda för en eventuell god lya.
Du har en poäng tycker jag!
goda lyan har ju faktiskt en stor kraft i denna leken insåg jag iom att de för rösta dolt och det räknas i leken. Och får full spioninfo dessutom så givetvis kan ulvarna velat hålla sig dolda för en eventuell god lya. Samtidigt tror jag ju inte att de skulle uppskatta en god cirkus 1 i goda lyan pga just detta - så kanske inte troligt att de faktiskt aktivt såg till att cirkus 1 åkte ändå ?
Gah. Tänker runt i cirklar så jag blir snurrig nu @Snurrfian O_o
 
Du har en poäng tycker jag!
goda lyan har ju faktiskt en stor kraft i denna leken insåg jag iom att de för rösta dolt och det räknas i leken. Och får full spioninfo dessutom så givetvis kan ulvarna velat hålla sig dolda för en eventuell god lya. Samtidigt tror jag ju inte att de skulle uppskatta en god cirkus 1 i goda lyan pga just detta - så kanske inte troligt att de faktiskt aktivt såg till att cirkus 1 åkte ändå ?
Gah. Tänker runt i cirklar så jag blir snurrig nu @Snurrfian O_o
Välkommen till min snurriga värld! ;)
 
Med tanke på att min röst på cirkus kom väldigt sent i leken känns det som om det antingen var en ulv som hängde i leken för att ha koll, eller så var det lotten som avgjorde eftersom ingen visste att följare inte var i gång och man kanske hoppades på att hålls sig dolda för en eventuell god lya.
Fast. Väldigt sent? Kl 21.18 enligt röstlistan ? Var tvungen att gå tillbaka och kolla. Fick känslan att du lagt rösten typ nån minut innan Dl då du skrev som du skrev men 12 minuter innan är väl inte väldigt sent (ur ett ulvleksperspektiv) (( iaf inte väldigt sent ur mitt eget perspektiv. Och det kanske är bara jag som tycker väldigt sent är typ på minuten eller nån minut innan DL :o)) och tror nog inte bara ulvar är inne såpass innan dl för att kolla hur det går?
 
Även om DL1 såg ut att vara en röst på varje så håller jag med flera andra som tänker att onda antagligen använt sig av fårulvens gömda röst för att styra "lotten" mot en god.

Det är svårt att dra slutsatser om DL1, men quitis och Snurrfian är de som röstar på goda (Heffa och Cirkus 1, respektive). Det kan mycket väl vara en indikation på ondhet, kan också vara relativt random. De hamnar nog dock i min 'starkt suspekta, för tillfället' hög.

Tyvärr kan vi ju inte heller dra några slutsatser angående Cirkus 2s roll, utifrån röstningen i DL1 iom att hon var Cirkus 1 då, och bevisligen inte har samma roll. Dock oklart om hon bara bytt roll eller även sida. Cirkus är bra att ha som god (oavsett om hon är 1 eller 2) men fruktansvärt förvillande när hon är ond.

LenaHs växling i röst från Pega till Q kan verka suspekt men kan också vara precis som hon skrev, att hon ville jämna till röstningen (alla får 1 röst på pappret). Dock röstar LenaH ganska sent (bara Snurris röstar efter hennes första röst) så hon borde sett och reagerat på tendensen mycket tidigare.
 
Fast. Väldigt sent? Kl 21.18 enligt röstlistan ? Var tvungen att gå tillbaka och kolla. Fick känslan att du lagt rösten typ nån minut innan Dl då du skrev som du skrev men 12 minuter innan är väl inte väldigt sent (ur ett ulvleksperspektiv) (( iaf inte väldigt sent ur mitt eget perspektiv. Och det kanske är bara jag som tycker väldigt sent är typ på minuten eller nån minut innan DL :o)) och tror nog inte bara ulvar är inne såpass innan dl för att kolla hur det går?
Hon var väl sist med att rösta, bortsett från lenas ändring, det tycker jag är sent oavsett tidpunkt.
 
Även om DL1 såg ut att vara en röst på varje så håller jag med flera andra som tänker att onda antagligen använt sig av fårulvens gömda röst för att styra "lotten" mot en god.

Det är svårt att dra slutsatser om DL1, men quitis och Snurrfian är de som röstar på goda (Heffa och Cirkus 1, respektive). Det kan mycket väl vara en indikation på ondhet, kan också vara relativt random. De hamnar nog dock i min 'starkt suspekta, för tillfället' hög.
Jag tänker nog lite tvärtom att det tlar till deras fördel, med tanke på dels det du skriver i första stycket. Det blir ju alltid fokus på de som röstat på bevisat goda, varför skulle ulvarna vilja ha det fokuset på sig själva?
 
Det är svårt att dra slutsatser om DL1, men quitis och Snurrfian är de som röstar på goda (Heffa och Cirkus 1, respektive). Det kan mycket väl vara en indikation på ondhet, kan också vara relativt random. De hamnar nog dock i min 'starkt suspekta, för tillfället' hög.
Förstår hur du tänker men om du tar med i reflektionen hur det varit i de senaste ulvlekarna att goda oftast ser till att goda åker (det där med sannolikheten du vet ;))
Hur tänker du då?
 
Skrev jag verkligen att det är korkat att skriva en teori? Nej jag skrev att det kändes som en märklig teori och allvarligt, jag fattar att du är sur över att du åkte igår men utifrån min röst hade vem som helst kunnat åkt, den som du möjligtvis ska sura över är @LenaH som är betydligt mer skyldig till att du åkte eftersom hon ändrade sig från att rösta ut en annan.

Nej det var jag som drog den slutsatsen att det är korkat att teoria om man får röster på sig pga det hellre än en OT röst.

Jag får alldeles strax gäster så jag kommer rösta nu. Jag har inte haft jättemycket tid idag och det jag ändå har reflekterat över är dels Snurrfians röst på c1 igår och ffa Pega som C1 röstade på. Jag tycker att Pega har varit lättplacerad som god, men i denna lek, not so much. Jag har reagerat på Snurrfian också och hennes röst på bevisligen goda cirkus1, ffa på motiveringen som skaver men idag får det bli såhär

cirkus röstar på Pegasus
 
Så du tyckte att en enkel teori var bättre att rösta på än rent OT? Det ska jag i så fall ha i gott minne att det är korkat att teoria. Jag tycker att det där enkel-resonemanget är typiskt ulvigt jag.

För övrigt så är jag fortfarande inne på att Pega är en trolig ulv inte minst med avseende på att nån jävla gång måste ju han vara ulv.

Förklädda bollen_ (aka Cirkus2) har ju en poäng i att jag borde vara ulv någon gång, men med tanke på att vi redan förlorat 2 goda nyckelroller redan är väl inte sannolikheten av LLs lottning det vi skal koncentrera oss på som goda, utan fortsätta i samma goda spår som förra leken, lyncha ulvar...

Funderar lite på om bollen_ skulle kunde ha varit ulv, eftersom LL var så snabb med att återinsätta Cirkus i leken för att på så vis utjämna antalet goda och onda till ursprungs nivå?

Vi vet ju att LL glömde skicka ut info till någon deltagare om sin roll som följare, och inte skulle väl LL ge denna roll till in nyinsatt Cirkus?
 
Förstår hur du tänker men om du tar med i reflektionen hur det varit i de senaste ulvlekarna att goda oftast ser till att goda åker (det där med sannolikheten du vet ;))
Hur tänker du då?

Nån gång måste väl vi goda ha rätt, tänker jag? Och lyckas rösta på en ond. Men om de onda alibi-röstat på varandra så var ju risken otroligt stor att det skulle gå till lottning, det hade räckt med att en god lagt en randomröst på ond och så hade den onda plötsligt 2 rösten och hoppsan där var risken för lottning och att åka ut.

Alternativt så skulle ovan kunna vara sant fast ulvarna röstade typ sist (för att kunna se att en röst på varje + styrseln av fårulven skulle få bestämma utfallet. I så fall är det LenaH, Snurris och Hemlig som hamnar bland de sista (sen kommer 2 goda som vi vet om)
 
Nej det var jag som drog den slutsatsen att det är korkat att teoria om man får röster på sig pga det hellre än en OT röst.

Jag får alldeles strax gäster så jag kommer rösta nu. Jag har inte haft jättemycket tid idag och det jag ändå har reflekterat över är dels Snurrfians röst på c1 igår och ffa Pega som C1 röstade på. Jag tycker att Pega har varit lättplacerad som god, men i denna lek, not so much. Jag har reagerat på Snurrfian också och hennes röst på bevisligen goda cirkus1, ffa på motiveringen som skaver men idag får det bli såhär

cirkus röstar på Pegasus
Vad är det med Pegasus i denna lek som pekar på att Pegasus är ond :)?
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 851
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 366
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 954
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 879
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp