Att vara realist är inte att bagatellisera.
Visst. Nu är det sju personer som har dött. Så din jämförelse har tappat 15% i realism på en timme. Vi får se hur den står sig om några månader.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att vara realist är inte att bagatellisera.
Jo men jag har försökt två gånger, hen fortsätter dock hävda att vi ska ses. Men jag har alltid varit säker på att jag ska ställa in men jag funderade mest på hur riktlinjer som kommunen har låter sina anställda gå hem till sjuka brukare/patienter osv
Vad jobbar du med?Vi har just blivit hemskickade - det känns overkligt
Bara vanligt kontorsjobb och presskontakter - så att vi blir hemma givet FHMs riktlinjer är logiskt.Vad jobbar du med?
Ni får hastigt hitta lösning för digital undervisning. Ni har väl seesaw?
det är fortfarande enbart äldre personer med andra sjukdomar som har avlidit, vilket är precis som med vilken influensa som helst, helt förutsägbartVisst. Nu är det sju personer som har dött. Så din jämförelse har tappat 15% i realism på en timme. Vi får se hur den står sig om några månader.
På tåget till och från jobbet hörde jag ingen som hostade eller snörvlade.Det slog mig idag när jag var och handlade att det är jättelänge sen jag hörde/såg en hostande människa på stan. Det brukar ju alltid vara förkylda, hostande folk ute men inte nu på ett bra tag.
Verkar som om folk följer rådet att stanna hemma om de har symtom.
Har ni sett hostande personer ute på sistone?
Det slog mig idag när jag var och handlade att det är jättelänge sen jag hörde/såg en hostande människa på stan. Det brukar ju alltid vara förkylda, hostande folk ute men inte nu på ett bra tag.
Dricker de Corona öl dåI Norge firar eleverna att de slipper gå till skolan med ” Coronafester” säkert ingen risk att bli smittad där![]()
På tåget till och från jobbet hörde jag ingen som hostade eller snörvlade.
Det var någon som hostade på föreläsningen idag. Men det kunde ha varit för de "hostade till" för man hörde det bara en gång under två timmar. Jag får ju gärna mycket slem om jag äter eller dricker sött och kan därför "hosta till". Men man vågar ju inte göra det heller nuDet slog mig idag när jag var och handlade att det är jättelänge sen jag hörde/såg en hostande människa på stan. Det brukar ju alltid vara förkylda, hostande folk ute men inte nu på ett bra tag.
Jag blir också alltid snorig när jag har varit ute och kommer in. Till exempel när jag har cyklat till stationen och går in på tåget. Tack och lov brukar det räcka med att jag snyter mig en gång och så är det ok.Jag har allergisk snuva som triggas av temperaturomslag. Jag snörvlar alltså konstant hela vintern. Jag kör sjukt mkt nässpray just nu, i "onödan" för att inte skrämma upp folk (och för att inte bli betraktad som en skit..)
Det slog mig idag när jag var och handlade att det är jättelänge sen jag hörde/såg en hostande människa på stan. Det brukar ju alltid vara förkylda, hostande folk ute men inte nu på ett bra tag.
Men varför skulle de ljuga om något sådant?Veterinärkliniken ringde idag, hästen skall till tandläkaren där på onsdag. Men de sa att hen är och åker skidor..Det borde de ha vetat om när tiden bokades för en månad sen eller ringt om detta tidigare än bara två dagar före? Låter troligare isf att hen är i karantän eller sjuk?