Corona i stallet - Ulvlek

DL 1 21.30
18:35 Blacksmithfarm röstar på hemlig
18:37 glömmerallt röstar på bollen__
19:30 Pegasus63 röstar på Blacksmithfarm
20.02 qitis röstar på Heffaklumpen
20.05 Niyama röstar på Snurrfian
20.19 Elo röstar på karamelldrottningen
20.21 karamelldrottningen röstar på Elo
20.34 Heffaklumpen röstar på LenaH
20.46 Cirkus1 röstar på Pegasus63
20.48 hemlig röstar på glömmerallt
21.18 LenaH röstar på Pegasus63
21.18 snurrfian röstar på cirkus1
21.28 LenaH ändrar röst till qitis

(bollen) cirkus 2 missar att rösta

cirkus 1 lynchas besserwisser
Heffaklumpen käkas brevbärare
 
Jag tyckte att det var supersvårt igår och att lägga en röst på någon utifrån ot prat i dl 1 kändes verkligen inte bra, dessutom tyckte jag att cirkus1 resonemang var lite för enkelt och lite olikt en god cirkus, men där hade jag uppenbarligen fel.
Jag blir inte så mycket klokare i dag heller, tycker fortfarande att det är lite märkligt att rösta på @karamelldrottningen för att hon har följt rekommendationerna när även @Niyama sa sig ha följt dem utan att reflektera över att de var två som sa samma sak.
Så du tyckte att en enkel teori var bättre att rösta på än rent OT? Det ska jag i så fall ha i gott minne att det är korkat att teoria. Jag tycker att det där enkel-resonemanget är typiskt ulvigt jag.

För övrigt så är jag fortfarande inne på att Pega är en trolig ulv inte minst med avseende på att nån jävla gång måste ju han vara ulv.
 
Så du tyckte att en enkel teori var bättre att rösta på än rent OT? Det ska jag i så fall ha i gott minne att det är korkat att teoria. Jag tycker att det där enkel-resonemanget är typiskt ulvigt jag.

För övrigt så är jag fortfarande inne på att Pega är en trolig ulv inte minst med avseende på att nån jävla gång måste ju han vara ulv.

Alltså det här :rofl:
 
Så du tyckte att en enkel teori var bättre att rösta på än rent OT? Det ska jag i så fall ha i gott minne att det är korkat att teoria. Jag tycker att det där enkel-resonemanget är typiskt ulvigt jag.

För övrigt så är jag fortfarande inne på att Pega är en trolig ulv inte minst med avseende på att nån jävla gång måste ju han vara ulv.
angående pegasus så kan han absolut vara ond, men det känns ju rimligare att teoria vad som hänt i den här leken i första hand.
 
Jag har inte glömt leken, har bara ungar som vägrar sova idag så jag ska hinna om mer än sporadiskt här. Skulle tro det blir bättre ikväll när jag kan sätta större ungen framför TVn.
 
angående pegasus så kan han absolut vara ond, men det känns ju rimligare att teoria vad som hänt i den här leken i första hand.
Håller med.
Absolut lär han ju vara ond nån gång, huruvida han är det i denna lek vet jag inte, men bättre leta ulvar och kunna motivera sin röst än bara utgå från nåt.
 
angående pegasus så kan han absolut vara ond, men det känns ju rimligare att teoria vad som hänt i den här leken i första hand.

Ja och jag tror att han kan vara ulv inte med avseende på att han har varit lättläst för mig de gånger han har varit god. Denna gång är han på ett annat sätt, det tyckte jag redan under gårdagen. Jag behöver nog se mer av honom innan jag lägger min röst.
 
angående pegasus så kan han absolut vara ond, men det känns ju rimligare att teoria vad som hänt i den här leken i första hand.

Håller med.
Absolut lär han ju vara ond nån gång, huruvida han är det i denna lek vet jag inte, men bättre leta ulvar och kunna motivera sin röst än bara utgå från nåt.
Och igår när LenaH röstade på honom i sin första röst så reagerade ingen av er ett dugg?
 
Och igår när LenaH röstade på honom i sin första röst så reagerade ingen av er ett dugg?
Jag var inte delaktig i tråden då men ja det var en av de sämre motiveringarna i går specielt med tanke på att den kom så sent, även om det inte hänt så särskilt myscket då heller.

För mig hamnar den typen av teorier lite i samma låda som när folk drar upp aktivitetsmängden jämfört med tidigare trådar. Trist typ av teorier och dels går det inte riktigt att bemöta(jag gjorde dock lite samma sak igår när jag drog in bollens avatar liksom det var onödigt faktiskt). Jag vill hellre bemöta det som faktiskt skrivs . tex. som du i din första roll gjorde igår, typisk svag förstadags röst men baserat på vad som skrevs. Tycker därför @Snurrfian s röst på cirkus1 känns lite märklig.
 
Jag var inte delaktig i tråden då men ja det var en av de sämre motiveringarna i går specielt med tanke på att den kom så sent, även om det inte hänt så särskilt myscket då heller.

För mig hamnar den typen av teorier lite i samma låda som när folk drar upp aktivitetsmängden jämfört med tidigare trådar. Trist typ av teorier och dels går det inte riktigt att bemöta(jag gjorde dock lite samma sak igår när jag drog in bollens avatar liksom det var onödigt faktiskt). Jag vill hellre bemöta det som faktiskt skrivs . tex. som du i din första roll gjorde igår, typisk svag förstadags röst men baserat på vad som skrevs. Tycker därför @Snurrfian s röst på cirkus1 känns lite märklig.

Jag håller med.
Jag tycker också att Snurrfians röst på cirkus1 är trist just med avseende på att C1 faktiskt försökte teoria. Det ÄR inte lätt i DL1
 
Sen är det lite intressant att ulvarna valde att käka heffa eftersom hon röstade på lena som redan var i fokus pga sin röst ändring. vet inte riktigt vad jag ska tro om det än.
 
Vet inte vad GA undrar men jag undrar hur det kan vara bra att låta fårulven avgöra, då åker ju garanterat en god?
Jo iofs men som jag skrev så drog jag de tre alternativ som fanns.

Inte specifikt fårulven utan även följaren och lotten.

Det kanske var ogenomtänkt men jag har redan redogjort för mitt resonemang.

Hur kommer det sig att ALLA la uddaröster igår?
 
Det lät som om du tyckte att vi eventuellt skulle kunna dra fler slutsatser om du också röstade udda, och jag undrar om du kan förklara hur du tänkte kring det?
Utifrån vem som lynchades så kanske det skulle gå att lista ut nånting om fårulv eller följare tänkte jag.

Hur kommer det sig att du la en uddaröst?
 
Jo iofs men som jag skrev så drog jag de tre alternativ som fanns.

Inte specifikt fårulven utan även följaren och lotten.

Det kanske var ogenomtänkt men jag har redan redogjort för mitt resonemang.

Hur kommer det sig att ALLA la uddaröster igår?
Det vet inte jag, jag undrar mest hur det kommer sig att jag inte fick nån röst alls. Spelar liksom ingen roll hur kass röst jag lägger dag 1, får ändå aldrig röster :p

Men nu vet vi att följaren inte fanns, så lotten eller fårulven avgjorde. Men vad kan vi utläsa av det, fattar inte? Om inte lotten avgjorde så röstade inte fårulven på cirkus i tråden, det är väl det enda man kan anta?
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 875
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 376
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 967
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 892
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp