Covid-19 del 13

Vet e katten om man kan kalla ett brustet blodkärl/blåmärke biverkning, men om vi kallar det hematom så går det säkert hem och någon kan bli livrädd för biverkningen.

Läser nästan varje dag om människor som har långtidsbiverkningar efter att ha haft corona. De behöver inte ha varit på IVA med respirator, men har fortfarande (ett år eller längre) inte kommit tillbaka till sitt forna jag. Ingen ork, känsla av utbrändhet, svårt med koncentrationen, muskler som krånglar, minne som krånglar, smak och doftbortfall.

Jag vill inte ens vara i närheten av den skiten, så de biverkningar jag hittills hört om och själv upplever efter vaccinet är för mig ett lätt val i förhållande till risken att bli ordentligt sjuk i corona.
 
Sambons provsvar var negativt, så jag antar att även mitt kommer att vara det. Väntar givetvis med att röra mig bland folk tills mitt test kommer och tills jag är helt frisk.

Nu kom även mitt provsvar: Negativt. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Så otroligt dåligt som jag mår så kunde jag lika gärna haft covid och fått lite extra antikroppar.
 
Jamendåså. Då har vi väl genom Buke konstaterat att det är vanligt med biverkningar vid tredje dos Moderna om en tagit Pfizers innan! Det måste ju rimligen hålla som fakta - har Buke sagt det är det sant :D

Allt är bättre än att hamna på IVA med covid *rys*
Hmmmm, glädjedödaren undertecknad tog de första 2 med Pfizer och den 3:e med Moderna och jag har noll biverkningar, förutom lite öm arm. Så konstigt.
 
Nu kom även mitt provsvar: Negativt. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Så otroligt dåligt som jag mår så kunde jag lika gärna haft covid och fått lite extra antikroppar.
Kollade de för RS och influensa också? Jag blev väldigt mycket sämre av RS än av covid, dock är jag ju vaccinerad mot covid. Har vart ovanligt mycket RS-fall bland vuxna i år.
 
Kollade de för RS och influensa också? Jag blev väldigt mycket sämre av RS än av covid, dock är jag ju vaccinerad mot covid. Har vart ovanligt mycket RS-fall bland vuxna i år.

Det var ett vanligt pcr-test, så jag antar att de inte testar för alterativa diagnoser.
Vilka är symtomen för RS-virus på vuxna?
 
Jag tänker att du blir begåvad med lite extra antikroppar mot det där som gör dig otroligt dålig. Vilket verkar vara något att tycka är bra.

Det är helt sant! Dessutom kan man ju, som flera skriver i tråden, få långtidscovid och besvär även efter en mild covid och det vill jag absolut inte råka ut för.
 
Läste precis på fb ett inlägg där man undrar hur man ska förvissa sig om att få "rent" blod från o-vaccinerade ifall man råkar ut för en olycka och behöver en transfusion. De menar att sjukhusen måste separera blod så man inte riskerar att få i sig vaccin.

Tanken svindlar, men är detta ett tänkbart scenario?!?

Samma person menar att hen ska börja ge blod nu, men begära att det läggs till icke-kontaminerat blod. Hen fick då tipset att vara försiktig så man på sjukhuset inte i hemlighet sprutade in vaccin i samma blodkärl som man tog blod från.....

Hur orkar dessa människor? Deras liv måste vara ohyggligt ångestfyllt och stressigt.
Åh jisses. Vad är det för fel på folk?

Blir det ens så förresten? Alltså får man i sig vaccinet om man får blod från någon som är vaccinerad?
Tänker att man dels sprutar i muskel och dessutom bryts väl vaccinet ner ganska snabbt?
 
Åh jisses. Vad är det för fel på folk?

Blir det ens så förresten? Alltså får man i sig vaccinet om man får blod från någon som är vaccinerad?
Tänker att man dels sprutar i muskel och dessutom bryts väl vaccinet ner ganska snabbt?

I så fall har jag vidarebefordrat en hel hög med vacciner efter att ha varit ett fullvaccinerat barn och sedan i Gambia under 90-talet.

Väl bekomme!
 
I så fall har jag vidarebefordrat en hel hög med vacciner efter att ha varit ett fullvaccinerat barn och sedan i Gambia under 90-talet.

Väl bekomme!
😁

Jag blev verkligen nyfiken nu. Läste att mRNA bryts ned efter ca 10 dagar, men har inte fattat om det finns i blodet under tiden eller är kvar i muskeln?
Och så blev jag nyfiken på om man för vidare antikroppar när man lämnar blod eller inte?

Hoppas någon medicinsk kunnig kan svara 😊
 
Under en demonstation i Wien ngn gang i höstas uppmanades deltagarna att ha munskydd, inte för att skydda sig mot Covid utan som skydd för det luftburna vaccin som mediahelikoptrarna skulle spruta ut över demostrationsdeltagarna (media är ju en del av hela covidkonspirationen om ngn missat det).

Och sa skulle man akta sig för brunnar pa marken för i avloppskanalerna kunde det gömma sig folk som stack en spruta i vaden om man gick över.

Men jag tycker faktiskt pa riktigt synd om dessa personer, dom maste ma riktigt daligt.
 
Under en demonstation i Wien ngn gang i höstas uppmanades deltagarna att ha munskydd, inte för att skydda sig mot Covid utan som skydd för det luftburna vaccin som mediahelikoptrarna skulle spruta ut över demostrationsdeltagarna (media är ju en del av hela covidkonspirationen om ngn missat det).

Och sa skulle man akta sig för brunnar pa marken för i avloppskanalerna kunde det gömma sig folk som stack en spruta i vaden om man gick över.

Men jag tycker faktiskt pa riktigt synd om dessa personer, dom maste ma riktigt daligt.
😱😱😱
 
Under en demonstation i Wien ngn gang i höstas uppmanades deltagarna att ha munskydd, inte för att skydda sig mot Covid utan som skydd för det luftburna vaccin som mediahelikoptrarna skulle spruta ut över demostrationsdeltagarna (media är ju en del av hela covidkonspirationen om ngn missat det).

Och sa skulle man akta sig för brunnar pa marken för i avloppskanalerna kunde det gömma sig folk som stack en spruta i vaden om man gick över.

Men jag tycker faktiskt pa riktigt synd om dessa personer, dom maste ma riktigt daligt.
Sånt fantiserade vi om i förskoleåldern.

Annars tänker jag att det var ett ganska fiffigt sätt att få foliehattar att använda munskydd. Kan man använda nåt liknande för att få dem att vaccinera sig?
 
Haha, kikar på vaccinationstider och blir lite konfunderad.. "det här är för dig som är under 30", "det här är för dig som är över 30". Vad jag som är 30 ska göra vet jag inte riktigt :p
(jag vet att jag måste byta från moderna till pfizer, men ändå ^^)
 
Haha, kikar på vaccinationstider och blir lite konfunderad.. "det här är för dig som är under 30", "det här är för dig som är över 30". Vad jag som är 30 ska göra vet jag inte riktigt :p
(jag vet att jag måste byta från moderna till pfizer, men ändå ^^)
Varför måste du byta?

kl

Jag fick pfizer och pfizer och pfizer, fick själv välja sista dosen mellan moderna och pfizer och valde det senare eftersom det för mig var lite elle belle bi... och tänkte att lika bra att ha alla tre av samma, typ.
 

Liknande trådar

  • Låst
Samhälle Hoppas att det inte redan fanns en fortsättningstråd som jag har missat :) ! Det här läste jag nyss på aftonbladet, och blev lite...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
100 607
Senast: EmmaBovary
·
Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att förstå, för det känns aningens oklart detta. I början av hösten var min egen BM sjukskriven och jag fick...
2
Svar
31
· Visningar
2 209
Senast: Sedna
·
  • Låst
Kropp & Själ Bara en liten påminnelse: Varje år, år efter år, så dör det ca 2.500.000 personer av diarrésjukdomar i världen, varav är ca 1.500.000...
98 99 100
Svar
1 993
· Visningar
104 285
Senast: ameo
·
Samhälle becknarväska liten mag- eller midjeväska bolundare komplementbyggnad som får vara högst 30 kvadratmeter stor och som inte kräver...
2
Svar
20
· Visningar
1 718
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp