Dagens bästa... 2

Fick tummen ur och har lagt ut de flesta av alla mina hästsaker till försäljning, började lägga ut i den lokala säljgruppen (smidigt om folk i närheten behöver). Det var en som nappade på några saker, skickade PM, kollar lite hur vi ska lösa överlämningen. Jag nämnde att jag kör lastbil i området och rör mig rätt mycket på jobbet, varpå jag plötsligt får ett "Hi hi (mitt namn). Du kommer väl till (ett företag) igen eller har vi skrämt iväg dig. Mvh Lagerkärringen :D "
Då föll att bitarna på plats och jag svarade med en massa skrattsmileys, vet precis vem det är. Vi har pratat många gånger när jag varit på det företaget och lastat/lossat, känns väldigt bra att jag varit trevlig och inte varit som ättika när jag varit där. :p

Världen är liten ibland.
 
Kvällens chattdiskussioner med två vänner. Jag har lärt känna dem ganska nyligen och de har därmed helt annan bild av mig och allt möjligt än de som jag känt "hela livet". Att diskutera allt som snurrar runt i skallen och ställer till problem nu blev därför jättebra, de kom med helt nya sätt att se på allt och gjorde att allt blev att kännas mycket bättre än vad det gjorde i eftermiddags.
 
Fick tummen ur och har lagt ut de flesta av alla mina hästsaker till försäljning, började lägga ut i den lokala säljgruppen (smidigt om folk i närheten behöver). Det var en som nappade på några saker, skickade PM, kollar lite hur vi ska lösa överlämningen. Jag nämnde att jag kör lastbil i området och rör mig rätt mycket på jobbet, varpå jag plötsligt får ett "Hi hi (mitt namn). Du kommer väl till (ett företag) igen eller har vi skrämt iväg dig. Mvh Lagerkärringen :D "
Då föll att bitarna på plats och jag svarade med en massa skrattsmileys, vet precis vem det är. Vi har pratat många gånger när jag varit på det företaget och lastat/lossat, känns väldigt bra att jag varit trevlig och inte varit som ättika när jag varit där. :p

Världen är liten ibland.
Dagens bästa, fick köra den rundan så jag hamnar på det företaget idag. "Lagerkärringen" visste det då hon hade ringt in och bokat för att få med fler pallar med bilen, varpå min trafikledning hade sagt att det är jag som kör. Så hon blev inte lika snopen när ja dammade in på företaget, men vi hade en riktigt trevlig pratstund, ingen av oss hade kommit in och pratat häst innan, så nu har vi ytterligare ett ämne att prata om. Hon blev så glad så, perfekt när jag kan utföra privata ärenden när jag ändå jobbar, tog ingen extra tid för mig. Snarare bara bra så jag fick med mig mer gods från dom istället. :p
 
Vattnet där jag tillbringat dagen.
E907B826-4914-4D03-B601-89F19BA20D88.jpeg


@Mineur tur att du är där du är :angel:
 
Var inte nöjd med priserna på abonemang för fastpris på samtal då jag inte har någon användning för mängden surf som kommer med det priset. Så ringde istället in å fick telefon med förlängning på gamla abonnemanget å 18 kr billigare i månaden än vad det skulle kosta annars för abonemang på den telefonen. Sparar över 400 kr totalt i slutändan.
 
Dagens bästa är att min tjänstebil har inbyggd motorvärmare. Jag kan ställa den på jobbets parkering, sätta igång värmaren via mobilen en stund innan jag slutar för dagen och komma ut till en uppvärmd bil. :love:
Åh, sånt har morsans sambos bil också. Det är SÅ skönt på vintern. Den har dessutom rattvärme och stolsvärmen är verkligen i hela stolen, inte bara vid rumpan. Jag älskar att köra hans bil på vintern :angel:
 
Dagens bästa är tveklöst att det ÄNTLIGEN kändes bra på klättringen igen. Jag har haft en lång och rejäl svacka, men nu gick jag själv till klättercentret, tog det lugnt, värmde upp med några jättelätta saker, några svårare som jag klarat förut och först efter det så provade jag lite nytt. Det gick jättebra då och kändes skitbra. Dessutom har jag äntligen blivit kompis med mina nya klätterskor. Där i början så körde jag samma väggar först med de gamla, sedan med de nya och åh, det kändes bra med de nya! Jag har alltså inte slängt 1700 spänn i sjön, utan köpt något som faktiskt är bra. Det var ju tur :angel:
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 125
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 960
Senast: zassoo
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 583
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
57 58 59
Svar
1 160
· Visningar
43 245

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp