Dagens kvart

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare farin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 612
  • Visningar Visningar 16 088

Bukefalos 30 år!

Jag har bara rensat kattlådan, rensat papper i ca 30 minuter, startat en tvättmaskin, tagit undan ren disk och lagt in rena kläder.
Men detta görs ju varje dag förutom pappren. Så detta räknas väl knappast?

Jag älskar det här konceptet! Tycker verkligen det gör STOR skillnad att veta att "nu ska jag fixa och feja en kvart" istället för att tänka "nu ska jag ta mig an den här tråkiga uppgiften". Plus att det känns som man plötsligt får tid och ork att göra det där lilla extra, om man nu redan har ett för dagen välstädat hem.

Har inte gjort det så systematiskt det senaste, men ska definitivt börja nu igen och försöka rapportera här :D

Bra grej det här! När jag väl kom igång blev det en kvart till. Diskade, torkade rent alla ytor i köket, rengjorde kylskåpet lite snabbt och vattnade blommorna. Passade på att koka ris och ägg till matlådor så därför tog det lite extra tid. Speciellt eftersom ett ägg ramlade ner på köksmattan 😒

Min kvart idag får bli att jag äntligen ordnat med att ge bort ett stort terrarium som är överflödigt och bara stått och tagit upp plats.
Eller, egentligen bor det en orm där nu, men det är på tok för stort och fult så jag ska flytta henne till ett något mindre som kommer att passa henne bättre, som är snyggare och dessutom rymningssäkert - så jag tänker räkna in både kontakten med folk som hämtar, samt urstädningen av det gamla i mina femton minuter. Det är något jag tänkt göra i flera månader. :)

Min kvart idag får bli att jag äntligen ordnat med att ge bort ett stort terrarium som är överflödigt och bara stått och tagit upp plats.
Eller, egentligen bor det en orm där nu, men det är på tok för stort och fult så jag ska flytta henne till ett något mindre som kommer att passa henne bättre, som är snyggare och dessutom rymningssäkert - så jag tänker räkna in både kontakten med folk som hämtar, samt urstädningen av det gamla i mina femton minuter. Det är något jag tänkt göra i flera månader. :)
Jag fastnade på att det nya terrariet (heter det så?) är rymningssäkert. Vad var det gamla??

Plockade undan böcker som legat på hyllan under soffbordet. Insåg att de legat där sen 2019... Nu är bokhyllan lite överfull i stället, men det får bli en annan dags uppdrag 😄 Hann också torka av nämnda bord och hylla + en skänk, tv-bänken och några fönsterbrädor.

Älskar 15 min städ. 15 min om dagen håller mitt lilla hem städat🙂 15 min badrum, 15 min hall +lite till, 15 min kök, 15 min vardagsrum, 15 min sovrum, 2x15 min till mer sällan saker så har jag 1 vecka som rullar på.
Disk och tvätt hålls utanför + större städning varje kvartal.

Puh! Terrarium skurat och orm flyttad. Nu får de komma och hämta när de vill!
Det tog betydligt längre än en kvart kan jag säga. :D
När jag tog över terrariet hade de nämligen tidigare ägare limmat en värmeplatta på baksidan och jag har inte brytt mig om resterna, men nu försökte jag skrubba bort dem såhär tio år senare. Det gick nästan!
Genast mer plats i sovrummet dock, nu känns det mer görbart att fortsätta röja där sedan. :)

Puh! Terrarium skurat och orm flyttad. Nu får de komma och hämta när de vill!
Det tog betydligt längre än en kvart kan jag säga. :D
När jag tog över terrariet hade de nämligen tidigare ägare limmat en värmeplatta på baksidan och jag har inte brytt mig om resterna, men nu försökte jag skrubba bort dem såhär tio år senare. Det gick nästan!
Genast mer plats i sovrummet dock, nu känns det mer görbart att fortsätta röja där sedan. :)
Det är ju det som är så härligt med den där kvarten, när man väl är igång så slutar man ju inte bara för att kvarten är slut och så känner man sig ju så sjukt duktig! :D

Det är ju det som är så härligt med den där kvarten, när man väl är igång så slutar man ju inte bara för att kvarten är slut och så känner man sig ju så sjukt duktig! :D
Det är sant! Det är att komma igång som är så förbaskat svårt, men tänker man "jaja, en kvart bara" blir det lite lättare. När man sedan är igång är man ju igång!
Samtidigt känns det skönt att veta "Okej, det var min grej för dagen och nu får jag göra whatever." utan så dåligt samvete.
Mycket bra initiativ detta!
Jag tror vi haft liknande trådar tidigare, de är alltid peppiga. :)

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?