Covid-19 del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Älskar folk som skriver sina sanningar i sociala medier att folk som vaccinerar sig de kommer dö snart.

Blir intressant och se har överlevt sedan veckan innan midsommar än så länge 😉
 
Älskar folk som skriver sina sanningar i sociala medier att folk som vaccinerar sig de kommer dö snart.

Blir intressant och se har överlevt sedan veckan innan midsommar än så länge 😉
Fast det är inte konstigt att de som verkligen tror att de kommer att dö av vaccinet inte vaccinerar sig. Det skulle jag heller inte ha gjort. Vi som vaccinerade oss runt midsommar kan se fram emot att leva minst ett år till . Vi fick väl vaccinet runt ett år efter de första testpersonerna och de verkar fortfarande leva:).
 
Fast det är inte konstigt att de som verkligen tror att de kommer att dö av vaccinet inte vaccinerar sig. Det skulle jag heller inte ha gjort. Vi som vaccinerade oss runt midsommar kan se fram emot att leva minst ett år till . Vi fick väl vaccinet runt ett år efter de första testpersonerna och de verkar fortfarande leva:).
Jag ibland undrar jag med tanke på all fakta som finns att läsa, all forskning som pågår osv. Nja ja får väl se nästa sommar om man är i livet eller inte 😉

Och oftast hör de här ju ihop med politik också.
 
Jag ibland undrar jag med tanke på all fakta som finns att läsa, all forskning som pågår osv. Nja ja får väl se nästa sommar om man är i livet eller inte 😉

Och oftast hör de här ju ihop med politik också.
Jo det är konstigt, men en det väljer att lita på andra "fakta" än de "korrupta" medierna och myndigheterna sprider. Det sprids mycket desinformation och rädsla i vissa kretsar :(.
 
Kollade min vaccination och det står både dos 1 av 3 och dos 2 av 3. Tog min sista i maj. Vad står det i er vaccination? ( Går att se på 1177 sen journalen och sen vaccinationer)
 
Kollade min vaccination och det står både dos 1 av 3 och dos 2 av 3. Tog min sista i maj. Vad står det i er vaccination? ( Går att se på 1177 sen journalen och sen vaccinationer)
Det beror på var någonstans man har tagit sprutan. Vissa, som t.ex Vaccina, har inte möjlighet att föra in uppgifter i 1177. Så om jag ska se mina vaccinationer måste jag ladda ner ett covidbevis.
 
Något sådant kan man verkligen hoppas på, speciellt med tanke på de som är spruträdda :up: (Aftonbladet idag):

Nu har forskare tagit fram en nasal vaccinkandidat, skriver Nyhetsbyrån Direkt.

I pressmeddelandet, som kommer från Abera Biosciences, framgår det att den nasala vaccinkandidaten ska skydda mot sjukdom, och ge neutraliserande antikroppar mot både den vanliga coronavarianten och deltavarianten.

Vaccinkandidaten, som ännu inte finns på marknaden, har visat sig ge höga halter av höga antikroppskoncentrationer, samt sänkta viruskoncentrationer i lungorna och i näsan, enligt pressmeddelandet.
 
Något sådant kan man verkligen hoppas på, speciellt med tanke på de som är spruträdda :up: (Aftonbladet idag):

Nu har forskare tagit fram en nasal vaccinkandidat, skriver Nyhetsbyrån Direkt.

I pressmeddelandet, som kommer från Abera Biosciences, framgår det att den nasala vaccinkandidaten ska skydda mot sjukdom, och ge neutraliserande antikroppar mot både den vanliga coronavarianten och deltavarianten.

Vaccinkandidaten, som ännu inte finns på marknaden, har visat sig ge höga halter av höga antikroppskoncentrationer, samt sänkta viruskoncentrationer i lungorna och i näsan, enligt pressmeddelandet.
Och tydligen är Abera Biosciences ett svenskt forskningsbolag dessutom, verksamma på den nordiska marknaden. Det låter lovande och förtroendeingivande tycker jag!
 
Jag ser mina vaccinationer i 1177 och är vaccinerad hos Vaccina (i Sörmland). Finns ingen info om vilken dos det är dock.
 
FE3DE6CE-1493-4B1E-8799-5FC0003D46A9.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 813
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 514
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 556
Senast: Mabuse
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
950
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp