Sv: Cyklar i trafiken
Exempel.
Märsta - Rosersberg.
Nyköping - Oxelösund fram till Stjärnholm.
Jag får inte göra hål i staketet och köra upp direkt på motorvägen från mitt hus i Knivsta, jag måste åka hela vägen runt sjön för att köra på på påfarten.
Trots att det tar 15 min mera tid.
Man kan inte bara köra på som man vill för att det är litet besvärligt att göra rätt.
Man kan inte köra som en dåre bara för att man inte sett till att ha tillräckligt med tid för sin resa.
De vägar med cykelbana där jag blir irriterad om cyklarna är på vägbanan är de med långa och fina cykelbanor som är tomma från både hundar och barnvagnar.Att cykla ger tio val var hundrade meter. Cykelbanan är slut, är detta en cykelbana, hur korsar jag vägen, vart är det meningen att jag ska vara i denna korsning. Detta är en cykelöverfart men bilisterna bryr sig inte.
Exempel.
Märsta - Rosersberg.
Nyköping - Oxelösund fram till Stjärnholm.
Men det måste man acceptera.Den anvisade vägen tar tio minuter längre tid än den kortaste och tåget väntar.
Jag får inte göra hål i staketet och köra upp direkt på motorvägen från mitt hus i Knivsta, jag måste åka hela vägen runt sjön för att köra på på påfarten.
Trots att det tar 15 min mera tid.
Man kan inte bara köra på som man vill för att det är litet besvärligt att göra rätt.
Jodå men cyklisten likväl som bilisten måste ändå följa trafikreglerna.Ingen tror att en cyklist kan ha bråttom, de kan gott åka omvägar hela tiden, de kan gott ha fyra trafikljus att passera i en korsning istället för ett.
Man kan inte köra som en dåre bara för att man inte sett till att ha tillräckligt med tid för sin resa.