Dagens bästa... 2

Att gå ut och fika med några vänner som jag oftast träffar rätt sällan. Det var jätteroligt att sitta och prata i den varma sensommarkvällen. Vi skrattade också ☺. Frej (hunden!) var jätteglad mot dem alla och inte rädd för någon :heart.

Att det fortfarande är väldigt mycket sommar de dagar det är såhär varmt. Knappt några gula löv på träden, ljust ganska tidigt på morgonen, ljust i alla fall till nio på kvällen.
 
Jag vill hylla choklad som varit mig en kär vän genom många svåra stunder. Om jag är ledsen, stressad, har pms eller bara lite trött och behöver energi så kan jag alltid lita på min vän i skåpet... (såvida jag inte råkat äta upp allt och glömt köpa nytt, då är det TRAGEDI!)
 
Dagens bästa var att jag kom till skott med en sak som jag har skjutit upp i flera månader och med tiden byggt upp en del ångest för. I detta ingick att ringa ett jobbigt samtal, vilket gick bra och det blev ett bra och trevligt samtal, fast jag förväntat mig motsatsen. Nu väntar en jobbig vecka som jag fortfarande fasar en del för, men sen är det här äntligen över.

Så skönt att bara kunna få jobbiga saker liksom ... gjorda!
 
Jag kom på att jag har en till dagens bästa.

När jag låste ut mig idag hade jag tack och lov Frej med mig ute så jan blev inte inlåst ensam inne. Lika i förrgår när jag låste ut oss.
 
Dagens bästa var den vackra promenaden längs ån efter jobbet. Annars har jag mått som en påse skit hela dagen, men just under den promenaden kände jag mig lite levande :love:

35783
 
Dagens bästa är att vi ska köra in stallkompisens unghäst i höst så jag kan få en tävlingshäst så småningom. Min gillar inte dressyren så är pinsam att tävla med, men tror denna häst skulle bli en fin körhäst. :)
 
Att jag gått igenom en låda med gamla brev från alla de miljoner brevvänner jag hade när jag var liten. Herregud vad brev vi skickade till varandra, hur orkade vi?! Och hur mycket pengar har mina föräldrar egentligen lagt på brevpapper, glitterpennor och klistermärken som doftade?! :laugh:

Det var en alldeles underbar nostalgitripp i alla fall och jag har blivit påmind om allt från gamla favorithästar till tv-program och roliga händelser. :love:
 
Dagen's basta ar att jag kom in till doktorn dagen efter att jag ringde och att han ar super trevlig och noggrann. Nu fixar vi nog till skoldkorteln igen.
Jag har i alla handelser en ny "primary care provider" efter att den gamla slutade pa "mitt" sjukhus (vilken frackhet!😂)
 
Dagens bästa var att jag fick köra en annan moppe på jobbet, och den var betydligt bättre än min förra. Herregud så bra det gick idag :D Det gick hur snabbt som helst när jag delade villa nu, för moppen var så mycket stabilare och hade bättre bromsar än den förra, så nu kunde jag lätt dela post utan att stanna vid lådorna, även på ställen där jag behövt stanna till innan. (För att förtydliga: När vi kör villa med moppe så har vi posten i lådor fram på moppen, kör nära brevlådorna och delar posten i farten. Bara vid krångliga brevlådor så stannar vi till. Det tog rätt lång tid för mig att lära mig det, och en bra moppe krävs för att det alls ska vara fysiskt möjligt).

Dagens näst bästa var att jag även pratade lite med en sjukt snygg och trevlig man, så snygg att jag nästan tappade hjärnan lite :angel: Berättade det för kollegavännen sedan som skrattade gott åt mig. Men ja, det var kul.
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 032
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 941
Senast: zassoo
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 278
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
55 56 57
Svar
1 138
· Visningar
42 565

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp