Dagens bästa... 2

Plast-pantning! Det var nytt för mig. Satt en lapp på brödpåsen jag köpte idag, när man är på återvinningscentralen ska man visst skanna streckkoden i en app, och så får man kuponger/kronor i appen :D
35252
 
Dagens bästa var att åka buss hemåt med en kollega, kunna gnälla av sig lite och att han när vi skulle skiljas åt sa att det bara var att skicka ett sms om jag ville prata på något sätt. Han märkte att jag inte alls var på topp idag och det var fint att han verkligen brydde sig.

Ungefär lika bäst idag var att sova i tre timmar efter att jag kom hem. Nu är jag nyvaken, hungrig och ska äta lite innan jag sover mer.
 
Dagens bästa när en kollega visar en film från en nyhetssida om en lastbil som har kört av vägen, de intervjuar en brandman om vad som har hänt osv. Sen säger brandmannen något att de väntar på bärgaren som bör komma inom 30 minuter, det bästa är att precis som brandmannen säger detta ser man bärgaren åka förbi i bakgrunden. 😅 😂
Det fick mig att tänka på:
 
Dagens bästa när en kollega visar en film från en nyhetssida om en lastbil som har kört av vägen, de intervjuar en brandman om vad som har hänt osv. Sen säger brandmannen något att de väntar på bärgaren som bör komma inom 30 minuter, det bästa är att precis som brandmannen säger detta ser man bärgaren åka förbi i bakgrunden. 😅 😂
Det fick mig att tänka på:
Åh den är en sån klassiker! :laugh:
 
Dagens bästa var att jag tvingade iväg mig till klättringen ändå. Jag hade verkligen ingen motivation öht, sådär så att jag nästan fick tårar i ögonen när kollegavännen försökte övertala mig att följa med. Men jag åkte dit, försökte först hålla mig ifrån allt och alla (för jag upptäckte snabbt att det var en miljard människor där som jag kände igen) och klättrade några lätta grejer för att komma igång.

Sedan fick ena favoritkollegan syn på mig och sa hej, kollegavännen kom förbi något senare och övertalade mig att gå med till de andra och tja, sedan gick det inte riktigt att fly längre. En annan klättervän peppade mig också otroligt mycket. Jag ser henne som superduktig, men vi hamnade att prata om prestationsångest, konstaterade att vi var väldigt lika och sedan klättrade hon och jag samma grejer, vilket fick mig att våga betydligt mer än vad jag annars skulle ha gjort. Och det gick bra att klättra. Och det kändes så galet bra.

Åkte sedan hem tillsammans med kollegorna, vilket också kändes bra och nu när jag är hemma så har jag tusen gånger mer energi och tusen gånger bättre humör än vad jag haft senaste tiden. Skrev även till peppande klättervännen och tackade henne för allt idag. Hoppas att hon blir glad av det :)
 
Gårdagens bästa (hittade inte tråden igår :cautious: )

En kollega stukade foten för 4 månader sedan, fick röntgen sen hörde hon inget mer (hon jobbar inom vården så fick reda på svar via kollegor och hjälp den vägen).

I måndags fick hon ett brev där det stod att de inget gör åt sådana skador men att det var viktigt att hon skulle kontakta sjukgymnast för att komma igång med träning. Hon sprang nyss ultravasan :rofl:
 
Dagens bästa var att ena favoritkollegan gick runt och visslade, nynnade och sjöng massor. Han vet att jag älskar när han visslar (för jag har sagt det till honom) och idag så gjorde han det så fort han gick förbi mig eller på något sätt var i närheten. Han var nästan aldrig tyst :D
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 051
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 943
Senast: zassoo
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 340
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
56 57 58
Svar
1 148
· Visningar
42 782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp