Dagens kvart

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare farin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 612
  • Visningar Visningar 16 091

Bukefalos 30 år!

Dagens kvart satt långt inne, var så skönt i soffan efter en dag i skidbacken 😊
Kvarten tog bara 13 minuter, men all ren tvätt är inlagd på rätt ställe i byrå och garderob, allt är återställt efter robotdammsugarens runda igår och packningen från idag är uppackad. Nöjd!

Gårdagens kvart blev att vika och lägga in tvätt som legat i tvättpåse i vardagsrummet i minst en vecka… Körde också ett kvällsrace och plockade grejer, det gjorde stor skillnad :up:

Dagens kvart blev att städa av mikrobänken helt, torka av den och lägga sig den nya marmorskivan tillfälligt. Plus att jag tagit loss extratrösklarna vi har i köket för Roombans skull och gjort rent under och bakom dem och satt tillbaka dem med tätningslist bakom med förhoppningen att det inte ska bli lika äckligt mellan den rätta tröskeln och rampen. Tog lite mer än en kvart, men det är gjort nu!

Tack för att ni skriver, det fick mig att ta tag i dagens kvart!

Nu är handfat, toalett, badrumsspeglar, hallspegel och badrumsgolv rengjorda och torkade. Det tråkiga är bara att oavsett hur mycket jag torkar golvet så hinner jag inte ens vända mig bort innan jag ser fler hundhår som inte kommit med... Hur gör man?? Torkade tre omgångar...

Gårdagens kvart fick räknas in i den dagliga nödvändiga tvätten... (bebis som spyr ner ett par ombyten per dag, treåring som ibland inte hinner till toaletten i tid och sexåring som är sängvätare :crazy:). Vill egentligen lägga kvarten på annat men igår fick jag inte till det.

Idag blev det däremot byte av mina egna sängkläder och påbörjad röjning av skrubben, vår enda riktiga förvaring inomhus. Lyckas aldrig få undan grejer i diverse vrår i huset eftersom det är fullt och kaos i skrubben där jag vill förvara grejerna. Men nu är det påbörjat i alla fall. Efter dagens kvart är det total kaos utanför skrubben istället men efter några dagars kvartar ska det nog bli ordning!

Blev ingen kvart igår och dagens skulle eg ha blivit dammsugning men eftersom hankatten nyss mått dåligt vill jag inte störa honom idag (han flyr för livet när den kommer fram....). Det blev ett par samtal, tömma sopor från både kök och badrum och vika tvätt 😊

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Dejtingtråden 39
  • Valvaka!

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar