Dagens kvart

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare farin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 612
  • Visningar Visningar 16 088

Bukefalos 30 år!

Tvättat o hängt upp en maskin,duktigt vikt ihop det som hängde där o nästan plockat in allt ,resten hamnade på dom där plana ytorna någon annan nämnde, diskat, dammsugat 2 golv,bytt till nya sängkläder och burit in dom ofräscha till tvättkorgen (klappar mig själv på axeln då dom brukar ligga kvar på golvet)
Det blev mer än en kvart men toppen att få det gjort av bara farten.

Tvättat o hängt upp en maskin,duktigt vikt ihop det som hängde där o nästan plockat in allt ,resten hamnade på dom där plana ytorna någon annan nämnde, diskat, dammsugat 2 golv,bytt till nya sängkläder och burit in dom ofräscha till tvättkorgen (klappar mig själv på axeln då dom brukar ligga kvar på golvet)
Det blev mer än en kvart men toppen att få det gjort av bara farten.
Wow, det måste ha varit många kvartar!!

Dagens kvart blev 1h och en kvart. Men jag drivs ganska mycket av att göra färdigt.
Alla fönster på nedervåningen är färdigputsade. Mkt mkt skönt!
Nu kanske man vågar leja bort det i vår i stället. Det var så mycket flugbajs på dem nu att jag skämdes för att göra det.

Dagens kvart blev något utökad, men mixades även med att packa inför dagens hundträning och morgondagens skidåkning.

Plockat undan alla hundleksaker, hundbäddar, små mattor och lyft upp köksstolar så Robin dammsugare nu kan jobba när vi inte är hemma 👍
Slängt ett par saker från kylen som inte använts i tid 😥 Jag behöver bli bättre på att undvika att handla sådant jag inte säkert kommer använda, jag tycker verkligen inte om att behöva slänga mat!
Även plockat in en del av den rena tvätten, men finns en del kvar till en annan dag 😊
Ställt undan ett par extra pallar som jag inte ens kommer ihåg när de användes...
Till sist blev det en runda till soprummet med både sopor och återvinning 💪

Ju mer jag plockar desto mer upptäcker jag saker som jag lämnat på fel ställe och som jag efter ett ganska kort tag sedan inte ens ser längre... Både jobbigt att se mer och mer, jag blir ju aldrig klar, och skönt att inse att det går att ändra på!

Så bra grej! Tycker vi inte gör annat än städar här hemma, men ändå blir det mer och mer kaos. Men fick lite pepp och inspiration att ta tag i lite och faktiskt se till att det blir gjort. En kvart ska man ju kunna avvara :)

Min kvart består idag av att köra dom 2 milen in till Mariestad för att handla.
Ev ska jag sortera en plastback med gardintyger om jag ids.

Jag ska spendera min kvart idag med att lägga tillbaka kläder i min byrå! Jag rensade min garderob för ett par månader sedan och slängde massor. Sedan dess har kläderna jag bestämde mig för att behålla legat på sängen och jag har sovit på soffan - fullständigt logiskt! :angel:
Ikväll ska jag fylla minst en byrålåda med vikta kläder.

Idag har jag lagt undan en del ren tvätt och lagt tillbaka köksmattorna som hängt på tork. Mycket tvätt kvar att vika men det får bli en annan dag.

Alltså vad roligt det är ändå. Jag var helt färdig nu på kvällen och möttes av världens leksakskaos i hela vardagsrummet. Tänkte nää, jag är för trött, jag får ta det imorgon. Men så kom jag på att jag behöver bara ta en kvart... Så jag gjorde det, och hann inte bara få undan alla leksaker utan röjde även några ytor där det bara samlats saker i hög och fick undan julduken(!) som visst låg i botten.

Känns väldigt skönt att jag inte sparade det till imorgon!

Jag kör projekt rensa garderoben. Hinner inte allt på en kvart, men lite varje dag så blir det ändå gjort. Något jag typ skjutit på att göra i ett par månader för att det känns för stort.
Det är det här så som är så bra med kvarten, man orkar komma igång för snart är det klart för idag 😊 Heja dig 💪👍

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?