Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen någon som tar bort mina inlägg. Känns ju så där.
Så jag tappar lusten helt att skriva något. Ta bort hela forumet få eller skriv någon förklaring tycker jag.
 

Men hur känner du nu inför dina nedåtdippar?
Det känns som att det blir fullständigt kaos för dig, kan du i efterhand förstå hur du resonerar när det blir sådär? Känner du igen dig själv i det?
Jag är ärligt talat väldigt förvirrad i mina känslor. Vet inte om jag förstår frågan rätt riktigt?

Jag blir väldigt trött efteråt. Mentalt trött och ibland kroppsligt. Speciellt efter ett ”utbrott”. Helt slut.
 
Jag är ärligt talat väldigt förvirrad i mina känslor. Vet inte om jag förstår frågan rätt riktigt?

Jag blir väldigt trött efteråt. Mentalt trött och ibland kroppsligt. Speciellt efter ett ”utbrott”. Helt slut.
Men känns det som att du kan förstå varför du agerar som du gör?
Eller känns det som att du agerar utefter en helt annan logik än du gör annars?
 
Jag har försökt prata så uppriktigt jag bara kan nu om de senaste dagarna. Och bett om att vi inte ska hitta på något mer liknande detta året utan att jag ska kunna fokusera på att göra klart studierna och jobba mer och måendet.
Fick till svar att detta var bra för mig att komma bort och att det var nästa steg att kunna umgås med några fler och gå ut.
Men jag känner mest att jag vet inte om jag klarade av detta något vidare så som han påstår att jag gjorde?
Men jag hoppas verkligen att inga fler övernattningar på ett tag nu iaf. Det räcker så här
 
Men känns det som att du kan förstå varför du agerar som du gör?
Eller känns det som att du agerar utefter en helt annan logik än du gör annars?
Nej jag förstår ingenting. Hade jag gjort det hade det kanske gått göra någonting åt det men jag vet inte.
Det enda jag kan göra nu är att försöka se framåt. Inte fasta i alltihop hela tiden. Då blir jag aldrig bra igen.
 
Jag har försökt prata så uppriktigt jag bara kan nu om de senaste dagarna. Och bett om att vi inte ska hitta på något mer liknande detta året utan att jag ska kunna fokusera på att göra klart studierna och jobba mer och måendet.
Fick till svar att detta var bra för mig att komma bort och att det var nästa steg att kunna umgås med några fler och gå ut.
Men jag känner mest att jag vet inte om jag klarade av detta något vidare så som han påstår att jag gjorde?
Men jag hoppas verkligen att inga fler övernattningar på ett tag nu iaf. Det räcker så här
Du behöver ju faktiskt inte åka med bara för att han planerar. :) Hur kan det vara "nästa steg" redan när du alldeles nyss börjat resan?
 
Jag har försökt prata så uppriktigt jag bara kan nu om de senaste dagarna. Och bett om att vi inte ska hitta på något mer liknande detta året utan att jag ska kunna fokusera på att göra klart studierna och jobba mer och måendet.
Fick till svar att detta var bra för mig att komma bort och att det var nästa steg att kunna umgås med några fler och gå ut.
Men jag känner mest att jag vet inte om jag klarade av detta något vidare så som han påstår att jag gjorde?
Men jag hoppas verkligen att inga fler övernattningar på ett tag nu iaf. Det räcker så här
Respektlöst av honom att inte lyssna på dig 🤬
 
Jag har försökt prata så uppriktigt jag bara kan nu om de senaste dagarna. Och bett om att vi inte ska hitta på något mer liknande detta året utan att jag ska kunna fokusera på att göra klart studierna och jobba mer och måendet.
Fick till svar att detta var bra för mig att komma bort och att det var nästa steg att kunna umgås med några fler och gå ut.
Men jag känner mest att jag vet inte om jag klarade av detta något vidare så som han påstår att jag gjorde?
Men jag hoppas verkligen att inga fler övernattningar på ett tag nu iaf. Det räcker så här
Det låter som nån du verkligen inte behöver i ditt liv just nu.
Han verkar inte förstå vad du behöver slls
 
Nej jag förstår ingenting. Hade jag gjort det hade det kanske gått göra någonting åt det men jag vet inte.
Det enda jag kan göra nu är att försöka se framåt. Inte fasta i alltihop hela tiden. Då blir jag aldrig bra igen.
Jag har som sagt varit likadan, agerat helt efter en annan logik än annars. Blir så ibland fortfarande tyvärr. Men det som hjälpt mig än att inte skuffa undan det så snabbt, reflektera kring det med både psykolog och mig själv. Stanna i det lite och fundera ut varför det blir sådär. Hitta mönster, triggers och framförallt de bakomliggande orsakerna till det.
 
Du behöver ju faktiskt inte åka med bara för att han planerar. :) Hur kan det vara "nästa steg" när du alldeels nyss börjat resan?
Tack för att du skriver detta! För det är lite så jag känner också.
Nästa steg så sa han ordagrant. Vet inte exakt vad han menar låter som det ligger någon plan bakom nästan 😅
Och jag har också sagt att han kan ju åka med någon annan men tydligen var det väldigt viktigt jag var med nu den här gången.
 
@karamelldrottningen Kan det vara någon slags image han försöker upprätthålla när han resonerar sådär? Att ni är ett attraktivt och socialt par, och det är viktigt på något vis?
Jag verkligen bara spånar och kan vara helt fel ute. Jag tycker bara att resonemanget är så konstigt, varför är det så viktigt att övernatta på fina ställen, äta dyr mat och umgås med andra (par?) hela tiden?
 
Jag har försökt prata så uppriktigt jag bara kan nu om de senaste dagarna. Och bett om att vi inte ska hitta på något mer liknande detta året utan att jag ska kunna fokusera på att göra klart studierna och jobba mer och måendet.
Fick till svar att detta var bra för mig att komma bort och att det var nästa steg att kunna umgås med några fler och gå ut.
Men jag känner mest att jag vet inte om jag klarade av detta något vidare så som han påstår att jag gjorde?
Men jag hoppas verkligen att inga fler övernattningar på ett tag nu iaf. Det räcker så här
Men ser han inte att du inte mår bra av att åka iväg och utsättas för sådant som du inte klarar av just nu? För dig blir det ju mestadels en stor stress, när du förmodligen behöver lugn och ro istället. Du behöver ju inte hoppas att det inte blir några fler övernattningar, utan du måste sätta ner foten HÅRT och säga att du faktiskt inte vill - ALLS. Jag förstår att du har försökt men det verkar ju som om han kör över dig och dina åsikter i detta :( ?
 
Som imorse när han sa att han älskar mig och jag svarade att jag gjorde det och han då säger ja igår ville du se mig död. Då sa jag att ja det ville jag men jag älskar dig hela tiden.

Förstår jag det rätt, du har alltså sagt till din partner att du vill se honom död?
 
Jag har försökt prata så uppriktigt jag bara kan nu om de senaste dagarna. Och bett om att vi inte ska hitta på något mer liknande detta året utan att jag ska kunna fokusera på att göra klart studierna och jobba mer och måendet.
Fick till svar att detta var bra för mig att komma bort och att det var nästa steg att kunna umgås med några fler och gå ut.
Men jag känner mest att jag vet inte om jag klarade av detta något vidare så som han påstår att jag gjorde?
Men jag hoppas verkligen att inga fler övernattningar på ett tag nu iaf. Det räcker så här
Det är så fel att det är din partner som bedömer det här! Det blir helt stolligt.
 
Som jag skrivit tidigare så tror jag fullt och fast att du behöver få hjälp med att sätta gränser både för dig själv och andra.

Jag förstår att du skäms efteråt, men du måste ju se själv att det finns gränser man inte överskrider oavsett hur arg man än blir. Att säga till sin partner att man önskar hen var död är helt klart en sådan gräns.

Att kunna säga emot sina närstående på ett vänligt men bestämt sätt utan att det väcker vare sig ångest eller ilska är också en gränssättning.

Tycker även du ska berätta för vården att du får dessa utbrott, även om du kanske skäms för dem.
 
Tack för att du skriver detta! För det är lite så jag känner också.
Nästa steg så sa han ordagrant. Vet inte exakt vad han menar låter som det ligger någon plan bakom nästan 😅
Och jag har också sagt att han kan ju åka med någon annan men tydligen var det väldigt viktigt jag var med nu den här gången.
Men han kan inte bestämma det. Du är vuxen, han är inte din behandlare har har ingen rätt att ha en plan för dig alls. Du är inte hans projekt.
Jag tycker du ska prata med rehaben om detta. Om det varit jag hade jag blivit galet stressad.
 
Känns dumt att skriva om honom. Han är en fantastisk människa på alla möjliga sätt. Med stort hjärta och helt underbar. Det är mig det är fel på men jag ska verkligen se till att bli en bättre människa
 
Känns dumt att skriva om honom. Han är en fantastisk människa på alla möjliga sätt. Med stort hjärta och helt underbar. Det är mig det är fel på men jag ska verkligen se till att bli en bättre människa
Det är inte fel på dig alls, och en partner kan vara fantastiskt underbar som människa utan att förstå vad en eventuell partner behöver. Det behöver liksom inte vara "fel" på någon av er bara för att han kanske inte är bäst på att hjälpa dig just nu. Har ni funderat på att gå på terapi tillsammans?
 
Känns dumt att skriva om honom. Han är en fantastisk människa på alla möjliga sätt. Med stort hjärta och helt underbar. Det är mig det är fel på men jag ska verkligen se till att bli en bättre människa
Det är inte FEL på dig. Du är SJUK. Och din partner är säkerligen också en bra människa. Men antingen förklarar du tokigt för honom, eller så förstår han inte riktigt vidden av dina problem.
 
Det är inte fel på dig alls, och en partner kan vara fantastiskt underbar som människa utan att förstå vad en eventuell partner behöver. Det behöver liksom inte vara "fel" på någon av er bara för att han kanske inte är bäst på att hjälpa dig just nu. Har ni funderat på att gå på terapi tillsammans?
Nej. Det är mest jag som måste bli bättre
 
Känns dumt att skriva om honom. Han är en fantastisk människa på alla möjliga sätt. Med stort hjärta och helt underbar. Det är mig det är fel på men jag ska verkligen se till att bli en bättre människa
Vad det är mest fel på är den här dynamiken, han borde inte ha en så stor roll i din nykterhet som han har, det är som bäddat för att trasa sönder er båda. Ni ger ingen av er de bästa förutsättningarna genom att göra så.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Nålad
  • Artikel
Dagbok Vänligen undvik att i detalj beskriva skadliga handlingar eller handlingar som kan leda till att andra användare skadar sig. Oavsett om...
Svar
1
· Visningar
2 794
Senast: Gunnar
·
  • Nålad
  • Artikel
Dagbok Jag har under en längre period provat att låta TS radera alla typer av inlägg i deras egna trådar. Nu provar jag att återgå till hur det...
Svar
6
· Visningar
1 111
  • Artikel
Dagbok Funderat fram och tillbaka men känner att jag vill kunna använda min dagbok här fritt utan att behöva tänka på vilket konto jag...
2
Svar
28
· Visningar
4 091
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
2
· Visningar
657
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp